World of Tanks: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Tak to jest, gdy się pisze o 1 w nocy. Gruntowna modyfikacja zawartości)
Linia 1: Linia 1:
{{redakcja}}
{{redakcja}}
'''World of Tanks''' (znane także jako: World of Campers lub World of Noobs)- Silny uzależniacz w formie gry komputerowej. Daje możliwość skierowania autentycznego modelu czołgu w szał rozwałki, nazywany bitwą.
'''World of Tanks''' (znane także jako: World of Campers lub World of Noobs)- Gra komputerowa, przez niektórych błędnie utożsamiana z symulatorem. Jej głównym założeniem jest stymulowanie agresji użytkowników, poprzez tworzenie lokalnych starć między 30 osobami podzielonymi na dwa zespoły. Każdy dysponuje wybranym modelem czołgu, który jest jego awatarem i którego zadaniem jest przynieść operatorowi chwałę w nadchodzącym starciu.


== WoT nie jest symulatorem ==
== Argumenty dla których WoT nie może być uznany za symulator ==
* Nie jest możliwy upadek z urwiska, pojazd zostaje magicznie zatrzymany na samej krawędzi.
bo:
* Zerwaną gąsienicę załoga naprawia nie opuszczając czołgu.
* Nie ma fizyki.
* Załoga nie jest widoczna, nawet gdy pojazd ma otwartą kabinę.
* Są grywalne czołgi, które historycznie, nigdy nie powstały.
* Trafienie w schowek z pociskami, rzadko kończy się jego wybuchem.
* Pękniętą gąsienicę, załoga łata nie wychodząc z pojazdu.
* "Niewidzialna załoga" w pojazdach z otwartą kabiną.
* Gąsienica pęka dokładnie w tych samych miejscach.
* Gąsienica pęka dokładnie w tych samych miejscach.
* Można trafić tak, by zerwać obydwie gąsienice, nie uszkadzając kadłuba.
* Możliwe jest zerwanie obu gąsienic jednym pociskiem, bez uszkadzania kadłuba czołgu.
* Załoga w kilka sekund potrafi naprawić, rozbite po trafieniu, działo/wieżę/silnik.
* Załoga w kilka sekund potrafi naprawić, unicestwione trafieniem działo/wieżę/silnik.
* Po oberwaniu pociskiem czołgowym, członek załogi jest w pełni zdrowy już w następnej bitwie.
* Trafienie 100 milimetrowym pociskiem w członka załogi wykreśla go z listy żywych, ale tylko do czasu następnej bitwy, w której jest w pełni zdrowy.
* Podobnie w przypadku eksplozji całego pojazdu, załoga będzie cała i zdrowa już w kolejnym starciu.


