PolRegio: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowa strona) Znacznik: edytor źródłowy |
Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 3: | Linia 3: | ||
[[Plik:SA135-019.jpg|thumb|200px|Najstarsza generacja]] |
[[Plik:SA135-019.jpg|thumb|200px|Najstarsza generacja]] |
||
'''PolRegio''' (ur. 1 października 2001 jako '''Przewozy Regionalne''') – polska organizacja przewozowa o charakterze <del>przestępczym</del> zastępczym, największy przewoźnik kolejowy <del>w grupie</del> poza grupą [[Polskie Koleje Państwowe|Poczekaj, Kiedyś Przyjedzie]]<ref>Wykopana z bandy w 2008</ref>. |
'''PolRegio''' (ur. 1 października 2001 jako '''Przewozy Regionalne''') – polska organizacja przewozowa o charakterze <del>przestępczym</del> zastępczym, największy przewoźnik kolejowy <del>w grupie</del> poza grupą [[Polskie Koleje Państwowe|Poczekaj, Kiedyś Przyjedzie]]<ref>Wykopana z bandy w 2008</ref>. |
||
== Historia == |
|||
== Kategorie pociągów == |
|||
* '''Regio''' – standardowy typ, obsługiwany głównie przez [[EN57|kible]]. Po wielu trasach posuwa przez kilka województw. |
|||
* '''interRegio''' – ekskluzywny wariant na trasie [[Łódź Fabryczna]] - [[Warszawa Centralna]]. Alternatywa dla TLK. |
|||
* '''Regioekspres''' – dawnych wspomnień czar... |
|||
* '''musicRegio''' – [[Przystanek Woodstock|kostrzyńska]] ośmiornica wyciągająca swoje macki po całej Polsce. |
|||
* '''viaRegio''' – pociągi specjalne, nie wiadomo kiedy uruchamiane. |
|||
== Tabor == |
|||
* '''[[EN57]]''' – znany i lubiany typ. Wraz ze swoimi pokrewnymi konstrukcjami - '''EN71''', '''ED72''' i '''ED73''' - stanowią 95% wszystkich elektrycznych złomiastych trupków w taborze firmy. |
|||
* '''[[PESA Acatus|ED59]]''' – tzw. ''Akutas'', prototyp [[ED74|Bydy]], którą Intercity zajebało w 2008. Od 2016 stoi i się kurzy, bo mu homologacja wygasła. |
|||
* '''[[PESA Elf|EN62, EN76 i EN96]]''' – [[PESA Dart|Dart]] wersja krótka. |
|||
* '''[[PESA Acatus Plus|EN64]]''' – tzw. ''Akutas Plus'', słabsza wersja tego wyżej. |
|||
* '''[[PESA 308B|EN81]]''' – specjalny składak z części do EN95 z podpierniczonymi wózkami i fotelami od SA135. |
|||
* '''[[Newag 14WE|EN61]]''' – składak z wózków po kiblach, o dziwo jeździ. W Małopolsce znany jako ''papa-pociąg''. |
|||
* '''[[Newag Impuls|EN63, ED78 i EN98]]''' – słynny ''Impuls'', nazwa pochodzi od faktu, że gdy stojąc na peronie przed takim pociągiem mrugniemy, po otwarciu oczu pociąg zniknie. |
|||
* |
|||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
Wersja z 19:44, 29 maj 2017
PolRegio (ur. 1 października 2001 jako Przewozy Regionalne) – polska organizacja przewozowa o charakterze przestępczym zastępczym, największy przewoźnik kolejowy w grupie poza grupą Poczekaj, Kiedyś Przyjedzie[1].
Historia
Kategorie pociągów
- Regio – standardowy typ, obsługiwany głównie przez kible. Po wielu trasach posuwa przez kilka województw.
- interRegio – ekskluzywny wariant na trasie Łódź Fabryczna - Warszawa Centralna. Alternatywa dla TLK.
- Regioekspres – dawnych wspomnień czar...
- musicRegio – kostrzyńska ośmiornica wyciągająca swoje macki po całej Polsce.
- viaRegio – pociągi specjalne, nie wiadomo kiedy uruchamiane.
Tabor
- EN57 – znany i lubiany typ. Wraz ze swoimi pokrewnymi konstrukcjami - EN71, ED72 i ED73 - stanowią 95% wszystkich elektrycznych złomiastych trupków w taborze firmy.
- ED59 – tzw. Akutas, prototyp Bydy, którą Intercity zajebało w 2008. Od 2016 stoi i się kurzy, bo mu homologacja wygasła.
- EN62, EN76 i EN96 – Dart wersja krótka.
- EN64 – tzw. Akutas Plus, słabsza wersja tego wyżej.
- EN81 – specjalny składak z części do EN95 z podpierniczonymi wózkami i fotelami od SA135.
- EN61 – składak z wózków po kiblach, o dziwo jeździ. W Małopolsce znany jako papa-pociąg.
- EN63, ED78 i EN98 – słynny Impuls, nazwa pochodzi od faktu, że gdy stojąc na peronie przed takim pociągiem mrugniemy, po otwarciu oczu pociąg zniknie.
Przypisy
- ↑ Wykopana z bandy w 2008