Użytkownik:SemiXon/Dark Souls III: Różnice pomiędzy wersjami
Znaczniki: mobilna mobilna www |
Znaczniki: mobilna mobilna www |
||
Linia 35: | Linia 35: | ||
===Andre z Astory=== |
===Andre z Astory=== |
||
Kolejna postać, którą spotykamy w Kaplicy Ognia. Jest to kowal, który naku*wia w kowadło cały czas. Weterani zauważą, że jest to stary dobry Andre z pierwszej części. Jak się go wkurwi to ma focha i nie ulepszy żadnego przedmiotu. Jest jedyną osobą, która rusza ustami. |
|||
== Lokacje == |
== Lokacje == |
Wersja z 17:28, 26 lis 2019
Dark Souls III – trzecia odsłona serii Dark Souls, która słynie ze swojego bardzo wysokiego poziomu trudności. Gra została stworzona przez studio From Software i wydana przez Bandai Namco Games (w skrócie Bamco) na PC, Play Station 4 i Xbox One.
Fabuła
Część graczy (tzw. casule, od słowa casual) narzeka na to, że w tej grze nie ma fabuły. Mają poniekąd rację Wcale nie mają racji, ponieważ fabuła gry nie jest podawana na tacy, tylko wymaga czytania opisów przedmiotów (których jest od zaja w cj) i myślenia, co trudno przychodzi casulom. Do sedna ...
Wcielamy się w postać Nierozpalonego, który za życia został spalony (prawdopodobnie miał do czynienia ze Zjednoczeniem Płomienia). Po powstaniu z grobu niby mamy jakiś tam samouczek, jak walczyć, turlać się itd., ale po chwili walczymy z pierwszym bossem, który jest łatwy (tak mówią weterani dwóch poprzednich części). Po pokonaniu go jakimś cudem rozpalamy ognisko w Kaplicy Zjednoczenia i wyruszamy w podróż przywrócenia na tron Władców Pogorzelisk (żywych lub martwych). W czasie podróży poznamy wiele różnych ciekawych, z którymi się wiążą questline'y, które łatwo uplić, jeżeli coś nie tak zrobimy.
Rozgrywka
Dark Souls od zawsze wyróżniało się poziomem trudności, przy którym nawet hardkorowi gracze poczuli się dziewczęco. Rozgrywka dzieli się na kilka punktów, które warto zapamiętać.
Walka
To nie jest Assassin's Creed czy Metin2 gdzie możemy tak po prostu machać mieczem. Tutaj walka jest nieco bardziej zaawansowana. Podstawą potyczki jest przewidywanie ciosów przeciwnika oraz turlanie się. Niestety nie możemy turlać się w nieskończoność, ponieważ przewrót zużywa wytrzymałość. Więc turlamy się rozsądnie. Z resztą cokolwiek nie zrobimy, zużywa to wytrzymałość. Jak skończy się wytrzymałość to mamy szansę na zobaczenie Wielkiego Czerwonego Napisu. Również ważne jest utrzymanie poziomu życia powyżej 0 HP, ponieważ kończy się to śmiercią. Również ważnym aspektem jest mana, którą używamy do zaklęć i do specjalnych ataków.
Estus
Ulubiona rzecz graczy Dark Souls. Jest to tak zwana mikstura życia lub many, która uzupełnia się po odwiedzeniu ogniska. Można u kowala ustawić ile chcemy mieć zwykłych butelek (które przywracają zdrowie) i tych popielnych butelek (które przewracają manę) zależnie od posiadanej ilości butelek estusa. Maksymalnie można zebrać 15 butelek tego cudownego napoju.
Ognisko
Jedyne bezpieczne miejsce w grze, przy którym możemy spokojnie usiąść. Uzupełnia nasze estusy, dodaje amunicję ze skrytki, regeneruje zdrowie, ale żeby nie było tak łatwo to odradza prawie wszystkich przeciwników (z wyjątkiem tych dużych "mini-bossów") Ognisko również zapewnia nam możliwość przenoszenia się w różne lokacje oraz możemy go ulepszać za pomocą kości.
Ekwipunek
W grze występuje bardzo dużo różnych pancerzy, broni oraz akcesoriów, dzięki czemu każdy build postaci może być unikalny, jednak większość graczy stosuje Ten Jedyny Build, który polega na władowaniu wszystkich punktów w siłę i bieganiu z maczugą i gołą klatą i rozwalaniu wszystkiego co się rusza na jednego hita (o ile sam wcześniej nie padniesz na hita). Ważnym elementem ekwipunku jest udźwig. Udźwig działa trochę inaczej niż w innych RPGach, otóż od niego zależy jak ciężki sprzęt możesz na siebie ubrać bez konieczności turlania się niczym sumo.
PVP
Wisienka na torcie tejże jakże wspaniałej gry. PVP polega na tym, że do świata gracza, który użył Żaru przywoływany jest inny gracz, który ma za zadanie ukatrupić tego pierwszego. Upiory są ignorowane przez inne potwory oraz ma zmniejszoną liczbę estusów jakich może użyć. Zazwyczaj gracze reagują natychmiastowym ragequitem na widok najeźdźcy. Są też tacy, którzy łażą ze swoim bardziej dopakowanym kolegą przez co zabijanie noobów nie sprawia takiej zabawy i satysfakcji.
Są również pewne niepisane zasady typu "Nie używaj estusa", "Przywitaj się z przeciwnikiem zanim rozpoczniesz walkę" i inne farmazony, które i tak psują zabawę jaką jest zabijanie z zaskoczenia nic niespodziewających się graczy.
Postacie
Protagonista
Postać gracza, która wykonuje całą czarną robotę. Walczy, ginie, odradza się, walczy, ginie i tak w kółko. Jest wiele teorii spiskowych kim tak naprawdę jest główny bohater, ale wiemy tylko tyle co on, może nawet mniej.
Strażniczka Ognia
Pierwsza postać, która nie ma zamiaru nas zabić, jaką spotykamy w grze. Jest to najwspanialsza istota, która spędza sen z powiek wielu graczy. Dzięki niej możemy zamienić dusze na poziomy doświadczenia. Jest ślepa, ale możemy dać jej w prezencie nowe oczy.
Andre z Astory
Kolejna postać, którą spotykamy w Kaplicy Ognia. Jest to kowal, który naku*wia w kowadło cały czas. Weterani zauważą, że jest to stary dobry Andre z pierwszej części. Jak się go wkurwi to ma focha i nie ulepszy żadnego przedmiotu. Jest jedyną osobą, która rusza ustami.