Pesa Krakowiak: Różnice pomiędzy wersjami
(→Budowa) |
(→Wady) |
||
Linia 11: | Linia 11: | ||
*Podczas pobytu [[Kontroler biletów|kanarów]] w tym wehikule jest spora szansa, że Cię nie skontrolują.<ref>Zasada nie obowiązuje w pierwszym członie</ref> |
*Podczas pobytu [[Kontroler biletów|kanarów]] w tym wehikule jest spora szansa, że Cię nie skontrolują.<ref>Zasada nie obowiązuje w pierwszym członie</ref> |
||
==Wady== |
==Wady== |
||
*Częste awarie<ref>80 awarii rocznie w jednym tramwaju, dane z pierwszego roku użytkowania</ref> |
*Częste awarie<ref> Średnio 80 awarii rocznie w jednym tramwaju, dane z pierwszego roku użytkowania</ref> |
||
* |
* |
||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
Wersja z 18:40, 25 lis 2020
Krakowiaczek jeden miał awarii siedem
- wszystko jasne
Pesa 2014N ps „Krakowiak” – najbardziej awaryjny tramwaj w Krakowie i zarazem najdłuższy w Polsce. Jego pojawienie się w centrum oznacza dwie rzecz – tłok i zatrzymanie w ruchu lub paraliż połowy miasta. Zależy gdzie strzeli focha.
Budowa i wyposażenie
Jak każdy szanujący się tramwaj posiada pantograf, który raz na rok musi odłączyć się od tramwaju w celu zasięgnięcia rady u starszych kolegów z pracy. Robi to najczęściej w zajezdni. Posiada wózki w konfiguracji 2+1+0+2. Oznacza to, że Pierwszy i ostatni człon jest stabilny, a w trzecim rzuca jak kurier paczkami. Przez to tramwaj jest w stanie wykoleić się na prostym torze. Klimatyzacja działa w tym tramwaju dziwnie. Latem obniża temperaturę o 5 stopni mniej niż na zewnątrz, czyli przy 35 na polu w tramwaju działa ogrzewanie, dziwne czyż nie?
Zalety
Wady
- Częste awarie[2]