Szybka Kolej Miejska w Trójmieście: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Grafika:Skm.jpg|thumb|SKM porusza się nad ziemią]] |
[[Grafika:Skm.jpg|thumb|SKM porusza się nad ziemią]] |
||
'''SKM''' to największe w Europie [[metro]] jeżdżące nad ziemią wybudowane w [[Trójmiasto|Trójmieście]] za czasów [[PRL|PRL-u]]. Początkowo w jego zasięgu był tylko [[Gdańsk]] i [[Sopot]], później - [[Gdynia]], [[Rumia]], [[Reda (miasto)|Reda]] i [[Wejherowo]]. Zarząd SKM |
'''SKM''' to największe w Europie [[metro]] jeżdżące nad ziemią wybudowane w [[Trójmiasto|Trójmieście]] za czasów [[PRL|PRL-u]]. Początkowo w jego zasięgu był tylko [[Gdańsk]] i [[Sopot]], później - [[Gdynia]], [[Rumia]], [[Reda (miasto)|Reda]] i [[Wejherowo]], a przez pewien czas także [[Smętowo]], [[Iława]], [[Malbork]] i [[Elbląg]]. Zarząd SKM planował uruchomienie linii do [[Zakopane|Zakopanego]] i [[Nowy Jork|Nowego Jorku]], jednak po zmianach personalnych w 2006 roku plany te zostały zaniechane. Nowy prezes wspomagany przez [[Urząd Marszałkowski]] zdecydował, że SKM może przewodzić pasażerów tylko w obrębie województwa pomorskiego, w związku z czym uruchomione zostaną połączenia do [[Słupsk|Słupska]], a zaniechane te na południe od Tczewa. |
||
Decyzje te wstrząsnęły mieszkańcami zwłaszcza Malborka i Smętowa, ponieważ dotąd myśleli oni, że mieszkają w województwie pomorskim, ale na szczęście nieomylny prezes SKM wyprowadził ich z błędu. Nadal nie wiedzą co prawda, w jakim żyją województwie, ale są już pewni, że nie w pomorskim. |
|||
==Sposób przewozu== |
==Sposób przewozu== |
||
Aby jechać pociągiem SKM należy skasować [[bilet]] w kasowniku znajdującym się na [[peron|peronie]]. Następnie należy poczekać na pociąg w odpowiednim kierunku i mieć nadzieję, że będą w nim wolne miejsca. Zaleca się stać możliwie daleko od drzwi bo te lubią odpadać. Osoby, które nie skasowały biletu, proszone są o dopchanie się do najbliższej ubikacji. Za oszczane klapy |
Aby jechać pociągiem SKM należy skasować [[bilet]] w kasowniku znajdującym się na [[peron|peronie]]. Następnie należy poczekać na pociąg w odpowiednim kierunku i mieć nadzieję, że będą w nim wolne miejsca. Zaleca się stać możliwie daleko od drzwi, bo te lubią odpadać. Osoby, które nie skasowały biletu, proszone są o dopchanie się do najbliższej ubikacji. Za oszczane klapy SKM nie odpowiada. |
||
==Zobacz też:== |
==Zobacz też:== |
||
*[[MZA]] |
*[[MZA]] |
||
*[[Metro Warszawskie]] |
*[[Metro Warszawskie]] |
Wersja z 18:24, 29 lis 2006
SKM to największe w Europie metro jeżdżące nad ziemią wybudowane w Trójmieście za czasów PRL-u. Początkowo w jego zasięgu był tylko Gdańsk i Sopot, później - Gdynia, Rumia, Reda i Wejherowo, a przez pewien czas także Smętowo, Iława, Malbork i Elbląg. Zarząd SKM planował uruchomienie linii do Zakopanego i Nowego Jorku, jednak po zmianach personalnych w 2006 roku plany te zostały zaniechane. Nowy prezes wspomagany przez Urząd Marszałkowski zdecydował, że SKM może przewodzić pasażerów tylko w obrębie województwa pomorskiego, w związku z czym uruchomione zostaną połączenia do Słupska, a zaniechane te na południe od Tczewa.
Decyzje te wstrząsnęły mieszkańcami zwłaszcza Malborka i Smętowa, ponieważ dotąd myśleli oni, że mieszkają w województwie pomorskim, ale na szczęście nieomylny prezes SKM wyprowadził ich z błędu. Nadal nie wiedzą co prawda, w jakim żyją województwie, ale są już pewni, że nie w pomorskim.
Sposób przewozu
Aby jechać pociągiem SKM należy skasować bilet w kasowniku znajdującym się na peronie. Następnie należy poczekać na pociąg w odpowiednim kierunku i mieć nadzieję, że będą w nim wolne miejsca. Zaleca się stać możliwie daleko od drzwi, bo te lubią odpadać. Osoby, które nie skasowały biletu, proszone są o dopchanie się do najbliższej ubikacji. Za oszczane klapy SKM nie odpowiada.