Battlefield 1942: Różnice pomiędzy wersjami
Kostus0013 (dyskusja • edycje) M (Grafiki) |
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 89.75.82.96. Autor wycofanej wersji to Kostus0013.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Bezgrafik}} |
|||
[[Plik:GaySoldier.PNG|thumb|right||Integracja między żołnierzami]] |
|||
{{t|Battlefield 1942}}pierwsza [[gra]] z zacnej serii Battlefield. Teoretycznie dzieje się w latach [[1940]]–[[1945]], ale te wszystkie daty to jeden ch{{Cenzura3}}, co nie? Od Anno Domini 2013 można sobie BF1942 ściągnąć za darmo. |
{{t|Battlefield 1942}}pierwsza [[gra]] z zacnej serii Battlefield. Teoretycznie dzieje się w latach [[1940]]–[[1945]], ale te wszystkie daty to jeden ch{{Cenzura3}}, co nie? Od Anno Domini 2013 można sobie BF1942 ściągnąć za darmo. |
||
Wersja z 21:03, 25 lip 2014
Ten artykuł można by wysłać telegramem. A mamy już XXI wiek.
Dodaj do niego jakieś grafiki, bo Tesla się w grobie przewraca. |
Szablon:Tpierwsza gra z zacnej serii Battlefield. Teoretycznie dzieje się w latach 1940–1945, ale te wszystkie daty to jeden ch, co nie? Od Anno Domini 2013 można sobie BF1942 ściągnąć za darmo.
Rozgrywka
Panowie z Easy Games udostępnili nam grę zarówno w sieci, jak i w pseudosieci (walka z botami)[1]. Wybieramy sobie stronę konfliktu (źli naziole – dobrzy alianci), klasę i punkt respawnu. Do wyboru mamy jakieś 15 map i sześć armii. Cała zabawa polega na przejęciu jak największej ilości masztów flagowych, nabijaniu fragów i wku noobów-czołgistów granatami. Słodko.
Klasy
Mamy tu pięć soczystych klas. Każda z klas ma nóż, pistolet (colt dla alintów i p38 dla osiaków) i spadochron.
Scout
Inne nazwy to zwiadowca oraz snajper. Posługiwanie się snajperką w tej grze jest nieco trudniejsze niż w innych strzelankach, dlatego scout cieszy się stosunkowo małą popularnością. Wyposażenie scouta to:
- Szablon:TNo4 dla aliantów i k98 dla nie-aliantów. jedna z nielicznych broni, która zabija jednym headshotem. Przeładowanie po każdym strzale trwa zasrane trzy sekundy, nawet więcej niż wymiana magazynka.
- Szablon:Tteoretycznie ma służyć do pomagania artylerzystom, jednak żaden scout jej nie używa.
- Szablon:Twrzucenie kilku pod czołg powoduje jego zniszczenie, co wcale nie wymaga niesamowitego skilla.
Assault
Według oficjalnej instrukcji najważniejsza klasa dla przebiegu bitwy. A go prawda. Wybranie tej klasy równa się śmierci z ręki medyka. Wyposażenie:
- Szablon:TBAR dla Brytoli i Jankesów, Johnson dla Kanadyjczyków[2], DP dla Ruskich, Stg44 dla Szwabów i Typ99 dla Żółtków. Mimo przeróżnych kształtów i odgłosów łączy je jedno – cholerny odrzut i strasznie mały damage.
- Tona amunicji, zupełnie niepotrzebnie.
- Szablon:Tassaulci zazwyczaj nie zdążą wyjąć granatu zanim nie zginą.
Warto zaznaczyć, że najlepsi gracze wybierają assaulta jako formę wyzwania postawionego samemu sobie.
Anti-Tank
Skuteczna klasa do robienia demolki w bazie wroga. Uzbrojenie to:
- Szablon:Talianci dostają bazookę, a osiaki panzerschrecka. Trafienie w rufę lekkiego czołgu gwarantuje zniszczenie jedną rakietą.
- Szablon:Tbardzo rzadko używane przez tą klasę.
Medic
Najczęściej wybierana klasa, gwarantująca długie kill streaki. Bardzo uniwersalna, nawet trochę za bardzo. Sprzęt medyka to:
- Szablon:TThompson dla aliantów zachodnich, Mp40 dla Niemców oraz Mp18 dla Wódkochlejów i Japończyków. Dobra szybkostrzelność, zadowalająca celność, niski odrzut, duży magazynek.
- Szablon:Tmożna nią healować samego siebie, co jest bardzo pomocne w urządzaniu rampagów.
- Szablon:Tta klasa używa granatów do epickich spawnkilli, a nie do niszczenia czołgów.
