Bizon (kombajn): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(red.)
Linia 1: Linia 1:
{{Bezgrafik}}
'''Bizon''' - maszyna służąca do naprawiania przy nieprawidłowej eksploatacji, często spowodowanej nadużyciem alkoholu. Dodatkową funkcją jest koszenie zbóż(dopóki coś się nie spierdoli).
{{t|Bizon}}maszyna służąca do naprawiania przy nieprawidłowej eksploatacji, często spowodowanej nadużyciem alkoholu. Dodatkową funkcją jest koszenie <s>ludzi</s> zbóż.<ref>Póki coś się nie spierdoli</ref>


'''Historia modelu'''
==Historia modelu==
Z końcem lat 60. jasne się stało, że Vistula już tak często się psuje, że to już nie ma sensu. Inżynierowie z FMŻ postanowili unowocześnić konstrukcję poprzez dodanie kilku kwadratów i prostokątów. Na początku lat 70. pierwszy kombajn był gotowy. Na nazwę wpadł szeregowy pracownik fabryki, który z powodu odstawienia alkoholu ujrzał krowę jako bizona. Nazwa została zaakceptowana – „''W sumie z przodu żre, z tyłu sra, a i z rury coś mu leci, może być Bizon!''”
Pierwsze testy wykazały, że kombajn spełnia swoje zadanie jeździ, kosi, a nawet wysypuje zboże. Niestety robił to dosyć krótko po czym przestawał. Po wielomiesięcznych testach udało się ustalić problem alkohol. Kombajn mógł być wprowadzony do produkcji seryjnej.
Pierwszy model był mniejszy niż modele produkowane później, ale tak to już jest ze zwierzętami.


==Kultowość==
Z końcem lat 60-tych jasne stało, że do kurwy nędzy Vistula już tak często się pierdoli, że to już nie ma sensu. Inżynierowie z FMŻ postanowili unowocześnić konstrukcje poprzez dodanie kilku kwadratów i prostokątów. Na początku lat 70-tych pierwszy kombajn był gotowy. Na nazwę wpadł szeregowy pracownik fabryki, który z powodu odstawienia alkoholu ujrzał krowę jako bizona. Nazwa została zaakceptowana. "W sumie z przodu je, z tyłu sra, a i z rury coś mu leci, może być Bizon!"
Kombajn Bizon jest kombajnem kultowym wśród pewnych kręgów. Także wśród rolników, najczęściej tych, których nie stać nawet na starego Claasa Dominatora, ale najbardziej wśród wiejskich dzieci, oraz [[Słoiki|dzieci miejskich, które mają rodziców pochodzących ze wsi]] i spędzających tam urlopy.<ref>Bo najczęściej na nic innego ich nie stać</ref> Ach, te wspomnienia… ''Choroba bizonowa'' najczęściej nie przechodzi z wiekiem.
Pierwsze testy wykazały, że kombajn spełnia swoje zadanie - jeździ, kosi, a nawet wysypuje zboże. Niestety robił to dosyć krótko po czym przestawał. Po wielomiesięcznych testach udało się ustalić problem - alkohol. Kombajn mógł być wprowadzony do produkcji seryjnej.
Pierwszy model był mniejszy niż modele produkowane później, ale tak to już jest ze zwierzętami(przypomnijcie sobie jak rósł wam siusiak, lub cycki, a może to i to...)

'''Kultowość'''

Kombajn Bizon jest kombajnem kultowym wśród pewnych kręgów. Także wśród rolników, najczęściej tych, których nie stać nawet na starego Claasa Dominatora, ale najbardziej wśród wiejskich dzieci, oraz dzieci miejskich, które mają rodziców pochodzących ze wsi i spędzających tam urlopy(najczęściej nie stać ich na nic innego). Ach, te wspomnienia... Choroba bizonowa najczęściej nie przechodzi z wiekiem.


O kultowości decydują:
O kultowości decydują:


- polski kombajn naprawdę istnieje!
* polski kombajn naprawdę istnieje!
* ponadczasowa kanciasta sylwetka

* piękna, stercząca, spuszczają… sypiąca rura (marzenie dorastających chłopców, a w sumie także i dziewczynek, chodzi oczywiście o to żeby pociągnąć druta żeby stanęła)
- ponadczasowa prostokątno - kwadratowa sylwetka
* mógł mieć dwa kolory!<ref>Z czasem nawet więcej</ref>

* no i, kurwa, ten dźwięk!
- piękna, stercząca, spuszczają... sypiąca rura(marzenie dorastających chłopców, a w sumie także i dziewczynek, chodzi oczywiście o to żeby pociągnąć druta żeby stanęła)

- mógł mieć dwa kolory!(z czasem nawet więcej)

- no i kurwa ten dźwięk!

