FSO Polonez: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→Zalety) |
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Antecorda. Autor wycofanej wersji to 87.96.104.168.) |
||
Linia 25: | Linia 25: | ||
* niska cena (350 tys. w wersji podstawowej) |
* niska cena (350 tys. w wersji podstawowej) |
||
* w końcu to polski [[samochód]] |
* w końcu to polski [[samochód]] |
||
* w prezencie karnet upoważniający do 30dni kożystania z GG |
|||
== Wady == |
== Wady == |
Wersja z 00:27, 16 lip 2006
Ten artykuł dotyczy 'samochodu'. Zobacz też polonez (taniec). |
Polonez - powstał w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł polska firma OSF przejeła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku Polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy Lecha Wałęsy. Wyprodukowali wiele samochodów takich jak Fiat 126p - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1 osobowego, 2 drzwiowego, 6 razy przepłaconego.
Dane techniczne
- liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową
- prędkość maksymalna: 350 km/h (z górki)
- 0 - 100 km/h: w 2,0487 sec
- max. moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów
- pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki
- pojemność bagażnika: 150 litrów, po złożeniu tylnej kanapy: 180 litrów
- w standardzie:
- poduszka powietrzna dla kota
- pół litra
- komplet opon dla jazdy po tundrze
- silnik
- po dopłacie można otrzymać:
- sokowirówkę
- przednią szybę
- drzwi
- karnet do klubu Go go
- pół litra
Zalety
- niska cena (350 tys. w wersji podstawowej)
- w końcu to polski samochód
Wady
- kupa na siedzeniu
- spala 40 litrów / 100 km w cyklu wiejskim
- brak możliwości otwierania drzwi
- zewnętrzna toaleta(zimno w dę)
- brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów
Zaprzestanie produkcji
Z powodów licznych wybuchów silnika i awarii sokowirówek które mieliły całą załogę pojazdu w 2005 roku zaprzestano produkcji tego pojazdu.