Pesa: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono poprzednią wersję, jej autor to Szaszlyk. Autor wycofanej wersji to 31.175.61.69.) |
|||
Linia 5: | Linia 5: | ||
== Produkty PESY == |
== Produkty PESY == |
||
* {{t|[[ED74]]}}pociągi, które na początku jeździł tylko na trasie [[Warszawa|Stolyca]]-[[Łódź |
* {{t|[[ED74]]}}pociągi, które na początku jeździł tylko na trasie [[Warszawa|Stolyca]]-[[Łódź]]. Tabor przystosowany na dalekie trasy, w którym kwadrans jazdy to katorga. W zimie zdarza się samorozłączanie taboru podczas jazdy. Znienawidzone przez przez wszystkich – bydło, obsługę pociągu, jak i zaplecze techniczne. Znakiem rozpoznawczym, oprócz samorozłączającego się taboru, jest niespodziewane opróżnianie zbiorników z nieczystościami. Wśród [[miłośnicy kolei|miłośników kolei]] ma przezwisko ''Mendyta''. Obecnie możliwy do spotkania w całej Polsce jako pociągi TLK. |
||
* {{t|[[ED59]]}}krótsza wersja Mendyty o podobnej opinii, co poprzednik. Oficjalna nazwa ''Acatus'', nieoficjalna – ''Akutas''. Można go spotkać na różnych pociągach kursujących po województwie łódzkim lub na trasie Warszawa-Łódź jako pociąg InterREGIO. |
* {{t|[[ED59]]}}krótsza wersja Mendyty o podobnej opinii, co poprzednik. Oficjalna nazwa ''Acatus'', nieoficjalna – ''Akutas''. Można go spotkać na różnych pociągach kursujących po województwie łódzkim lub na trasie Warszawa-Łódź jako pociąg InterREGIO. |
||
* {{t|[[EN95]]}}pociąg [[Warszawska Kolej Dojazdowa|WuKaDki]]. Obsługuje linię lokalną, której trzydziestokilometrowy odcinek pokonuje w półtorej godziny. Siedzenia ma twardsze i mniej wygodne niż w niejednym [[autobus]]ie komunikacji miejskiej. |
* {{t|[[EN95]]}}pociąg [[Warszawska Kolej Dojazdowa|WuKaDki]]. Obsługuje linię lokalną, której trzydziestokilometrowy odcinek pokonuje w półtorej godziny. Siedzenia ma twardsze i mniej wygodne niż w niejednym [[autobus]]ie komunikacji miejskiej. |
Wersja z 21:18, 9 maj 2013
Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz (Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne) – polska firma zajmująca się produkcją pociągów i tramwajów, które już na początku eksploatacji są gorszym złomem niż tabor, który zastąpiły. Cechą ogólną ich produktów jest niewygoda dla pasażerów i obsługi pociągu.
Głównymi zamawiającymi są gryzipiórki z samorządów województw lub władz miast, który po obejrzeniu wizualizacji i kosztu zakupów, kupują produkty PESY. I tak tym nie będą jeździć.
Produkty PESY
- Szablon:Tpociągi, które na początku jeździł tylko na trasie Stolyca-Łódź. Tabor przystosowany na dalekie trasy, w którym kwadrans jazdy to katorga. W zimie zdarza się samorozłączanie taboru podczas jazdy. Znienawidzone przez przez wszystkich – bydło, obsługę pociągu, jak i zaplecze techniczne. Znakiem rozpoznawczym, oprócz samorozłączającego się taboru, jest niespodziewane opróżnianie zbiorników z nieczystościami. Wśród miłośników kolei ma przezwisko Mendyta. Obecnie możliwy do spotkania w całej Polsce jako pociągi TLK.
- Szablon:Tkrótsza wersja Mendyty o podobnej opinii, co poprzednik. Oficjalna nazwa Acatus, nieoficjalna – Akutas. Można go spotkać na różnych pociągach kursujących po województwie łódzkim lub na trasie Warszawa-Łódź jako pociąg InterREGIO.
- Szablon:Tpociąg WuKaDki. Obsługuje linię lokalną, której trzydziestokilometrowy odcinek pokonuje w półtorej godziny. Siedzenia ma twardsze i mniej wygodne niż w niejednym autobusie komunikacji miejskiej.
- Szablon:T następny pociąg zaserwowany dla WuKaDki. Niestety, jest tak awaryjny (dopiero sprowadzono dwie jednostki), że kolejarze boją się go wypuścić z szopy. Podstawowe atrakcje: problemy z drzwiami, hałas 10 razy gorszy od ST44, koła uciekają szynom szczególnie na łuczkach. W ciągu 6 godzin prób zdołała ujechać 5 kilometrów.
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.