== Rodzaje czołgów ==
== Rodzaje czołgów ==
WoT oferuje wiele typów pojazdów, względnie dostosowanych do wielorakich upodobań operatorów.
...dla każdego coś dobrego:
=== Czołgi lekkie (LT) ===
=== Czołgi lekkie (LT) ===
Dzielą się na 2 rodzaje: 1 to ogniwa pośrednie prowadzące do potężniejszych maszyn, same w sobie nadają się często do grania roli <del>zwiadowcy</del> darmowego fraga. 2 rodzaj to tzw: małe upierdliwce, ADHD, chamstwo w państwie; niepotrzebne skreślić. Te niewybredne określenia biorą się z toksycznego połączenia cech: szybkości, silnej armaty i niewielkich rozmiarów. Trzeba mieć tupet, by atakować czymś takim czołgi ciężkie. Jednak gdy takie maleństwo zajdzie ciężkiego Tygrysa od tyłu, optymistycznym wariantem będzie dla niego ucieczka z kilkoma procentami HP.
Dzielą się na 2 rodzaje: 1 to ogniwa pośrednie prowadzące do potężniejszych maszyn, same w sobie nadają się często wyłącznie do grania roli <del>darmowego fraga</del> zwiadowcy. 2 rodzaj to noszące wiele zbereźnych przydomków pojazdy, które mając ogarniętego operatora, potrafią objechać największych nawet "klientów", by później w czasie 7 sekund zakończyć ich egzystencję serią morderczych trafień w silnik.
=== Średnie (Medy) ===
=== Średnie (Medy) ===
Względny balans, między mobilnością, siłą ognia a opancerzeniem, oczywiście każdy typ czołgu nagina proporcję w którymś z kierunków. Jeśli masz tupet i spróbujesz okrążać nim czołg ciężki, to zapewne, dostaniesz kulę i przepustkę do lepszego świata, w końcu Med jest tylko Medem i nie ma takiego speed-a. Za to niektóre z heavy-ich będziesz mógł przebijać od frontu i patrzeć jak smażą się we własnej płonącej benzynie muahahaha!
Stanowią względny balans, między mobilnością, siłą ognia a opancerzeniem, "względny" ponieważ, każdy z wozów nagina proporcję ku określonej cesze. Czołowy atak na inne czołgi, kończy się w ich przypadku podróżą do lepszego świat, więc należy nauczyć się ich odpowiedniego użycia; choć i tak łatwiej opanować Medy nić LT-ki.
=== Ciężkie (Heavy/HT-ki) ===
=== Ciężkie (Heavy/HT-ki) ===
Nie tylko czołgi z amerykańską załogą pasują do tej kategorii, ale każdy który spełnia warunki:
Praktycznie rzecz biorąc każdy z czołgów jest ciężki, jednak nie chodzi tu o wagę, tylko o konkretne cechy. Za "ciężki" można uznać czołg, który spełnia warunki:
* Daleko posunięte upośledzenie zdolności manewrowych.
* Karygodna powolność i abstrakcyjnie gruby pancerz.
* Pancerz, którego gabaryty umożliwiają naprawę poprzez wlewanie stopionej stali w miejsce uszkodzenia.
* Oparty o kalendarz, system przeładowywania działa.
* Przy ich prowadzeniu, mimowolny respekt przez czołgami lekkimi.
* Wrodzona niechęć do czołgów lekkich 2 kategorii.
* Koszty utrzymana, sugerujące szczerozłote wnętrze pojazdu.
* Absurdalne koszty utrzymania.
=== Niszczyciele czołgów (TD-ki) ===
=== Niszczyciele czołgów (TD-ki) ===
Pojazdy inne niż wszystkie. Nastawione na walkę ''face to face'' z racji ostro wyprofilowanego pancerza czołowego i braku wieży. Charakterystyczny kształt pojazdu związany z taką konfiguracją skutkuje ksywkami typu "naleśnik". Dodatkowo każdy z nich posiada premię do kamuflażu, co sugeruje optymalny sposób ich użycia (kampienie). Ciekawostką są niszczyciele czołgów od Wujka Sama, zaopatrzone w działa wewnątrz obracanej wieży i specyfikację techniczną czołgów lekkich.
Oczywiście nazwa "niszczyciel czołgów" jest grubo na wyrost, wygranie przez TD-ka walki 1 na 1 z czołgiem jest rzadkim przypadkiem, szczególnie, że rzadko do takich, uczciwych, walk dochodzi. Każdy TD-ek ma bonus do ukrywania się w krzakach, więc każdy z nich jest potencjalnym "kamperwagenem", do tego często niewystarczające opancerzenie, brak wieży i zakrawająca na snajperkę armata, skutecznie zniechęcają, do aktywnej walki.
=== Działo samobieżne (Arta) ===
=== Działo samobieżne (Arta) ===
Większość operatorów Art, jest zainteresowana tylko pierwszą połową nazwy używanego przezeń pojazdu. I nic dziwnego, skoro można dostrzelić na drugi koniec mapy, a słabo ruchliwe podwozie, jest raczej dodatkiem, niż grywalną funkcją. Nie ma toto żadnego opancerzenia, ani szans w realnej walce. Jest skazana na kampienie, jednak, wielu graczom to nie przeszkadza, bo w zamian Arta potrafi zdjąć HT-ka 1 strzałem; haczyk tkwi w czasie celowania i przeładunku: obie czynności odbywają się w geologicznej skali czasu.
Większość operatorów Art, jest zainteresowana tylko pierwszą połową nazwy używanego przezeń pojazdu. Nic dziwnego, skoro można dostrzelić na drugi koniec mapy, a czasami nawet trafić w cel. Słabo ruchliwe podwozie, jest stosowane tylko przy obracaniu pojazdu w kierunku wykrytego czołgu wroga, ewentualnie w trakcie desperackiej ucieczki przed czołgami lekkimi wroga. Na omówionym podwoziu znajduje się największa duma operatora: działo zdolne zdmuchnąć czołg ciężki jednym trafieniem, oprócz działa i małej kieszonki (inaczej się tego nazwać nie da) na kilka pocisków, nie ma tam miejsca na nic innego. W związku z tym Arta jest narażona na każdy możliwy rodzaj ataku, z wulgaryzmami włącznie.


