Jagodno (Wrocław): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (bot wprowadza drobne poprawki)
Znacznik: przez API
(poszerzenie treści)
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 14: Linia 14:
Jagodno jest również jednym z ulubionych miejsc schadzek młodzieży z pobliskiego [[Brochów (Wrocław)|Brochowa]], zwłaszcza odkąd kursuje tam [[Linie autobusowe we Wrocławiu|133]].
Jagodno jest również jednym z ulubionych miejsc schadzek młodzieży z pobliskiego [[Brochów (Wrocław)|Brochowa]], zwłaszcza odkąd kursuje tam [[Linie autobusowe we Wrocławiu|133]].


== Komunikacja miejska ==

Komunikacja miejska na Jagodnie jest najbardziej upośledzona w całym [[Wrocław|cesarstwie]]. Przez Jagodno do niedalekich Iwin, kursuje autobus linii 110, który rozpoczyna swoją trasę przy Dworcu Głównym.
Takt tej linii w porannych godzinach szczytu osiąga rekordowe 7 minut (takiej ilości autobusów jak tam może pozazdrościć Jagodnie cały [[Wrocław]]), w szczycie także co 15. Natomiast w weekendy - takiego wuja, 110 jeździ raz na godzinę! Ale lipa. Ostatnio dorobiono tam 2 nowe przystanki - Konduktorska (znajdująca się 200 metrów od właściwej Konduktorskiej, przez którą i tak jeździ tylko 133) oraz Kajdasza - przystanek nazwany od ulicy, która formalnie nie istnieje.

Od 2009 roku mieszkańcy Jagodna proszą Dudusia aby wreszcie zbudował tam tramwaj, gdyż osiedle rozbudowuje się w zastraszającym tempie (prawdopodobne jest że w 2019 roku wielkość Jagodna będzie stanowić 1/4 powierzchni miasta). Ale oczywiście nie ma tak pięknie - Rafał powiedział jagodzianom, że jeśli osiedle rozbuduje się do 20 tysięcy mieszkańców i jeżeli mieszkańcy '''DOŁOŻĄ SIĘ''' do budowy, to pomyśli...
[[Kategoria:Wrocław]]
[[Kategoria:Wrocław]]

Wersja z 19:08, 3 cze 2017

Jagodnowrocławskie osiedle, większe od dzielnicy Krzyki, choć niektórzy twierdzą inaczej. Zbudowane jeszcze przed wojną, z tamtych czasów przetrwało jednak tylko kilka domów i zbudowany dwadzieścia lat temu kościół parafialny.

Charakterystyka Jagodna

Tak naprawdę Jagodna są dwa:

  • Jagodno II – paradoksalnie, ta stara część, zabudowana w większości w latach '80 XX w. Kiedyś miała tam być Biedronka, skończyło się na monopolowym u jednego z mieszkańców.
  • Jagodno I – paradoksalnie, ta nowa część. Punktem centralnym jest mała budka przy wjeździe na osiedle – zasiedlona, ale bez adresu. Podobno w środku zamontowany jest ochroniarz. Po obu stronach ulicy wyrastają obklejone plastikiem domki, w których mieszkają profesorowie pobliskiego Uniwersytetu, sędziowie, przedsiębiorcy, ludzie odznaczeni Orderem Orła Białego i cała reszta plebsu. Jest jeszcze pole, na którym miał być park, ale wszystko pieprzło, kiedy jakiś idiota zbudował tam dom.

Jagodno słynie w całym Wrocławiu z gładkich, nieskalanych nierównościami dróg. Od czasu do czasu jakiś samochód zakopie się na środku osiedla, ale wynika to tylko z jego nieuwagi, a nie z jakości błota asfaltu.

Bardzo bogate są jagodzieńska fauna i flora. Gdzie okiem sięgnąć – mimoza. A mimozami jesień się zaczyna. Z mieszkańcami zgodnie współżyją lokalne bażanty i sarny. Z tego powodu nikt na nie nie poluje, choć może byłby to lepszy sposób na zdobycie pożywienia niż piesze wycieczki na Gaj.

Jagodno jest również jednym z ulubionych miejsc schadzek młodzieży z pobliskiego Brochowa, zwłaszcza odkąd kursuje tam 133.

Komunikacja miejska

Komunikacja miejska na Jagodnie jest najbardziej upośledzona w całym cesarstwie. Przez Jagodno do niedalekich Iwin, kursuje autobus linii 110, który rozpoczyna swoją trasę przy Dworcu Głównym. Takt tej linii w porannych godzinach szczytu osiąga rekordowe 7 minut (takiej ilości autobusów jak tam może pozazdrościć Jagodnie cały Wrocław), w szczycie także co 15. Natomiast w weekendy - takiego wuja, 110 jeździ raz na godzinę! Ale lipa. Ostatnio dorobiono tam 2 nowe przystanki - Konduktorska (znajdująca się 200 metrów od właściwej Konduktorskiej, przez którą i tak jeździ tylko 133) oraz Kajdasza - przystanek nazwany od ulicy, która formalnie nie istnieje.

Od 2009 roku mieszkańcy Jagodna proszą Dudusia aby wreszcie zbudował tam tramwaj, gdyż osiedle rozbudowuje się w zastraszającym tempie (prawdopodobne jest że w 2019 roku wielkość Jagodna będzie stanowić 1/4 powierzchni miasta). Ale oczywiście nie ma tak pięknie - Rafał powiedział jagodzianom, że jeśli osiedle rozbuduje się do 20 tysięcy mieszkańców i jeżeli mieszkańcy DOŁOŻĄ SIĘ do budowy, to pomyśli...