Klatki na sekundę: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowa strona) |
(dr.) |
||
Linia 7: | Linia 7: | ||
* {{t|16 fps}}kiepskie animacje, przedwojenne filmy; |
* {{t|16 fps}}kiepskie animacje, przedwojenne filmy; |
||
* {{t|24 fps}}współczesne filmy. Od teraz, kiedy pójdziesz do kina i zauważysz migające plamy na ekranie, będziesz wiedzieć, że każda z nich ma swoją 1/24 sekundy! |
* {{t|24 fps}}współczesne filmy. Od teraz, kiedy pójdziesz do kina i zauważysz migające plamy na ekranie, będziesz wiedzieć, że każda z nich ma swoją 1/24 sekundy! |
||
* {{t|24.9 fps}}średni framerate gier komputerowych |
* {{t|24.9 fps}}średni framerate gier komputerowych; |
||
* {{t|90 fps}}średni framerate [[camper]]a, który się nie rusza, a jego procesor nadąża za generowaniem tyluż klatek. |
* {{t|90 fps}}średni framerate [[camper]]a, który się nie rusza, a jego procesor nadąża za generowaniem tyluż klatek. |
||
Wersja z 11:40, 22 lip 2012
Szablon:Tokreślenie używane w grach komputerowych, ew. filmach, używane do określenia płynności ruchu.
O co w tym chodzi?
Jak wiadomo, w każdym filmie coś się rusza. Aby wywołać wrażenie płynności ruchu, klatki muszą zapierdzielać tak szybko, żeby oko nie łapało każdej z osobna. Ludzie sprzeczają się, jaka ilość jest wystarczająca, a to oczywiście zależy od zastosowania:
- Szablon:Tkursor w edytorze tekstu;
- Szablon:TPacman, tetris, inicjator u epileptyków;
- Szablon:Tkiepskie animacje, przedwojenne filmy;
- Szablon:Twspółczesne filmy. Od teraz, kiedy pójdziesz do kina i zauważysz migające plamy na ekranie, będziesz wiedzieć, że każda z nich ma swoją 1/24 sekundy!
- Szablon:Tśredni framerate gier komputerowych;
- Szablon:Tśredni framerate campera, który się nie rusza, a jego procesor nadąża za generowaniem tyluż klatek.