'''Konstrukcja i dane techniczne'''

Kombajn Bizon składa się z:

Z dużego kwadratu, do którego z przodu przyczepiona jest podstawka pod kabinę, a na niej czasami jest nawet i kabina. W tym miejscu kombajn ma przyczepione światła. Świadkowie twierdzą, że świecą. Pod kabiną jest takie dziwne skomplikowane coś wyposażone w zęby i takie coś podobne do niczego z kolcami. Można też zamocować harpun na dziki, które ukrywają się w zbożach. Na kwadracie jest połączenie bombki ze świeczką, która wesoło wiruje przy odpowiednim napełnieniu zbiornika, który także znajduje się w części kwadratowej, w środku. W kwadracie jest też bardzo skomplikowane urządzenie, które rozdziela te zbożowe patyki na dwie części. Te najmniejsze i najbardziej pożądane części wysypuje się poprzez rurę przyczepioną z lewej strony kombajnu(z perspektywy kombajboja), najpierw trzeba jednak (w starszych, najbardziej kultowych modelach)pociągnąć druta. Z tyłu do kwadratu przyczepiony jest prostokąt, którym kombajn robi kupę, czyli pozbywa się nie potrzebnych substancji. Człowiek, to jednak nawet gówno bizona do czegoś wykorzysta. Do pupy Bizona może być przyczepiona takie coś co tnie to coś co wylatuje. Podwozie w Bizonie jest klasycznie śmieszne, czyli z przodu dupne, a z tyłu małe.
Wyposażenie dodatkowe, to schodki do wchodzenia, migacze, wózek pod to dziwne coś z przodu, żeby ciągnąć to z tyłu, którego nikt nie używa i jest ciekawiej, a także fotel kierowcy dla ozdoby, bo i tak się stoi.

Dane techniczne:

Prędkość koszenia - Pijak na rowerze Ukraina/2

Prędkość max: Ursus - C-360/2

Czas koszenia do spierdolenia - Czysta wyborowa kwadrat, lub bimber sześcian

Zużycie paliwa - minimalnie nowy kombajn x2, maksymalne - o kurwa...

'''Zdarzenia związane z Bizonem'''

Święto - Bizon przyjechał na wioskę - bedziem kosić!

Żałoba - przyjechał, ale się spierdolił

Kara, plaga egipska - przyjechał, nie spierdolił się, ale zaczęło padać

Przejazd - szybko z chałupy na podwórko - Bizona słychać, jedzie!

Pech - nie, to jednak kurwa traktor...

Podwójny pech - i w dodatku nie Ursus...


==Konstrukcja i dane techniczne==
'''Wybrane modele'''


Kombajn Bizon składa się z dużego kwadratu, do którego z przodu przyczepiona jest podstawka pod kabinę, a na niej czasami jest nawet i kabina. W tym miejscu kombajn ma przyczepione światła. Świadkowie twierdzą, że świecą. Pod kabiną jest takie dziwne skomplikowane coś wyposażone w zęby i takie coś podobne do niczego z kolcami. Można też zamocować harpun na dziki, które ukrywają się w zbożach. Na kwadracie jest połączenie bombki ze świeczką, która wesoło wiruje przy odpowiednim napełnieniu zbiornika, który także znajduje się w części kwadratowej, w środku.
Ogólnie modele dzieliły się na zajebiste zwykłe Bizony i na Super zajebiste Bizony. Szczegółowo były to m.in:


W kwadracie jest też bardzo skomplikowane urządzenie, które rozdziela te zbożowe patyki na dwie części. Te najmniejsze i najbardziej pożądane części, zwane zbożem, wysypuje się poprzez rurę przyczepioną z lewej strony kombajnu (z perspektywy kombajnisty), najpierw trzeba jednak (w starszych, najbardziej kultowych modelach) ''pociągnąć druta''. Z tyłu do kwadratu przyczepiony jest prostokąt, którym kombajn robi kupę, czyli pozbywa się niepotrzebnych substancji, zwanych słomą. Człowiek, to jednak nawet gówno bizona do czegoś wykorzysta.
Z040 - pierwszy Bizon, już kwadratowy i czerwony. Można je jeszcze spotkać, często nie są już jednak czerwone, a czerwonawe


Do zadu Bizona może być przyczepione takie coś, co tnie tzw. słomę. Nadwozie w Bizonie jest klasycznie śmieszne, czyli z przodu brzydkie, a z tyłu małe.
Z050 - pierwszy super zajebisty Bizon


