Immanuel Kant: Różnice pomiędzy wersjami
M (OK) |
|||
Linia 17: | Linia 17: | ||
Często też podaje przykład [[krzesło|krzesła]], jako podmiotu, a nie przedmiotu i cytuje: „żeby opisać krzesło, należy wczuć się w krzesło i myśleć, że się jest krzesłem. Opisać się z tej perspektywy, a nie z perspektywy człowieka, który widzi krzesło”. A potem dodaje „A co rozumiesz przez widzi?”. |
Często też podaje przykład [[krzesło|krzesła]], jako podmiotu, a nie przedmiotu i cytuje: „żeby opisać krzesło, należy wczuć się w krzesło i myśleć, że się jest krzesłem. Opisać się z tej perspektywy, a nie z perspektywy człowieka, który widzi krzesło”. A potem dodaje „A co rozumiesz przez widzi?”. |
||
{{stubfil}} |
|||
{{stub|fil|kat|Kant, Immanuel}} |
|||
[[Kategoria:Filozofowie|Kant, Immanuel]] |
[[Kategoria:Filozofowie|Kant, Immanuel]] |
Wersja z 20:49, 29 wrz 2012
Niebo gwiaździste nade mną, a w środku same kanty.
- Immanuel o sobie
O kant dupy to rozbić!
- Student w trakcie czytania dzieł Kanta
Immanuel Kant (ur. 22 kwietnia 1724, zm. 12 lutego 1804) – niemiecki filozof najbardziej znany z faktu nieopuszczania swojej rodzinnej mieściny w trakcie swojego całego żywota. Typowy no-life tamtych czasów. Autor wielu trudnych słów, takich jak imperatyw kategoryczny, które przychodziły mu do głowy, gdy całymi dniami grał w ówczesne odpowiedniki dzisiejszego Sapera. Jest na ustach wielu, głównie za sprawą przekleństw studentów filozofii, którzy nie mają pojęcia, o co właściwie geniuszowi chodziło. Typowy wyznawca myśli filozoficznej Kanta przejawia symptom całkowitego poddawania w wątpliwość każdego istniejącego zjawiska i odpowiada na każde pytanie pytaniem. Przykład:
– Czy uważasz, że dzisiejszy obiad był dobry?
Odpowiada najpierw:
– To zależy od tego, co rozumiesz przez dobry.
Zaś potem:
– To zależy od tego, co rozumiesz przez obiad.
Często też podaje przykład krzesła, jako podmiotu, a nie przedmiotu i cytuje: „żeby opisać krzesło, należy wczuć się w krzesło i myśleć, że się jest krzesłem. Opisać się z tej perspektywy, a nie z perspektywy człowieka, który widzi krzesło”. A potem dodaje „A co rozumiesz przez widzi?”.
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny filozofii. Jeśli zastanawiasz się, czemu białe nie jest czarne – rozbuduj go.