Żeglarstwo: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (→‎top: bot wprowadza drobne poprawki)
Znacznik: przez API
(Dodano sekcję “manewry żeglarskie”)
Znaczniki: edytor wizualny zrewertowane
Linia 12: Linia 12:
* Moda – podobno to bardzo ekskluzywny sport.
* Moda – podobno to bardzo ekskluzywny sport.
* Przyroda – dziadek chce skontaktować się psychicznie i fizycznie z matką naturą.
* Przyroda – dziadek chce skontaktować się psychicznie i fizycznie z matką naturą.

== Manewry żeglarskie ==

=== Odejście od kei ===

# Sternik wypycha grot na wiatr.
# Po przywaleniu jachtu w keję sternik wydaje polecenie oddania cumy
# Cuma ulega zaklinowaniu między deskami kei
# Następuje napięcie cumy i kolejne przywalenie burtą w keję
# Żeglarz rzuca się na keję w celu odblokowania cumy
# Jacht odchodzi na wybrany hals. Pozostawiony na kei żeglarz uznany zostaje za ofiarę złożoną Neptunowi

=== Podejście do kei ===

# Sternik ocenia prędkość jachtu i wiatr.
# Sternik ostrzy do kąta martwego i wydaje polecenie luzowania żagli
# Członek załogi wyznaczony na desant przygotowuje cumę do podania
# Desant rzuca cumę na keję
# Jacht zatrzymuje się w odległości 2 metrów od kei. Desant próbuje doskoczyć i wpada do wody.
# Sternik wykonuje drugie podejście i wyznacza nowy desant
# Jacht nie zatrzymuje się przed keją, tylko uderza w nią z prędkością kilku węzłów
# Desant spada na keję. Po podniesieniu się cumuje jacht

=== Zwrot przez sztag ===
Manewr rozpoczynający się w bajdewindzie jednego halsu, a kończący w kącie martwym

# Sternik wydaje komendę „do zwrotu przez sztag”
# Załoga ma to w dupie
# Sternik wychyla ster mocno w prawo/lewo
# Komenda “lewy/prawy foka szot luz”
# Jacht traci część prędkości przechodząc przez kąt martwy do, jak się wydaje sternikowi, bajdewindu przeciwnego halsu
# Komenda „prawy/lewy foka szot wybierz”
# Fok zaczyna pracować na wsteczu, jacht wraca do kąta martwego
# Jacht zatrzymuje się całkowicie, zaczyna dryfować i wchodzi w kolizję z chmarą optymistów

=== Zwrot przez rufę ===
Manewr zaczynający się w baksztagu jednego halsu, a kończący wywróceniem jachtu

# Sternik wydaje komendę „do zwrotu przez rufę”
# Załoga ma to w dupie
# Sternik wychyla ster lekko w prawo/lewo
# Sternik nie zauważa przejścia przez linię wiatru
# Bom przechodzi na przeciwny hals strącając przynajmniej dwóch załogantów z pokładu
# Jacht wychyla się i zaczyna ostrzyć, zwiększając nawietrzność
# Załoganci wymiotują w czasie piruetu
# Jacht wywraca się


== Podsumowanie ==
== Podsumowanie ==

Wersja z 10:52, 17 kwi 2024

Żeglarstwo – zajęcie dla znudzonych życiem staruszków z prostatą. Służy do niszczenia psychiki wnukom tudzież wnuczkom[1]. Nikt oprócz wymienionych starych ludzi nie wie, co jest tak urokliwego w tym sporcie. No, może jeszcze poza Kusznierewiczem. Polega na przesuwaniu dużych kawałków płótna przy pomocy linek i urządzeń, które należy nazywać dziwnymi nazwami. Podsumowując wystarczy zebrać sznurek w odpowiednim momencie i wygrywamy wszystko. Żeglarstwo to wbrew pozorom bardzo tani sport! Maszt, czyli ta wielka, długa, pionowa pała kosztuje tylko 1 (słownie: jeden) milion dolarów. Przeciętna pensja każdego człowieka wystarczy, aby zapisać się do Pucharu Ameryki – ot, tylko 50 000$.

