Serious Sam (postać): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Littlekillerpl. Autor wycofanej wersji to Kulfonidas.)
Linia 16: Linia 16:
* ''[[Serious Sam: BFE|Serious Sam: Przed pierwszym starciem]]''
* ''[[Serious Sam: BFE|Serious Sam: Przed pierwszym starciem]]''
* ''[[Serious Sam: The first encounter|''Serious Sam: Pierwsze starcie]]'' – w tej części Sam gubi okulary i nie odnajduje ich już więcej, przez co mąci mu się wizja. Zostało to oddane poprzez znaczne pogorszenie jakości grafiki w kolejnych grach.
* ''[[Serious Sam: The first encounter|''Serious Sam: Pierwsze starcie]]'' – w tej części Sam gubi okulary i nie odnajduje ich już więcej, przez co mąci mu się wizja. Zostało to oddane poprzez znaczne pogorszenie jakości grafiki w kolejnych grach.
* ''[[Serious Sam: The second encounter|Serious Sam: Drugie starcie]]'' - Sam w domu po raz drugi. I tym razem strzela z różnych [[cotokuźwajest]]ów do jakichś cotokuźwajestów na wzór kosmitów.
* ''[[Serious Sam: The second encounter|Serious Sam: Drugie starcie]]''
* ''[[Serious Sam: Następne starcie]]''
* ''[[Serious Sam: Następne starcie]]''
* ''[[Serious Sam 2]]'' - komuś się chyba chronologia popierdykała.
* ''[[Serious Sam 2]]''


Ponadto zostały wydane alternatywne wersje Pierwszego i Drugiego starcia, ukazujące, co by było gdyby Sam nie zgubił okularów, oznaczone jako HD.
Ponadto zostały wydane alternatywne wersje Pierwszego i Drugiego starcia, ukazujące, co by było gdyby Sam nie zgubił okularów, oznaczone jako HD.

Wersja z 19:26, 1 lip 2014

Giń, gdy cię zabijam!

Złota myśl Sama
Soo badass!

Szablon:Tcelebryta, superbohater, zbawca ludzkości, a także idol współczesnej młodzieży. Osoba tak amerykańska, że bierze na klatę salwy wyrzutni rakiet, najazdy flot inwazyjnych kosmitów, w międzyczasie zagryzając farmaceutyki nieznanego pochodzenia, po czym lubi zarzucić sucharem.

Osobowość

Zgodnie ze swym przydomkiem, Sam zachowuje pełną powagę podczas wykonywania misji, jego twarz nie wyrażą wtedy żadnych emocji. Niektórzy uważają, że to przez łagodną naturę bohatera, który musi wręcz zmuszać się do zabicia kolejnych obcych na swej drodze, inni wskazują na zawodową rutynę pracy Sama, z kolei jeszcze inni uważają, że jest to sposób, by twórcy mogli pożydzić na animacji twarzy herosa. Jak jest naprawdę, nikt nie wie. Niezależnie od przyczyny Sam jest śmiertelnie poważny, a z tego stanu potrafią wyprowadzić go na krótko wyłącznie łykane w hurtowych ilościach pigułki, eliksiry, fiolki, a nawet całe serca, oraz fakt otrzymania do rąk większej giwery. Wtedy zaśmiewa się jak dziecko w sklepie ze słodyczami i rzuca dowcipami, jednak dość szybko powraca do swej pierwotnej formy. Bo w przeciwieństwie, do setek głupkowatych bohaterów, odmóżdżających gier FPS, Sam jest poważny.

Styl walki

Do śmiertelnego boju ze swym największym wrogiem – Mentalem, Sam przystępuje w charakterystycznym dla siebie stylu: wbiega między jego sługi jak hipis na tripie, jednocześnie nie zdejmując palca ze spustu broni w której przypadkiem ostało się jeszcze trochę amunicji. Jakież to różne w porównaniu z każdą normalną grą, gdzie należy chować się w każdym ścieku, by uniknąć zgonu...

Wygląd

Mimo swojej nietuzinkowości, Sam wygląda w miarę normalnie: pół metra w pasie, półtorej w barach, kwadratowa szczęka, gładko wygolony o krótkich, ciemnych włosach. Jego stały uniform, używany także w warunkach arktycznych oraz pustynnych to: biały T- shirt z nadrukowanym logiem, które mogłoby być godłem Arabii Saudyjskiej, jeansy oraz buty. Dawniej zwykł również nosić szpanerskie okulary i ochronne rękawiczki.

Kariera

Sam, wspaniałomyślnie pozwolił, aby jego przygody zostały uczczone serią gier o tym samym tytule. Oto one:

Ponadto zostały wydane alternatywne wersje Pierwszego i Drugiego starcia, ukazujące, co by było gdyby Sam nie zgubił okularów, oznaczone jako HD.

Animowane przygody Sama, już wkrótce w Cartoon Network!

Ciekawostki

  • Sam potrafi zabrać za sobą zachowując zdolność poruszania:
    • nóż i pilarkę z trzymetrową prowadnicą piły łańcuchowej,
    • dwa rewolwery, zamiennie z pistoletem,
    • dwie strzelby + 200 sztuk amunicji,
    • wybrany karabin szturmowy oraz niepowtarzalny, niezapomniany minigun z symbolicznym zapasem 999 pocisków,
    • granatnik, miotacz płomieni oraz szybkostrzelną wyrzutnię rakiet,
    • parę Uzi,
    • dwie zbroje płytowe dające maksymalny bonus +300 do pancerza,
    • czterolufowy karabin laserowy,
    • karabin snajperski,
    • armatę, wyłowioną z hiszpańskiego galeonu.

I parę innych, niezbędnych do przetrwania akcesoriów.

  • W mózgu Sama na stałe rezyduje niestabilny emocjonalnie program sztucznej inteligencji zwany NETRICSA. Zajmuje się on wyświetlaniem HUD-a na siatkówce oka gospodarza, zbiera informacje o broni, zabitych nieprzyjaciołach, jest również jedynym bytem, śledzącym fabułę w grze, przez co czasem musi pomóc naprowadzić Sama na cel misji.