Robert Kubica: Różnice pomiędzy wersjami
(stub) |
(ogólnie rozwinąłem opis kariery) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Grafika:Robert Kubica1.jpg|thumb|right|200px|Robert Kubica w drodze do niedociążonego wozu. Uśmiecha się – jeszcze nie wie.]] |
[[Grafika:Robert Kubica1.jpg|thumb|right|200px|Robert Kubica w drodze do niedociążonego wozu. Uśmiecha się – jeszcze nie wie.]] |
||
'''Robert Kubica''' (ur. [[7 grudnia]] [[1984]] w [[Kraków|Krakowie]]) – polski [[kierowca wyścigowy]] i sezonowy [[bohater narodowy]]. Był [[Adam Małysz|Małysz]], był [[Jerzy Dudek|Dudek]], była [[Otylia Jędrzejczak|Otylka]], a teraz Robert będzie śmigał, darł opony, żeby dojechać jako pierwszy, a na [[meta|mecie]] go zważą i okaże się, że jest za lekki. |
'''Robert Kubica''' (ur. [[7 grudnia]] [[1984]] w [[Kraków|Krakowie]]) – pierwszy polski [[kierowca wyścigowy]] i sezonowy [[bohater narodowy]]. Był [[Adam Małysz|Małysz]], był [[Jerzy Dudek|Dudek]], była [[Otylia Jędrzejczak|Otylka]], a teraz Robert będzie śmigał, darł opony, żeby dojechać jako pierwszy, a na [[meta|mecie]] go zważą i okaże się, że jest za lekki. Jeździ w stadninie koni [[BMW-Sauber]]. |
||
== Przed Formułą 1 == |
|||
Kubica zaczynał od klasy ''mikro'', najpierw ścigał się na [[gokart|gokartach]] na pedały, gdzie zdobył wiele plastikowych medali. W wieku 16 lat przeżucił się na Formułe 21 napędzaną siłą własnych stóp. Nasz Robuś musiał ciężko pracować nogami niczym [[Fred Flinston]]. Niestety ten sport nie przypadł mu do gustu i postanowił się przeżucić na Formułe 3. Jeżdżąc w tej klasie wyścigowej wygrał wiele wyścigów m.in. Grand-Prix Izraela (wyprzedzając kierowce [[Polonez Caro|Poloneza Caro]] [[Jack Handsolo|Jacka Handsolo]] na ostatnich 3 centymetrach). Ten sezon w Formule 3 okazał się ogromnym sukcesem dla Roberta co zaowocowało przejściem do klasy [[Syrenka World Series]]. Robert Kubica wygrywał wyścig za wyścigiem (m.in legendarny wyścig w [[Makao]]) był na samym szczycie nazywano go ''guru syrenki''. Jego legendarna już dziś 105 została uznana za auto roku 2001 przez magazyn Retro. |
|||
== Formuła 1 == |
|||
Po olbrzymim sukcesie w wyścigach [[Syrenka World Series]] Robert dostał propozycje występów w [[Formuła 1|Formule 1]] w barwach stadniny z [[BMW-Sauber]]. I tym sposobem Robert jako pierwszy [[Polska|Polak]] zasiadł na kilkukonną maszynę z silnikiem od [[wiertarka|wiertarki]] i karoseri zrobionej z puszek po konserwach. |
|||
[[4 Sierpnia]] [[2006]] świat obiegła sensacyjna wiadomość Robert Kubica dostał szanse na debiut w Grand-Prix Watykanu. Bardzo spięty i zeżarty przez treme Kubica jechał bardzo ładnie wypadł tylko 6 razy z toru dwukrotnie doszczętnie rozbijając bolid, jednak nie przeszkodziło mu to w zwycięstwie w tym GP. Niestety po wyścigu Robert został zdyskwalifikowany za zbyt lekkie opony i jazde na dwóch gazach, co jak wiemy w [[Formuła 1|Formule 1]] jest zabronione. Robert słynie z tego, że ma [[niedowaga|niedowagę]] i lubi [[sok pomarańczowy]]. |
|||
{{stubspo}} |
{{stubspo}} |
Wersja z 23:54, 7 sie 2006
Robert Kubica (ur. 7 grudnia 1984 w Krakowie) – pierwszy polski kierowca wyścigowy i sezonowy bohater narodowy. Był Małysz, był Dudek, była Otylka, a teraz Robert będzie śmigał, darł opony, żeby dojechać jako pierwszy, a na mecie go zważą i okaże się, że jest za lekki. Jeździ w stadninie koni BMW-Sauber.
Przed Formułą 1
Kubica zaczynał od klasy mikro, najpierw ścigał się na gokartach na pedały, gdzie zdobył wiele plastikowych medali. W wieku 16 lat przeżucił się na Formułe 21 napędzaną siłą własnych stóp. Nasz Robuś musiał ciężko pracować nogami niczym Fred Flinston. Niestety ten sport nie przypadł mu do gustu i postanowił się przeżucić na Formułe 3. Jeżdżąc w tej klasie wyścigowej wygrał wiele wyścigów m.in. Grand-Prix Izraela (wyprzedzając kierowce Poloneza Caro Jacka Handsolo na ostatnich 3 centymetrach). Ten sezon w Formule 3 okazał się ogromnym sukcesem dla Roberta co zaowocowało przejściem do klasy Syrenka World Series. Robert Kubica wygrywał wyścig za wyścigiem (m.in legendarny wyścig w Makao) był na samym szczycie nazywano go guru syrenki. Jego legendarna już dziś 105 została uznana za auto roku 2001 przez magazyn Retro.
Formuła 1
Po olbrzymim sukcesie w wyścigach Syrenka World Series Robert dostał propozycje występów w Formule 1 w barwach stadniny z BMW-Sauber. I tym sposobem Robert jako pierwszy Polak zasiadł na kilkukonną maszynę z silnikiem od wiertarki i karoseri zrobionej z puszek po konserwach. 4 Sierpnia 2006 świat obiegła sensacyjna wiadomość Robert Kubica dostał szanse na debiut w Grand-Prix Watykanu. Bardzo spięty i zeżarty przez treme Kubica jechał bardzo ładnie wypadł tylko 6 razy z toru dwukrotnie doszczętnie rozbijając bolid, jednak nie przeszkodziło mu to w zwycięstwie w tym GP. Niestety po wyścigu Robert został zdyskwalifikowany za zbyt lekkie opony i jazde na dwóch gazach, co jak wiemy w Formule 1 jest zabronione. Robert słynie z tego, że ma niedowagę i lubi sok pomarańczowy.