Engineer
Skuteczna klasa w powstrzymywaniu czołgów i robieniu pułapek. Mało ludzi ją wybiera ze względu na słaby karabin, jednak jego słabość zależy od skilla – w rękach dobrego gracza staje się zabójczą bronią. Inżynier ma najbardziej wykokszone uzbrojenie, czyli:
- Szablon:Tnazwijmy go snajperką bez celownika. Postrzelenie przeciwnika z karabinu i dobicie pistoletem gwarantuje szybkie wbijanie fragów, dopóki nie musimy walczyć z kilkoma naraz. Niektórzy kamperzy wolą takie karabiny od snajperek, ponieważ zadają takie same obrażenia, a mają dwa razy więcej amunicji. Niemcy używają k98, a Alianci No4.
- Szablon:TJapończycy i Amerykanie używają go w walkach na Pacyfiku zamiast karabinów powtarzalnych. Japończycy mają Typ5, a Jankesi Garanda. Nieco skuteczniejszy od karabinu powtarzalnego, bo strzela pięć razy szybciej.
- {Szablon:Tkażdy szanujący się fan Minecrafta NIE wie, jak go używać. Dynamit rzuca się pod gąsienice czołgu i odpala na odległość za pomocą pompki. Inżynier po podłożeniu ładunku musi się nieźle oddalić, by samemu nie dostać.
- Szablon:Tzielony krążek z guziczkiem na środku, niszczący każdy pojazd. Niestety nie niszczy piechoty.
- Szablon:Tzwykły żelazny klucz, a czyni cuda. Może naprawiać pojazdy.
Pojazdy
Jeepy
Jeepy mieszczą w sobie po dwie osoby, z których żadna nie może strzelać. Dzięki dużej prędkości można unikać ognia nieprzyjaciela. Normalni alianci mają zwykłego jeepa, Kanadyjczycy niejakiego Lynxa, Szkopy kibelwagena, a Japońce Typ95. Oprócz tego na niektórych mapach Niemcy mają do dyspozycji opancerzony motocykl na gąsienicach.
Czołgi lekkie
Z technicznego punkty widzenia są to czołgi średnie, ale każdy je nazywa lekkimi. Mają dwa miejsca – jedno zajmuje kierowca i operator wieżyczki, a z w drugim zamontowany jest niezależny karabin maszynowy. Można je rozwalić jedną rakietą w dupę lub dwoma trafieniami z czołgu ciężkiego. Alianci zachodni mają Shermany, sowieci T-34/85, naziole PanzerIV, a Ziółci maszynę o tajemniczej nazwie Chi-Ha.
Czołgi ciężkie
Są wolne, ale zadają heavy damage i mają heavy armor. Mieszczą tylko jednego gracza. Alianci zachodni mają M10, Ruscy T-34/76, a Szwaby Tygrysa
Transportery opancerzone
Szybkie pancerne ciężarówki gąsienicowe uzbrojone w ckm. Mieszczą aż sześć graczy, czyli kierowcę, strzelca i czterech w środku. Tym ostatnim na bieżąco regeneruje się życie i amunicja. Niemcy mają Hanomaga[3], alianci ciężarówkę M3, a Japończycy Ho-Ha.
Działa samobieżne
Zadają najheviejszy damage i mają najszerszy splash damage, ale za to giną od jednego postrzału z pistoletu na kapiszony. Mają największy zasięg, jednak wykorzystanie go w pełni wymaga pomocy scouta, na którą rzecz jasna nie możemy liczyć. Alianci mają Priesty, Kanadyjczycy Sextony, sowieci Katiusze, a osiaki Vespy.
Myśliwce
Dobra zwrotność, prędkość, damage, większość noobów nie potrafi nimi latać. Alianci mają Spitfire i Mustangi, sowieci Jak9, Niemcy Messerschmitty 109. Na Pacyfiku Amerykanie latają na Corsairach a Japońce na Zerach.
Lekkie bombowce
Są stabilniejsze od myśliwców i mają miejsce na strzelca ogonowego. Ameykanie mają SBD, Ruscy Ił2, Szkopy Sztukasy, a Japończycy Vale.
Statki
- Szablon:Tmają je tylko Amerykanie i Japończycy. Ogromne statki z samolotami na pokładzie.
- Szablon:Tczyli kupa dział nagromadzona na maleńkiej łupince. Jak wszystkie okręty w grze, występują tyko na Pacyfiku.
- Szablon:Tulubiony pojazd noobów, którzy i tak nie potrafią nimi walczyć.
- Szablon:Tsłużą do wysadzania żołnierzy na ląd.
- Szablon:Tspore łodzie z zamontowanymi CKM-ami.
Przypisy