Problem NP-zupełny: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Linia 4: Linia 4:
* ''Problem odkurzenia wszechświata'' – należy odkurzyć cały wszechświat, a następnie zawartość worka (lub worków) wyrzucić na zewnątrz.
* ''Problem odkurzenia wszechświata'' – należy odkurzyć cały wszechświat, a następnie zawartość worka (lub worków) wyrzucić na zewnątrz.
* ''Problem czasu reklamowego'' – należy obliczyć średni czas trwania bloku [[reklama|reklamowego]] na [[Polsat|Polsacie]] w danym miesiącu.
* ''Problem czasu reklamowego'' – należy obliczyć średni czas trwania bloku [[reklama|reklamowego]] na [[Polsat|Polsacie]] w danym miesiącu.
* ''Problem sznurka do snopowiązałki w PRL-u'' – sznurek ten, pomimo dużej produkcji i braku eksportu, nie istniał w praktyce i jego brak wymagał zastosowania domowych środków zaradczych.


==Algorytm rozwiązujący problemy NP-zupełne w czasie znośnym==
==Algorytm rozwiązujący problemy NP-zupełne w czasie znośnym==
Linia 10: Linia 11:
===Opis algorytmu===
===Opis algorytmu===
* Algorytm ten jest bardzo prosty, i opiera się na podstawowych własnościach matematycznych.
* Algorytm ten jest bardzo prosty, i opiera się na podstawowych własnościach matematycznych.

===Problemy Łatwe===
* Problem sznurka do snopowiązałki w PRL-u – sznurek ten, pomimo dużej produkcji i braku eksportu, nie istniał w praktyce i jego brak wymagał zastosowania domowych środków zaradczych.


''[[Plik:UnderConstructionBangHead.gif|28px]] Autor tej sekcji wpisał tu raptem parę słów. Jeżeli denerwuje Cię takie postępowanie oraz chcesz zdobyć sławę i uznanie w świecie matematyki – <span class="plainlinks">nie czekaj i [http://nonsensopedia.wikia.com/index.php?title={{FULLPAGENAMEE}}&action=edit rozwiń ją]!</span>.''
''[[Plik:UnderConstructionBangHead.gif|28px]] Autor tej sekcji wpisał tu raptem parę słów. Jeżeli denerwuje Cię takie postępowanie oraz chcesz zdobyć sławę i uznanie w świecie matematyki – <span class="plainlinks">nie czekaj i [http://nonsensopedia.wikia.com/index.php?title={{FULLPAGENAMEE}}&action=edit rozwiń ją]!</span>.''

Wersja z 00:15, 11 sie 2013

Problem NP-zupełny (Problem niezwykle-pracogenno-zupełny) – rodzinka wyjątkowo złośliwych, męczących i upierdliwych w rozwiązaniu problemów. Aktor grający zbira w trzecim odcinku Kojaka udowodnił, że jeżeli uda się rozwiązać jeden problem NP-zupełny w ludzkim czasie, to da się też rozwiązać w tym czasie inne problemy z tej rodzinki.

Przykłady problemów NP-zupełnych

  • Problem odkurzenia wszechświata – należy odkurzyć cały wszechświat, a następnie zawartość worka (lub worków) wyrzucić na zewnątrz.
  • Problem czasu reklamowego – należy obliczyć średni czas trwania bloku reklamowego na Polsacie w danym miesiącu.
  • Problem sznurka do snopowiązałki w PRL-u – sznurek ten, pomimo dużej produkcji i braku eksportu, nie istniał w praktyce i jego brak wymagał zastosowania domowych środków zaradczych.

Algorytm rozwiązujący problemy NP-zupełne w czasie znośnym

Wynaleziony pod koniec 2007 roku algorytm rozwiązujący problemy NP-zupełne w czasie znośnym, tj. na przykład przed wybudowaniem planowanych w Polsce autostrad lub/i końcem wszechświata.

Opis algorytmu

  • Algorytm ten jest bardzo prosty, i opiera się na podstawowych własnościach matematycznych.

Plik:UnderConstructionBangHead.gif Autor tej sekcji wpisał tu raptem parę słów. Jeżeli denerwuje Cię takie postępowanie oraz chcesz zdobyć sławę i uznanie w świecie matematyki – nie czekaj i rozwiń ją!.

Dowód poprawności

  • Dowód poprawności algorytmu jest banalny i jest modyfikacją dowodu na nieskończoność liczb pierwszych.

Plik:UnderConstructionBangHead.gif Autor tej sekcji wpisał tu raptem parę słów. Jeżeli denerwuje Cię takie postępowanie oraz chcesz zdobyć sławę i uznanie w świecie matematyki – nie czekaj i rozwiń ją.