Mercedes-Benz W123: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: nadużycie: usuwanie sporej ilości tekstu |
|||
Linia 2: | Linia 2: | ||
{{cytat|'''Mercedesik''' nówka sztuka nie śmigana, igła. Przebieg 1234567 km, pociągnie drugie tyle. Rocznik 1977|Przeciętne ogłoszenie o W123}} |
{{cytat|'''Mercedesik''' nówka sztuka nie śmigana, igła. Przebieg 1234567 km, pociągnie drugie tyle. Rocznik 1977|Przeciętne ogłoszenie o W123}} |
||
{{t|Mercedes-Benz W123|pseudonim [[Służba Bezpieczeństwa PRL|TW]] '''Beczka''', ur. [[1976]], zm. [[1986]]}}samochód klasy średniej-wyższej produkowany przez zakłady Mercedesa, znany ze swojej niezniszczalności. Zachwycił nawet [[Polska Zjednoczona Partia Robotnicza|polskich komunistów]], którzy postanowili wymienić się z Niemcami na zasadzie: my bierzemy od was W123, Rosjanie kopiują silniki i wsadzają je do [[GAZ 24|Wołgi]]. |
{{t|Mercedes-Benz W123|pseudonim [[Służba Bezpieczeństwa PRL|TW]] '''Beczka''', ur. [[1976]], zm. [[1986]]}}samochód klasy średniej-wyższej produkowany przez zakłady Mercedesa, znany ze swojej niezniszczalności. Zachwycił nawet [[Polska Zjednoczona Partia Robotnicza|polskich komunistów]], którzy postanowili wymienić się z Niemcami na zasadzie: my bierzemy od was W123, Rosjanie kopiują silniki i wsadzają je do [[GAZ 24|Wołgi]]. |
||
== Ciekawostki == |
|||
[[Plik:Mercedes-Benz W123 230 CE vr green TCE.jpg|right|thumb|250px|Ulubiona wiejska ozdóbka – podkowa na atrapie chłodnicy]] |
|||
* Pewien [[Grecja|grecki]] taksówkarz pokonał swoją Beczką 3 600 000 km bez remontu silnika. W podzięce za wytrwałość dostał od producenta za darmo [[Mercedes-Benz W211|W211]], którego jednak sprzedał po roku ze względu na ''zbyt dużą awaryjność''. |
|||
* Przeciętny przebieg W123 z dieslem 2.0, po którym ulegał on pierwszej awarii powodującej jego unieruchomienie wynosił 852 777 km. Dla porównania nowe [[Mercedes-Benz|Mercedesy]] zwykle idą do remontu po góra 300 000 km, a w kilkukrotnie droższych Maybachach silnik wysiada po 600 000… |
|||
* Cena importowanego do Polski W123 z drugiej ręki była za komuny dwukrotnie wyższa niż nowej Wołgi, do której dorzucano jeszcze gratisowy podsłuch i [[Miejska legenda|szczątki porwanych dzieci]]. Na Zachodzie proporcje były odwrotne. |
|||
* Jeśli zmieszamy ze sobą [[Warszawa 210|Warszawę 210]] oraz W123, otrzymamy Wołgę z dieslem. |
|||
* W123 były pierwszymi niemieckimi taksówkami pomalowanymi w charakterystyczny [[Budyń|budyniowy]] kolor, co stanowiło gest solidarności taksówkarzy z Nonsensopedią. |
|||
{{Przypisy}} |
|||
{{Motoryzacja}} |
|||
{{Medal}} |
|||
[[Kategoria:Samochody]] |
Wersja z 13:26, 19 kwi 2014
Mercedesik nówka sztuka nie śmigana, igła. Przebieg 1234567 km, pociągnie drugie tyle. Rocznik 1977
- Przeciętne ogłoszenie o W123
Szablon:Tsamochód klasy średniej-wyższej produkowany przez zakłady Mercedesa, znany ze swojej niezniszczalności. Zachwycił nawet polskich komunistów, którzy postanowili wymienić się z Niemcami na zasadzie: my bierzemy od was W123, Rosjanie kopiują silniki i wsadzają je do Wołgi.