[[Kategoria: Gry komputerowe]]
[[Kategoria: Gry komputerowe]]

Wersja z 13:16, 3 lip 2012

World of Tanks (znane także jako: World of Campers lub World of Noobs)- Gra komputerowa, przez niektórych błędnie utożsamiana z symulatorem. Jej głównym założeniem jest stymulowanie agresji użytkowników, poprzez tworzenie lokalnych starć między 30 osobami podzielonymi na dwa zespoły. Każdy dysponuje wybranym modelem czołgu, który jest jego awatarem i którego zadaniem jest przynieść operatorowi chwałę w nadchodzącym starciu.

Argumenty dla których WoT nie może być uznany za symulator

  • Nie jest możliwy upadek z urwiska, pojazd zostaje magicznie zatrzymany na samej krawędzi.
  • Zerwaną gąsienicę załoga naprawia nie opuszczając czołgu.
  • Załoga nie jest widoczna, nawet gdy pojazd ma otwartą kabinę.
  • Gąsienica pęka dokładnie w tych samych miejscach.
  • Możliwe jest zerwanie obu gąsienic jednym pociskiem, bez uszkadzania kadłuba czołgu.
  • Załoga w kilka sekund potrafi naprawić, unicestwione trafieniem działo/wieżę/silnik.
  • Trafienie 100 milimetrowym pociskiem w członka załogi wykreśla go z listy żywych, ale tylko do czasu następnej bitwy, w której jest w pełni zdrowy.
  • Podobnie w przypadku eksplozji całego pojazdu, załoga będzie cała i zdrowa już w kolejnym starciu.

Rodzaje czołgów

WoT oferuje wiele typów pojazdów, względnie dostosowanych do wielorakich upodobań operatorów.

Czołgi lekkie (LT)

Dzielą się na 2 rodzaje: 1 to ogniwa pośrednie prowadzące do potężniejszych maszyn, same w sobie nadają się często wyłącznie do grania roli darmowego fraga zwiadowcy. 2 rodzaj to noszące wiele zbereźnych przydomków pojazdy, które mając ogarniętego operatora, potrafią objechać największych nawet "klientów", by później w czasie 7 sekund zakończyć ich egzystencję serią morderczych trafień w silnik.

Średnie (Medy)

Stanowią względny balans, między mobilnością, siłą ognia a opancerzeniem, "względny" ponieważ, każdy z wozów nagina proporcję ku określonej cesze. Czołowy atak na inne czołgi, kończy się w ich przypadku podróżą do lepszego świat, więc należy nauczyć się ich odpowiedniego użycia; choć i tak łatwiej opanować Medy nić LT-ki.

Ciężkie (Heavy/HT-ki)

Praktycznie rzecz biorąc każdy z czołgów jest ciężki, jednak nie chodzi tu o wagę, tylko o konkretne cechy. Za "ciężki" można uznać czołg, który spełnia warunki:

  • Daleko posunięte upośledzenie zdolności manewrowych.
  • Pancerz, którego gabaryty umożliwiają naprawę poprzez wlewanie stopionej stali w miejsce uszkodzenia.
  • Przy ich prowadzeniu, mimowolny respekt przez czołgami lekkimi.
  • Koszty utrzymana, sugerujące szczerozłote wnętrze pojazdu.

Niszczyciele czołgów (TD-ki)

Pojazdy inne niż wszystkie. Nastawione na walkę face to face z racji ostro wyprofilowanego pancerza czołowego i braku wieży. Charakterystyczny kształt pojazdu związany z taką konfiguracją skutkuje ksywkami typu "naleśnik". Dodatkowo każdy z nich posiada premię do kamuflażu, co sugeruje optymalny sposób ich użycia (kampienie). Ciekawostką są niszczyciele czołgów od Wujka Sama, zaopatrzone w działa wewnątrz obracanej wieży i specyfikację techniczną czołgów lekkich.

Działo samobieżne (Arta)

Większość operatorów Art, jest zainteresowana tylko pierwszą połową nazwy używanego przezeń pojazdu. Nic dziwnego, skoro można dostrzelić na drugi koniec mapy, a czasami nawet trafić w cel. Słabo ruchliwe podwozie, jest stosowane tylko przy obracaniu pojazdu w kierunku wykrytego czołgu wroga, ewentualnie w trakcie desperackiej ucieczki przed czołgami lekkimi wroga. Na omówionym podwoziu znajduje się największa duma operatora: działo zdolne zdmuchnąć czołg ciężki jednym trafieniem, oprócz działa i małej kieszonki (inaczej się tego nazwać nie da) na kilka pocisków, nie ma tam miejsca na nic innego. W związku z tym Arta jest narażona na każdy możliwy rodzaj ataku, z wulgaryzmami włącznie.