Czeladź: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Czeladź''' |
'''Czeladź''' największy węzeł kolejowy [[Górny Śląsk|Górnego Śląska]], z największym w [[Europa|Europie]] dworcem kolejowym. Rocznie odprawianych jest tutaj ok. 6 mld podróżnych. Pod tym względem plasuje to Czeladź daleko przed innymi, [[Górny Śląsk|górnośląskimi]] metropoliami, takimi jak [[Berlin]] czy [[Frankfurt am Main]]. |
||
===Parametry dworca kolejowego w Czeladzi=== |
===Parametry dworca kolejowego w Czeladzi=== |
Wersja z 20:30, 28 maj 2007
Czeladź największy węzeł kolejowy Górnego Śląska, z największym w Europie dworcem kolejowym. Rocznie odprawianych jest tutaj ok. 6 mld podróżnych. Pod tym względem plasuje to Czeladź daleko przed innymi, górnośląskimi metropoliami, takimi jak Berlin czy Frankfurt am Main.
Parametry dworca kolejowego w Czeladzi
- ilość torów - 140
- ilość peronów - 52
- ilość poziomów - 3
- kubatura budynku dworca - 195.000 m3
- dobowa ilość odjeżdżających pociągów:
- ekspresowe - 1800
- pospieszne - 4000
- osobowe - 21.900
Galeria zdjęć dworca kolejowego w Czeladzi
Na peron wjeżdża pospieszny z Sosnowca
Pospieszny do Dąbrowy Górniczej gotów do odjazdu
Lokalny pociąg osobowy do Siemianowic Śląskich
Czeladź oczami miastowego
Technicznie rzecz ujmując, poza posiadaniem największego dworca kolejowego w Polsce Czeladź to bagienny teren na północy Śląska, któego nie osuszono za pomocą kopalni, jak to stało się z resztą tego terenu z powodu małych złóż węgla oraz licznej populacji Hydr i Czeladzkich Gigantycznych Żółwi Błotnych. Obecnie populacja żółwi błotnych i hydr mocno zubożała, ale ciągle przeważają one liczebnie nad nielicznymi ludzkimi sadybami na tych dzikich terenach
Centrum Czeladzi
- Bagna czeladz.jpg