Wojna świeżakowa: Różnice pomiędzy wersjami
(Bez i) |
|||
Linia 41: | Linia 41: | ||
* zniszczony samochód na Pomorzu (podobno) |
* zniszczony samochód na Pomorzu (podobno) |
||
* upadek wiary w człowieka, który ledwo udało się odbudować po [[Wojna kebabowa|wojnie kebabowej]] |
* upadek wiary w człowieka, który ledwo udało się odbudować po [[Wojna kebabowa|wojnie kebabowej]] |
||
* utrata ostatków mądrości życiowej (tylko uczestnicy wojny) |
|||
}} |
}} |
||
{{Youtube|BCd0yhkczpI|Film propagandowy kościoła Biedronki|width=300}} |
{{Youtube|BCd0yhkczpI|Film propagandowy kościoła Biedronki|width=300}} |
Wersja z 14:50, 27 paź 2017
Wojna świeżakowa | |
---|---|
Rzodkiewka Żaneta chwilę przed egzekucją | |
Konflikt | Wojna pomiędzy wyznawcami Kościoła św. Biedronki, a wyznawcami Kościoła św. Lidla |
Data | 28 sierpnia 2017 |
Miejsce | Polska |
Wynik | wojna trwa |
Strony | |
|
|
Dowódcy | |
|
|
Siły | |
|
|
Straty | |
|
|
Na gurze ruze
Na dole kszaki
Mam horom curke
Dej mi świeżaki
- Olga Tokarczuk w wierszu „Upadek rozumu i godności człowieka”
To co świeżak, sparing wieczorem, hm? Ponapierdalamy się troszkę, co?
- Siwy z Symetrii podczas zakupów w Biedronce
Wojna świeżakowa – konflikt zbrojny pomiędzy wyznawcami sieci sklepów Biedronka, a wyznawcami Lidla. Wojna toczy się o zasoby naturalne w postaci naklejek, za które można kupić rozgrzeszenie świeżaki. Obok Targowicy, Jałty i Naszej klasy konflikt ten zalicza się do największych klęsk narodu polskiego od 966 roku. Ze względu na motywy religijne i sposób prowadzenia akcji wojnę świeżakową stawia się w jednym szeregu obok działalności Al-Kaidy, Państwa Islamskiego, Boko Haram i Hezbollahu.
Obie strony wielokrotnie łamały prawa człowieka. Powszechne są: bójki, usiłowanie morderstw za pomocą wzroku, celowe wywoływanie raka mózgu za pomocą szantażu emocjonalnego przez madki, niszczenie marzeń dzieci oraz finansowanie prostytucji[1] (seks za Brokułkę Bartusię).
Świeżaki
Wojna toczy się o świeżaki – magiczne maskotki, które uzdrawiają nosacze sundajskie od wszelkiej maści chorób psychicznych oraz zachęcają dzieci w podstawówkach do lepszej nauki. Maskotki te są podstawą nosaczowej piramidy Maslowa. Najsłynniejszym właścicielem świeżaków jest Bartłomiej Misiewicz, który w dniu wyrzucenia z MON kazał swojemu kierowcy zapakować całą kolekcję razem z Chupa Chupsami.
Lista świeżaków:
- Marcheweczka Marysia,
- Jabłuszko Antoś,
- Truskaweczka Tosia,
- Brokułek Bartuś,
- Czosneczek Czesio,
- Bakłażanek Błażejek,
- Groszek Grześ,
- Kalafior Krzyś,
- Borówka Basia,
- Rzodkiewka Żaneta.
Żeby zdobyć maskotkę, należy uzbierać naklejki. Jedna naklejka kosztuje 40 złotych. Tak więc niektóre maskotki kosztują 2400 złotych. Ze względu na zasięg biznesu Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji zarejestrowała Biedronkę jako kościół wyznaniowy, do którego należy kilkadziesiąt tysięcy osób.
Przebieg
Wojna wybuchła 28 sierpnia 2017 roku, kiedy to ukazała się tzw. „Druga edycja Świeżaków”. Biedronka w ten sposób wypowiedziała wojnę Lidlowi. Według tajnych akt, do których dotarł serwis WikiLeaks, działania zbrojne będą trwać do 3 grudnia, zaś zawieszenie broni ma być podpisane już 19 listopada. Podczas wojny Biedronka zmusza klientów do kupowania maskotek, które mają roznosić świerzb wśród klientów Lidla. Frakcja Biedronki identyfikuje się z dewizą Mam horom curke.
Już 29 sierpnia klienci Lidla zdecydowali się na akcje odwetowe: aby zapobiec epidemii zaczęli podpalać maskotki. Tę taktykę zaproponowali rosyjscy agenci Michaiła Białkowa, właściciela serwisu wypok.pl. Portal ten aktywnie włączył się do walki z świeżakami. Według WikiLeaks Białkow zaproponował właścicielom Lidla wychodować do odwetu, Świeżaki Lidlaki. Fałszywki krążą po całym kraju, skutecznie zaniżając wartość amuletów-świeżaków. Ponadto Białkow zasugerował, żeby wszyscy wrogowie Biedronki… kupowali tam w sklepie i zbierali świeżaki, które będą idealną zabawką dla kota lub psa.
Niepełna lista bitew
- 30 sierpnia – w Pułtusku pewna Grażyna ukradła 1378 naklejek[2].
- 8 września – w Szamotułach pewna Halinka ukradła ok. 1700 naklejek[3]
- 10 września – w Lubartowie dezerterzy z Biedronki napadli na swoją byłą świątynie, gdzie ukradli 10 tys. naklejek. Teraz grozi im proces za zdradę sieci sklepów[4].
- 11 września – w Aleksandrowie Kujawskim nieznany z imienia partyzant z Lidla próbował ukraść 790 naklejek[5].
Ponadto w internecie krąży miejska legenda, według której pewien mieszkaniec Pomorza chciał ukraść Kalafiora Krzysia z czyjegoś samochodu. Niestety po wybiciu szyby zdesperowany żołnierz odkrył, że to zwykły kalafior, który podłożył partyzant z Lidla.
Teatrzyk Świeżaków
Biedronka dowiedziawszy się o Wojnie Świeżakowej nawiązała kontrakt z Tusk Vision Network do siania propagandy wojennej wśród wielu polskich rodzin ukrytej pod nazwą Teatrzyk Świeżaków. Emitowana jest od 15 września 2017 roku tuż przed Faktami i pokazywały minutowe profanacje znanych dzieł literackich wstawki oparte na kultowych tworach literackich. Biedronka uzasadnia to chęcią przekonania dzieci do zdrowego odżywiania. W rzeczywistości Teatrzyk Świeżaków ma na celu podniecać i tak już fatalną sytuację na obu frontach wojennych i zachęcać potencjalnych żołnierzy do rabowania świeżaków.