Nintendo: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: edytor źródłowy |
|||
Linia 10: | Linia 10: | ||
{{stub|inf}} |
{{stub|inf}} |
||
{{Informatyka}} |
|||
[[Kategoria:Firmy]] |
[[Kategoria:Firmy]] |
||
[[Kategoria:Przedsiębiorstwa informatyczne]] |
[[Kategoria:Przedsiębiorstwa informatyczne]] |
Wersja z 20:15, 27 maj 2017
Being the puppet master, it's like running Nintendo of America.
- Reggie Fils-Aime o swoim doświadczeniu podczas E³ 2012
Nintendo Co Ltd. (任天堂株式会社, Nintendo Kabushiki Gaisha) – japoński koncern znany z produkcji klasycznych gier wideo, rewolucjonizowania branży gier i pokornej cudzołożności Mario, Zeldy, Wii i nastolatek z przedmieścia Tokio. Założona w 1889 roku przez japońskiego przedsiębiorcę i wojownika weekendowego, Fusajiro Yamauchi, który stworzył karty do wymiany dla małych japońskich dzieci – nazywanych Poketto Monsutā (karty, nie dzieci) – aby konkurować z amerykańskimi kartami baseballowymi. W 1963 roku, oni eksperymentowali z innymi przedsięwzięciami biznesowymi, takimi jak Nintendo Cab Company i feralny Nintendo Love Hotel.
W latach 70-tych, Nintendo rozwinęło się w korporację do gier wideo, stając się w Japonii trzecią najbardziej wpływową i najbardziej honorową firmą po Anime i przemysłu Hentai; napędzając branżę gier wideo na szczyt japońskiej gospodarki. Jest również jednym z najcenniejszych, z wartością netto około 85,000,000,000 jenów (82,46 dolarów USD).
Zobacz też
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny informatyki. Jeśli klikasz szybciej niż myślisz – rozbuduj go.
Szablon:Informatyka