Nintendo: Różnice pomiędzy wersjami
M (Naprawa linków) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{cytat|Being the puppet master, it's like running '''Nintendo''' of America.|Reggie Fils-Aime o swoim doświadczeniu podczas E³ [[2012]]}} |
{{cytat|Being the puppet master, it's like running '''Nintendo''' of America.|Reggie Fils-Aime o swoim doświadczeniu podczas E³ [[2012]]}} |
||
'''Nintendo Co Ltd.''' (任天堂株式会社, ''Nintendo Kabushiki Gaisha'') – [[Japonia|japoński]] koncern znany z produkcji klasycznych gier wideo, rewolucjonizowania branży gier i pokornej cudzołożności Mario, Zeldy, Wii i nastolatek z przedmieścia [[Tokio]]. Założona w [[ |
'''Nintendo Co Ltd.''' (任天堂株式会社, ''Nintendo Kabushiki Gaisha'') – [[Japonia|japoński]] koncern znany z produkcji klasycznych gier wideo, rewolucjonizowania branży gier i pokornej cudzołożności Mario, Zeldy, Wii i nastolatek z przedmieścia [[Tokio]]. Założona w [[1889]] roku przez japońskiego przedsiębiorcę i wojownika weekendowego, Fusajiro Yamauchi, który stworzył karty do wymiany dla małych japońskich dzieci – nazywanych [[Pokémon|Poketto Monsutā]] (karty, nie dzieci) – aby konkurować z amerykańskimi kartami baseballowymi. W [[1963]] roku, oni eksperymentowali z innymi przedsięwzięciami biznesowymi, takimi jak Nintendo Cab Company i feralny Nintendo Love Hotel. |
||
W latach 70-tych, Nintendo rozwinęło się w korporację do gier wideo, stając się w Japonii trzecią najbardziej wpływową i najbardziej honorową firmą po [[Anime]] i przemysłu [[Hentai]]; napędzając branżę gier wideo na szczyt japońskiej gospodarki. Jest również jednym z najcenniejszych, z wartością netto około 85,000,000,000 jenów (82,46 [[dolar]]ów USD). |
W latach 70-tych, Nintendo rozwinęło się w korporację do gier wideo, stając się w Japonii trzecią najbardziej wpływową i najbardziej honorową firmą po [[Anime]] i przemysłu [[Hentai]]; napędzając branżę gier wideo na szczyt japońskiej gospodarki. Jest również jednym z najcenniejszych, z wartością netto około 85,000,000,000 jenów (82,46 [[dolar]]ów USD). |
Wersja z 17:23, 4 kwi 2014
Being the puppet master, it's like running Nintendo of America.
- Reggie Fils-Aime o swoim doświadczeniu podczas E³ 2012
Nintendo Co Ltd. (任天堂株式会社, Nintendo Kabushiki Gaisha) – japoński koncern znany z produkcji klasycznych gier wideo, rewolucjonizowania branży gier i pokornej cudzołożności Mario, Zeldy, Wii i nastolatek z przedmieścia Tokio. Założona w 1889 roku przez japońskiego przedsiębiorcę i wojownika weekendowego, Fusajiro Yamauchi, który stworzył karty do wymiany dla małych japońskich dzieci – nazywanych Poketto Monsutā (karty, nie dzieci) – aby konkurować z amerykańskimi kartami baseballowymi. W 1963 roku, oni eksperymentowali z innymi przedsięwzięciami biznesowymi, takimi jak Nintendo Cab Company i feralny Nintendo Love Hotel.
W latach 70-tych, Nintendo rozwinęło się w korporację do gier wideo, stając się w Japonii trzecią najbardziej wpływową i najbardziej honorową firmą po Anime i przemysłu Hentai; napędzając branżę gier wideo na szczyt japońskiej gospodarki. Jest również jednym z najcenniejszych, z wartością netto około 85,000,000,000 jenów (82,46 dolarów USD).
Zobacz też
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny informatyki. Jeśli klikasz szybciej niż myślisz – rozbuduj go.