Wyposażenie dodatkowe, to schodki do wchodzenia, migacze, wózek pod to wielkie mordercze coś z przodu, żeby ciągnąć to coś z tyłu, czego nikt nie używa i jest ciekawiej, a także fotel kierowcy dla ozdoby, bo i tak się stoi.
Z056 (Super) - topowa wersja produkowana do 1994 roku, to ją kochają wszystkie dzieci i nie tylko


===Dane techniczne===
Z058 (Rekord) - trochę mniej kwadratowy, a bardziej prostokątny, miał w sobie trochę więcej rzeczy do zepsucia
* '''Prędkość koszenia:''' połowa tego, co wyciąga pijak na [[Ukraina (rower)|rowerze Ukraina]];
* '''Prędkość maksymalna:''' połowa tego, co Ursus C-360
Z110 (BS) - jeszcze więcej rzeczy do zepsucia
* '''Czas koszenia do spierdolenia:''' jedna [[Wódka|Wyborowa]], lub dwa [[Tanie wino|Uśmiechy Traktorzysty]];
* '''Zużycie paliwa:''' minimalne: nowy kombajn; maksymalne: ''o, kurwa…''


==Zdarzenia związane z Bizonem==
Dziwy:
*{{t|Święto}} Bizon przyjechał na wioskę - bedziem kosić!
*{{t|Żałoba}} przyjechał, ale się spierdolił;
*{{t|Kara, plaga egipska}} przyjechał, nie spierdolił się, ale zaczęło padać;
*{{t|Przejazd}} szybko z chałupy na podwórko, Bizona słychać, jedzie!
*{{t|Zawód}} nie, to jednak traktor…
*{{t|Podwójny zawód}}i w dodatku nie Ursus…


==Wybrane modele==
KZS-4 (Rekin) Prototyp - nie wszedł do produkcji , ale nie wiadomo, czy dlatego, że żarł, czy dlatego, że nie żarł
Ogólnie modele dzieliły się na zajebiste zwykłe Bizony i na Super zajebiste Bizony. Były to m.in:
* {{t|Z040}}pierwszy Bizon, już kwadratowy i czerwony. Można je jeszcze spotkać, często nie są już jednak czerwone, a czerwonawe;
* {{t|Z050}} pierwszy super zajebisty Bizon;
* {{t|Z056|Super}} topowa wersja produkowana do [[1994]] roku, to ją kochają wszystkie dzieci i nie tylko;
* {{t|Z058|Rekord}}trochę mniej kwadratowy, a bardziej prostokątny, miał w sobie trochę więcej części do zepsucia;
* {{t|Z110|BS}}jeszcze więcej części do zepsucia.


===Dziwy===
Z060 (Gigant) - wieeeelki Bizon, był lepszy, ale gorszy
* {{t|KZS-4|Rekin}} prototyp, nie wszedł do produkcji, ale nie wiadomo, czy dlatego, że żarł, czy dlatego, że nie żarł;
* {{t|Z060|Gigant}}wieeelki Bizon, niby był lepszy, ale był gorszy;
* {{t|Z020|Zagon}}mały, doczepiany do Ursusa, ale kwadratowy i czerwony!


{{Przypisy}}
Z020 (Zagon) - mały, doczepiany do Ursusa, ale kwadratowy i czerwony!
[[Kategoria:Motoryzacja]]

Wersja z 10:13, 3 maj 2014

Szablon:Tmaszyna służąca do naprawiania przy nieprawidłowej eksploatacji, często spowodowanej nadużyciem alkoholu. Dodatkową funkcją jest koszenie ludzi zbóż.[1]

Historia modelu

Z końcem lat 60. jasne się stało, że Vistula już tak często się psuje, że to już nie ma sensu. Inżynierowie z FMŻ postanowili unowocześnić konstrukcję poprzez dodanie kilku kwadratów i prostokątów. Na początku lat 70. pierwszy kombajn był gotowy. Na nazwę wpadł szeregowy pracownik fabryki, który z powodu odstawienia alkoholu ujrzał krowę jako bizona. Nazwa została zaakceptowana – „W sumie z przodu żre, z tyłu sra, a i z rury coś mu leci, może być Bizon!” Pierwsze testy wykazały, że kombajn spełnia swoje zadanie – jeździ, kosi, a nawet wysypuje zboże. Niestety robił to dosyć krótko po czym przestawał. Po wielomiesięcznych testach udało się ustalić problem – alkohol. Kombajn mógł być wprowadzony do produkcji seryjnej. Pierwszy model był mniejszy niż modele produkowane później, ale tak to już jest ze zwierzętami.

