Szablon:Pojedynki: Różnice pomiędzy wersjami
M Znacznik: edytor źródłowy |
M Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Pojedynki/schemat |
{{Pojedynki/schemat |
||
|Art1czytaj= |
|Art1czytaj=Film familijny |
||
|Art2czytaj=Poradnik:Jak |
|Art2czytaj=Poradnik:Jak wyprodukować film katastroficzny |
||
|Art1=[[Plik: |
|Art1=[[Plik:Boyandgirl.jpg|left|150px]] |
||
'''Film familijny''' ('''kino familijne''', również: '''film rodzinny''') – termin lansowany przez [[Polsat]] jako nazwa dla [[Stany Zjednoczone Ameryki|amerykańskich]] produkcji, w których największym wulgaryzmem jest ''Ty pozerze!''. Z uwagi na brak przemocy, krwi, narkotyków, <del>fabuły</del> i wojen gangów, filmy familijne puszczane są w godzinach popołudniowych. Film familijny można rozpoznać po charakterystycznym zielonym <del>[[Mikołaj Sokół|paseczku]]</del> kwadraciku z uśmieszkiem w rogu ekranu (absolutnie nie mylić z czerwonym!). |
|||
'''Harlequin''' – wydawnictwo namiętnych książek; rzekomo o miłości, a w praktyce o [[seks]]ie. Bardzo popularne w czasach komuny. Dla wielu [[Polacy|Polaków]] było to pierwsze zetknięcie się z książkami fantasy. Ogólnodostępne, w miękkiej okładce, choć te używane z wycałowanymi stronicami sprzedawano oczywiście taniej. |
|||
;Podstawowe reguły |
|||
;Gdzie je można znaleźć |
|||
Każdy film familijny dotyczy sportu. Bejsbol, [[piłka nożna]], [[koszykówka]], hokej, skateboarding. Rugby zdecydowanie rzadziej, bo rugby to przemoc, a przemoc to nie kino familijne. Drużyny, jakikolwiek to sport by nie był, nie mają ograniczeń wiekowych – tak, by syn mógł grać w drużynie z ojcem. I z siostrą, bo ograniczeń co do płci również nie ma. Jakby tego było mało, w drużynie gra pies. Albo małpa. Albo bardzo zdolny noworodek. Bo filmy familijne są po to, żeby uświadomić Amerykańcom (i nie tylko), że nie da się wygrać, jeśli się nie oszukuje. |
|||
W praktyce wszędzie. Każda szanująca się [[Kobieta|kuchta domowa]] posiada co najmniej kilkanaście egzemplarzy w zaciszu swojej domowej biblioteczki. Harlequiny są przyczyną pewnej obłudy ze strony pań. Otóż często zarzucają [[mężczyzna|panom]], iż ci zachowują się jak ostatni troglodyci, zamieniając [[Toaleta|toaletę]] w czytelnię, same zaś ukradkiem… |
|||
Można je rozróżnić po różowych, tudzież fioletowych okładkach ze zdjęciem roznegliżowanej pary w namiętnym uścisku. Książki te masowo zalegają w bibliotekach i tajemnicą poliszynela jest to, że nie posiadają kart bibliotecznych. Stanowią ok. 1/3 księgozbioru Biblioteki Narodowej w [[Warszawa|Warszawie]] i połowę w Państwowym Instytucie Nauk. Pełnią tam tzw. funkcję kompensacyjną, nie będziemy wdawać się w szczegóły. |
|||
|Ankieta=<poll> |
|Ankieta=<poll> |
||
Który artykuł wybierasz? |
Który artykuł wybierasz? |
||
Film familijny |
|||
Harlequin |
|||
Poradnik „Jak |
Poradnik „Jak wyprodukować film katastroficzny” |
||
</poll> |
</poll> |
||
|Art2=[[Plik: |
|Art2=[[Plik:Ash.jpg|right|150px]] |
||
'''Jak wyprodukować film katastroficzny''' – poradnik |
|||
Jak wiadomo, w głębi duszy, każdy człowiek, który choć raz miał złamane serce i zwichniętą [[śledziona|śledzionę]], marzy o czynach tak wielkich, jak zdobycie Mount Everestu, zrozumienie fizyki kwantowej, czy napisanie pierwszego w życiu dzieła literackiego godnego nagrody Nobla. Jeśli wciąż snujesz niespełnione marzenia o jednym z powyższych, ten poradnik został stworzony z myślą o tobie. Stosując się do niego, możesz osiągnąć swój cel, nawet jeżeli jesteś pacjentem hospicjum i zajmujesz ostatnie miejsce w [[sprint wózkami inwalidzkimi po korytarzach szpitalnych|sprincie wózkami inwalidzkimi po korytarzach szpitalnych]]. |