Żeglarz nie może powiedzieć czegoś jak: opuścić największy żagiel do połowy i go ładnie nawinąć na ten poziomy kawał drewna, lecz musi, dla szpanu, powiedzieć: refować grotżagiel do środkowej refbanty i sklarować go na bomie. Oczywiście nikt go nie rozumie, gdyż załoga składa się zwykle z biednych studentów, którzy w nadziei na coś lepszego niż chińska zupka zapisali się po zobaczeniu ogłoszenia opowiadającego o romantycznych rejsach po bezkresnych wodach oceanu, które w polskiej rzeczywistości zamieniają się na śmierdzące, brudne i mętne bagno rzeki lub jakiegoś małego jeziorka.

Klasy żeglarskie

Rodzajów łódek jest więcej niż autostrad w Niemczech, dlatego nikt (nawet żeglarze) nie zna nazw wszystkich.

Przyczyny żeglarstwa

  • Dziadek z prostatą nie musi iść do toalety. Wydala do wody.
  • Sadystyczne popędy – dziadek z uciechą znęca się nad złapanym homarem.
  • Moda – podobno to bardzo ekskluzywny sport.
  • Przyroda – dziadek chce skontaktować się psychicznie i fizycznie z matką naturą.

Manewry żeglarskie

Odejście od kei

  1. Sternik wypycha grot na wiatr.
  2. Po przywaleniu jachtu w keję sternik wydaje polecenie oddania cumy
  3. Cuma ulega zaklinowaniu między deskami kei
  4. Następuje napięcie cumy i kolejne przywalenie burtą w keję
  5. Żeglarz rzuca się na keję w celu odblokowania cumy
  6. Jacht odchodzi na wybrany hals. Pozostawiony na kei żeglarz uznany zostaje za ofiarę złożoną Neptunowi

Podejście do kei

  1. Sternik ocenia prędkość jachtu i wiatr.
  2. Sternik ostrzy do kąta martwego i wydaje polecenie luzowania żagli
  3. Członek załogi wyznaczony na desant przygotowuje cumę do podania
  4. Desant rzuca cumę na keję
  5. Jacht zatrzymuje się w odległości 2 metrów od kei. Desant próbuje doskoczyć i wpada do wody.
  6. Sternik wykonuje drugie podejście i wyznacza nowy desant
  7. Jacht nie zatrzymuje się przed keją, tylko uderza w nią z prędkością kilku węzłów
  8. Desant spada na keję. Po podniesieniu się cumuje jacht

Zwrot przez sztag

Manewr rozpoczynający się w bajdewindzie jednego halsu, a kończący w kącie martwym

  1. Sternik wydaje komendę „do zwrotu przez sztag”
  2. Załoga ma to w dupie
  3. Sternik wychyla ster mocno w prawo/lewo
  4. Komenda “lewy/prawy foka szot luz”
  5. Jacht traci część prędkości przechodząc przez kąt martwy do, jak się wydaje sternikowi, bajdewindu przeciwnego halsu
  6. Komenda „prawy/lewy foka szot wybierz”
  7. Fok zaczyna pracować na wsteczu, jacht wraca do kąta martwego
  8. Jacht zatrzymuje się całkowicie, zaczyna dryfować i wchodzi w kolizję z chmarą optymistów

Zwrot przez rufę

Manewr zaczynający się w baksztagu jednego halsu, a kończący wywróceniem jachtu

  1. Sternik wydaje komendę „do zwrotu przez rufę”
  2. Załoga ma to w dupie
  3. Sternik wychyla ster lekko w prawo/lewo
  4. Sternik nie zauważa przejścia przez linię wiatru
  5. Bom przechodzi na przeciwny hals strącając przynajmniej dwóch załogantów z pokładu
  6. Jacht wychyla się i zaczyna ostrzyć, zwiększając nawietrzność
  7. Załoganci wymiotują w czasie piruetu
  8. Jacht wywraca się

Podsumowanie

Żeglarstwo nie jest dla facetów, którzy nie mają prostaty – trzeba być prawdziwym mężczyzną, żeby je lubić. Jeśli macie podejrzenie, że wasz znajomy lub wnuk jest wykastrowany, nie zapraszajcie go na żagle.

Przypisy

  1. Tak, niektóre babcie też żeglują


Crystal Clear app atlantik.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny sportu. Jeśli dostałeś się do kadry olimpijskiej – rozbuduj go.