Kultowość

Kombajn Bizon jest kombajnem kultowym wśród pewnych kręgów. Także wśród rolników, najczęściej tych, których nie stać nawet na starego Claasa Dominatora, ale najbardziej wśród wiejskich dzieci, oraz dzieci miejskich, które mają rodziców pochodzących ze wsi i spędzających tam urlopy.[2] Ach, te wspomnienia… Choroba bizonowa najczęściej nie przechodzi z wiekiem.

O kultowości decydują:

  • polski kombajn naprawdę istnieje!
  • ponadczasowa kanciasta sylwetka
  • piękna, stercząca, spuszczają… sypiąca rura (marzenie dorastających chłopców, a w sumie także i dziewczynek, chodzi oczywiście o to żeby pociągnąć druta żeby stanęła)
  • mógł mieć dwa kolory![3]
  • no i, kurwa, ten dźwięk!

Konstrukcja i dane techniczne

Kombajn Bizon składa się z dużego kwadratu, do którego z przodu przyczepiona jest podstawka pod kabinę, a na niej czasami jest nawet i kabina. W tym miejscu kombajn ma przyczepione światła. Świadkowie twierdzą, że świecą. Pod kabiną jest takie dziwne skomplikowane coś wyposażone w zęby i takie coś podobne do niczego z kolcami. Można też zamocować harpun na dziki, które ukrywają się w zbożach. Na kwadracie jest połączenie bombki ze świeczką, która wesoło wiruje przy odpowiednim napełnieniu zbiornika, który także znajduje się w części kwadratowej, w środku.

W kwadracie jest też bardzo skomplikowane urządzenie, które rozdziela te zbożowe patyki na dwie części. Te najmniejsze i najbardziej pożądane części, zwane zbożem, wysypuje się poprzez rurę przyczepioną z lewej strony kombajnu (z perspektywy kombajnisty), najpierw trzeba jednak (w starszych, najbardziej kultowych modelach) pociągnąć druta. Z tyłu do kwadratu przyczepiony jest prostokąt, którym kombajn robi kupę, czyli pozbywa się niepotrzebnych substancji, zwanych słomą. Człowiek, to jednak nawet gówno bizona do czegoś wykorzysta.

Do zadu Bizona może być przyczepione takie coś, co tnie tzw. słomę. Nadwozie w Bizonie jest klasycznie śmieszne, czyli z przodu brzydkie, a z tyłu małe.

Wyposażenie dodatkowe, to schodki do wchodzenia, migacze, wózek pod to wielkie mordercze coś z przodu, żeby ciągnąć to coś z tyłu, czego nikt nie używa i jest ciekawiej, a także fotel kierowcy dla ozdoby, bo i tak się stoi.

Dane techniczne

  • Prędkość koszenia: połowa tego, co wyciąga pijak na rowerze Ukraina;
  • Prędkość maksymalna: połowa tego, co Ursus C-360
  • Czas koszenia do spierdolenia: jedna Wyborowa, lub dwa Uśmiechy Traktorzysty;
  • Zużycie paliwa: minimalne: 2× nowy kombajn; maksymalne: o, kurwa…

Zdarzenia związane z Bizonem

  • Szablon:T Bizon przyjechał na wioskę - bedziem kosić!
  • Szablon:T przyjechał, ale się spierdolił;
  • Szablon:T przyjechał, nie spierdolił się, ale zaczęło padać;
  • Szablon:T szybko z chałupy na podwórko, Bizona słychać, jedzie!
  • Szablon:T nie, to jednak traktor…
  • Szablon:Ti w dodatku nie Ursus…

Wybrane modele

Ogólnie modele dzieliły się na zajebiste zwykłe Bizony i na Super zajebiste Bizony. Były to m.in:

  • Szablon:Tpierwszy Bizon, już kwadratowy i czerwony. Można je jeszcze spotkać, często nie są już jednak czerwone, a czerwonawe;
  • Szablon:T pierwszy super zajebisty Bizon;
  • Szablon:T topowa wersja produkowana do 1994 roku, to ją kochają wszystkie dzieci i nie tylko;
  • Szablon:Ttrochę mniej kwadratowy, a bardziej prostokątny, miał w sobie trochę więcej części do zepsucia;
  • Szablon:Tjeszcze więcej części do zepsucia.

Dziwy

  • Szablon:T prototyp, nie wszedł do produkcji, ale nie wiadomo, czy dlatego, że żarł, czy dlatego, że nie żarł;
  • Szablon:Twieeelki Bizon, niby był lepszy, ale był gorszy;
  • Szablon:Tmały, doczepiany do Ursusa, ale kwadratowy i czerwony!

Przypisy

  1. Póki coś się nie spierdoli
  2. Bo najczęściej na nic innego ich nie stać
  3. Z czasem nawet więcej