|||
;Harlequiny a płeć |
|||
;Miejsce akcji |
|||
Jak powszechnie wiadomo, większość współczesnych sław piszących literaturę głęboką, zalicza się do płci [[kobieta|niebrzydkiej]]. Nie łam się jednak, jeśli nie należysz do tejże. Nie musisz jechać do dziury w Tajlandii, by realizować swoje marzenia z dzieciństwa i dorównać kunsztem Katarzynie Michalak. Przecież mamy w Polsce takie atrakcje jak tęcza, in vitro i [[gender]]! |
|||
Najlepiej jakieś wielkie miasto. [[Nowy Jork]] raczej odpuszczamy, gdyż było tam już tyle katastrof, że jedna więcej nie zrobi żadnego wrażenia, nawet, jeśli będą to cztery wieżowce dwukrotnie wyższe niż [[World Trade Center]]. Niespecjalnie nadaje się też [[Warszawa]], jako że każda katastrofa zostawia mniejszy lub większy [[burdel]], który koniecznie musi kontrastować z wystrzyżonymi trawnikami, skopanymi ogródkami itp. W Warszawie takiego kontrastu nie da się osiągnąć żadną metodą, więc skutki katastrofy mogą być nie za bardzo widoczne. Najlepiej więc wybrać miasto w [[Anglia|Anglii]], zwłaszcza takie w którym życie płynie sennie i utartym tokiem. Odpada więc Exeter, jako że tam grasują polscy gwałciciele, a policja ich wsadza nie mogąc im zbyt wiele udowodnić, a to powoduje nieład, w którym katastrofa nie będzie wyglądała zbyt malowniczo. |
|||
}}<noinclude>[[Kategoria:Szablony strony głównej]][[Kategoria:Pojedynki ANM-ów|*]]</noinclude> |
}}<noinclude>[[Kategoria:Szablony strony głównej]][[Kategoria:Pojedynki ANM-ów|*]]</noinclude> |
Wersja z 16:43, 14 lip 2016
Film familijny (kino familijne, również: film rodzinny) – termin lansowany przez Polsat jako nazwa dla amerykańskich produkcji, w których największym wulgaryzmem jest Ty pozerze!. Z uwagi na brak przemocy, krwi, narkotyków,
Każdy film familijny dotyczy sportu. Bejsbol, piłka nożna, koszykówka, hokej, skateboarding. Rugby zdecydowanie rzadziej, bo rugby to przemoc, a przemoc to nie kino familijne. Drużyny, jakikolwiek to sport by nie był, nie mają ograniczeń wiekowych – tak, by syn mógł grać w drużynie z ojcem. I z siostrą, bo ograniczeń co do płci również nie ma. Jakby tego było mało, w drużynie gra pies. Albo małpa. Albo bardzo zdolny noworodek. Bo filmy familijne są po to, żeby uświadomić Amerykańcom (i nie tylko), że nie da się wygrać, jeśli się nie oszukuje. |
Który artykuł wybierasz? Zagłosuj poniżej. 0 0 Oddano już 0 głosów. poll-id EEC7A8BFEDCB0F7F4105DE7C420817F3 |
Jak wyprodukować film katastroficzny – poradnik
Najlepiej jakieś wielkie miasto. Nowy Jork raczej odpuszczamy, gdyż było tam już tyle katastrof, że jedna więcej nie zrobi żadnego wrażenia, nawet, jeśli będą to cztery wieżowce dwukrotnie wyższe niż World Trade Center. Niespecjalnie nadaje się też Warszawa, jako że każda katastrofa zostawia mniejszy lub większy burdel, który koniecznie musi kontrastować z wystrzyżonymi trawnikami, skopanymi ogródkami itp. W Warszawie takiego kontrastu nie da się osiągnąć żadną metodą, więc skutki katastrofy mogą być nie za bardzo widoczne. Najlepiej więc wybrać miasto w Anglii, zwłaszcza takie w którym życie płynie sennie i utartym tokiem. Odpada więc Exeter, jako że tam grasują polscy gwałciciele, a policja ich wsadza nie mogąc im zbyt wiele udowodnić, a to powoduje nieład, w którym katastrofa nie będzie wyglądała zbyt malowniczo. |
Archiwum |