Half-Life: Różnice pomiędzy wersjami
(DO POPRAWKI!) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Redakcja}} |
|||
[[Plik:HL box beta.jpg|right|150px]] |
|||
{{cytat|...|[[Gordon Freeman]] o grze '''Half-Life'''}} |
|||
'''Half-Life''' (ang. ''półżyt''), '''Haj Laj, Ojciec [[Counter Strike|Konter Strajka]]''' - gra komputerowa z gatunku FPS; symulator <s>farmy</s> ataku obcych na Ziemię. Opracowana przez [[Valve Corporation|Korporację Zawór]] w 1998 roku, więc można powiedzieć, że jest [[Kłamstwo|dosyć nowa]]. Podobno została wielokrotnie nagradzana grą roku, jednak [[Nikt|nikt]] nie wie, za co. Na jej potrzeby stworzono silnik graficzny ''GoldSrc'', na którym dzisiaj działają kalkulatory. Jeśli jeszcze tego nie ogarnęliście - na podstawie tej pikselozy powstał [[Counter Strike|CeeS 1.6]]. Half-Life doczekał się trzech dodatków: [[Half Life: Opposing Force|Przeciwna Siła]], [[Half Life: Blue Shift|Niebieski Shift]] oraz [[Half Life: Decay|Rozkład]]. Kiedyś tam w 2004 roku wydano konwersję tej gry na silnik ''Source'', ale to nadal ten sam [[Kotlet schabowy|kotlet]], tylko w innym opakowaniu. |
'''Half-Life''' (ang. ''półżyt''), '''Haj Laj, Ojciec [[Counter Strike|Konter Strajka]]''' - gra komputerowa z gatunku FPS; symulator <s>farmy</s> ataku obcych na Ziemię. Opracowana przez [[Valve Corporation|Korporację Zawór]] w 1998 roku, więc można powiedzieć, że jest [[Kłamstwo|dosyć nowa]]. Podobno została wielokrotnie nagradzana grą roku, jednak [[Nikt|nikt]] nie wie, za co. Na jej potrzeby stworzono silnik graficzny ''GoldSrc'', na którym dzisiaj działają kalkulatory. Jeśli jeszcze tego nie ogarnęliście - na podstawie tej pikselozy powstał [[Counter Strike|CeeS 1.6]]. Half-Life doczekał się trzech dodatków: [[Half Life: Opposing Force|Przeciwna Siła]], [[Half Life: Blue Shift|Niebieski Shift]] oraz [[Half Life: Decay|Rozkład]]. Kiedyś tam w 2004 roku wydano konwersję tej gry na silnik ''Source'', ale to nadal ten sam [[Kotlet schabowy|kotlet]], tylko w innym opakowaniu. |
||
Linia 18: | Linia 21: | ||
* Uwielbiasz przemieszczać się szybami wentylacyjnymi. |
* Uwielbiasz przemieszczać się szybami wentylacyjnymi. |
||
{{FPS}} |
|||
[[Kategoria:FPS]] |
[[Kategoria:FPS]] |
Wersja z 19:47, 7 mar 2013
Ten artykuł tak beznadziejnie zredagowano, że nawet nasz rezolutny szympans w to nie wierzy. A on cierpliwym zwierzęciem jest… Jeżeli nie potrafisz operować widłami ani redagować tekstu, zajrzyj do Kanciapy przed wzięciem się za poprawę. Jeżeli nie potrafisz uzasadnić wstawienia szablonu, nie wstawiaj go. |
...
- Gordon Freeman o grze Half-Life
Half-Life (ang. półżyt), Haj Laj, Ojciec Konter Strajka - gra komputerowa z gatunku FPS; symulator farmy ataku obcych na Ziemię. Opracowana przez Korporację Zawór w 1998 roku, więc można powiedzieć, że jest dosyć nowa. Podobno została wielokrotnie nagradzana grą roku, jednak nikt nie wie, za co. Na jej potrzeby stworzono silnik graficzny GoldSrc, na którym dzisiaj działają kalkulatory. Jeśli jeszcze tego nie ogarnęliście - na podstawie tej pikselozy powstał CeeS 1.6. Half-Life doczekał się trzech dodatków: Przeciwna Siła, Niebieski Shift oraz Rozkład. Kiedyś tam w 2004 roku wydano konwersję tej gry na silnik Source, ale to nadal ten sam kotlet, tylko w innym opakowaniu.
Fabuła
Od samego początku gracz wciela się w postać Kondoma Freemana, młodego, zdolnego, przystojnego, umięśnionego, wygadanego doktora fizyki teoretycznej (czyli: "Jeśli się nie świeci i nie płonie, to można to zjeść") pracującego w tajnej bazie Black Mesa Research Facility gdzieś na zadupiu w Nowym Meksyku. Jest to fikcyjny ośrodek (a to ci heca!), wymyślony przez zapalonych fanów teorii spiskowych i Strefy 51 pracujących dla Zaworu. Po krótkiej, pięciominutowej dziesięciominutowej trzydziestominutowej czterogodzinnej przejażdżce kolejką, Gordon bierze udział w eksperymencie, który zrewolucjonizuje rynek tamponów. Jego rola w tym procederze jest bardzo istotna - musi nadusić jeden guzik, a następnie przepchnąć wózek z tamponem do maszyny testującej, znajdującej się (aż!) pięć metrów dalej. Niestety, coś poszło nie tak, prototypowy pochłaniacz krwi otworzył czarną dziurę, która otworzyła portale, które pozwoliły kosmitom z innej planety przedostać się na Ziemię, które zabijały ludzi, którzy szukali schronienia, które...
Nasz dzielny bohater znajduje łom, po czym od razu postanawia stawić czoła najeźdźcy, którzy bezkarnie zabijają i gwałcą niewinnych naukowców (taki z niego badass). Podczas swoich podróży spotyka ocalałych pracowników Black Mesy, kosmitów z serem zamiast głów oraz - w późniejszej części gry - świetnie wyszkolonych i wrogich żołnierzy HECU wysłanych przez rząd, którzy nie potrafią zachować szyku i pchają się pod celownik Gordona kiedy tylko się da.
Objawy uzależnienia
- Nie rozstajesz się ze swoim łomem choćby na krok.
- Nie odzywasz się ani słowem, bo myślisz, że i tak każdy wie, o co ci chodzi.
- Widząc starszego mężczyznę w białym kitlu podchodzisz do niego i prosisz, aby za tobą poszedł.
- To samo tyczy się ochroniarzy w niebieskich koszulach.
- Zauważając kraba od razu go zabijasz. Przecież nie chcesz, żeby ten głupi Headcrab wskoczył ci na głowę i zmienił cię w zombie!
- Podchodzisz do bankomatu w nadziei, że jest to stacja lecznicza, która uleczy ci 25 punktów życia.
- Oburzasz się, gdy ludzie mijający cię na ulicy nie witają cię słowami "Hello, Freeman!".
- Próbujesz kucnąć podczas skakania i w ten sposób wcisnąć się w wąskie przejścia.
- Widząc człowieka ubranego w moro zabijasz go - przecież to członek HECU!
- Uwielbiasz przemieszczać się szybami wentylacyjnymi.