Volvo B10B: Różnice pomiędzy wersjami
M (bot wprowadza drobne poprawki) Znacznik: przez API |
|||
Linia 9: | Linia 9: | ||
== Cechy charakterystyczne == |
== Cechy charakterystyczne == |
||
* Nie wiadomo, od czego zależy kształt przednich świateł (raz okrągłe, a raz kwadratowe). |
* Nie wiadomo, od czego zależy kształt przednich świateł (raz okrągłe podwójne albo pojedyncze , a raz kwadratowe też podwójne bądź pojedyncze). |
||
* Często wyświetlacze zamiast na biało, są podświetlane na niebiesko, co skutecznie ogranicza czytelność zielonej mozaiki. |
* Często wyświetlacze zamiast na biało, są podświetlane na niebiesko, co skutecznie ogranicza czytelność zielonej mozaiki. |
||
* Sporo miejsca do bawienia się we Flinstonów w deskorolkach przy środkowych drzwiach w razie zarwania podłogi. |
* Sporo miejsca do bawienia się we Flinstonów w deskorolkach przy środkowych drzwiach w razie zarwania podłogi. |
||
* 15 metrowa wersja, jest tak trwała, że nie potrzeba było jej reklamować. Na tą trwałość nabrały się Jelenia Góra, Wrocław, Bydgoszcz i Siedlce. |
|||
* Jest nieprzemakalny oraz ma takie dobre szyby pancerne że po jednej wystarczy. |
* Jest nieprzemakalny oraz ma takie dobre szyby pancerne że po jednej wystarczy. |
||
* W porównaniu do solarisa, bądź jelcza, bardziej trwały |
|||
* Najwięcej do 2017 jeździło ich w Bydgoszczy. To była ''stolica'' Volvo. |
|||
* Jest kwadratowy - bardziej kwadratowy niż okrągły stół. |
|||
{{Ciężarówki}} |
{{Ciężarówki}} |
Wersja z 15:50, 19 lis 2017
Volvo B10B – Szwedzki autobus, ale produkowany w polskiej fabryce we Wrocławiu lub zaraz pod nim, przez co z legendarnej szwedzkiej jakości zostało niewiele.
Odmiany
B10BLE – tzw. „akwarium”, 12 metrów, nisko wejściowy (coś dla babć, ale tylko przy środkowych drzwiach), ponoć może przyklękać tak nisko, że wózki dziecięce i inwalidzkie spadają z krawężnika, zanim tam wjadą.
B10BLE 2x6 – deskorolka długości 15 metrów, w Jeleniej Górze wykurzyły resztki Ikarusów 280. Patent rewelacyjny, tym bardziej że w tym zlepku okolicznych wiosek ulice są tak szerokie, że przód i tył tego wynalazku szoruje po chodniku, a boki ocierają się o przesmyki pod wiaduktami. Pomimo ostrzeżenia o zachodzeniu co chwila przetrąca kilka samochodów i kilkunastu pieszych. We Wrocławiu zaś pomimo braku parcianej szmaty zaliczane są do autobusów przegubowych.
Cechy charakterystyczne
- Nie wiadomo, od czego zależy kształt przednich świateł (raz okrągłe podwójne albo pojedyncze , a raz kwadratowe też podwójne bądź pojedyncze).
- Często wyświetlacze zamiast na biało, są podświetlane na niebiesko, co skutecznie ogranicza czytelność zielonej mozaiki.
- Sporo miejsca do bawienia się we Flinstonów w deskorolkach przy środkowych drzwiach w razie zarwania podłogi.
- 15 metrowa wersja, jest tak trwała, że nie potrzeba było jej reklamować. Na tą trwałość nabrały się Jelenia Góra, Wrocław, Bydgoszcz i Siedlce.
- Jest nieprzemakalny oraz ma takie dobre szyby pancerne że po jednej wystarczy.
- W porównaniu do solarisa, bądź jelcza, bardziej trwały
- Najwięcej do 2017 jeździło ich w Bydgoszczy. To była stolica Volvo.
- Jest kwadratowy - bardziej kwadratowy niż okrągły stół.