Wsiobus: Różnice pomiędzy wersjami
M (dr red) |
M (red) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Wsiobus''' – pojazd mechaniczny, nieco podobny do autobusu, aczkolwiek różniący sie od niego kilkoma szczegółami. Zasilany jest benzyną, [[Olej opałowy|olejem opałowym]], ropą, lub mieszanką [[piwo|piwa]], nawozu do |
'''Wsiobus''' – pojazd mechaniczny, nieco podobny do autobusu, aczkolwiek różniący sie od niego kilkoma szczegółami. Zasilany jest benzyną, [[Olej opałowy|olejem opałowym]], ropą, lub mieszanką [[piwo|piwa]], nawozu do [[burak]]ów i gnojówki. Sercem wsiobusu jest silnik spalinowy o mocy jednego, raczej starego, konia pociągowego. Wsiobusy słyną z tego, iż potrafią dotrzeć do najgorszych polskich (i nie tylko) [[wieś|wsi]]. Nie straszne im są polskie drogi, które jak wiemy słyną z dużej górzystości, licznych wyboi, braku asfaltu i dużej ilości odchodów trzody, rozsmarowanych po trasie. |
||
Wsiobusy znane są także pod nazwą ''ogórki''. Pochodzenie tej nazwy nie jest do końca znane, aczkolwiek ma to coś wspólnego z zapachem panującym wewnątrz wsiobusu. |
Wsiobusy znane są także pod nazwą ''ogórki''. Pochodzenie tej nazwy nie jest do końca znane, aczkolwiek ma to coś wspólnego z zapachem panującym wewnątrz wsiobusu. |
||
== Mikroklimat Wsiobusu == |
== Mikroklimat Wsiobusu == |
||
Wsiobusy słyną z unikalnego [[mikroklimat]]u panującego wewnątrz nich. Temperatura w przeciętnym pojeździe tego typu wynosi od ok 40 stopni, do nawet 56 gdy nie ma [[zima|zimy]]. Ciśnienie może przekraczać 2-3 atmosfery więc wrażliwi mogą dosłownie stracić głowę. Do tego dochodzi zapach, który jest mieszanką ogórków, spoconych [[rolnik]]ów, gnoju na kaloszach i innych cudnych zapachów. |
Wsiobusy słyną z unikalnego [[mikroklimat]]u panującego wewnątrz nich. Temperatura w przeciętnym pojeździe tego typu wynosi od ok 40 stopni, do nawet 56 gdy nie ma [[zima|zimy]]. Ciśnienie może przekraczać 2-3 atmosfery więc wrażliwi mogą dosłownie stracić głowę. Do tego dochodzi zapach, który jest mieszanką ogórków, spoconych [[rolnik]]ów, gnoju na kaloszach i innych cudnych zapachów. |
||
== Do czego to służy? == |
== Do czego to służy? == |
||
Pierwotnie służyły do transportu [[turysta|turystów]], lecz po pojawieniu się innych środków lokomocji, zaczęli używać ich rolnicy do przewozu kur z [[targ]]u do [[zagroda|zagrody]] i z zagrody do targu. |
Pierwotnie służyły do transportu [[turysta|turystów]], lecz po pojawieniu się innych środków lokomocji, zaczęli używać ich rolnicy do przewozu kur z [[targ]]u do [[zagroda|zagrody]] i z zagrody do targu. |
||
[[Kategoria:Motoryzacja]] |
[[Kategoria:Motoryzacja]] |
Wersja z 21:59, 12 cze 2007
Wsiobus – pojazd mechaniczny, nieco podobny do autobusu, aczkolwiek różniący sie od niego kilkoma szczegółami. Zasilany jest benzyną, olejem opałowym, ropą, lub mieszanką piwa, nawozu do buraków i gnojówki. Sercem wsiobusu jest silnik spalinowy o mocy jednego, raczej starego, konia pociągowego. Wsiobusy słyną z tego, iż potrafią dotrzeć do najgorszych polskich (i nie tylko) wsi. Nie straszne im są polskie drogi, które jak wiemy słyną z dużej górzystości, licznych wyboi, braku asfaltu i dużej ilości odchodów trzody, rozsmarowanych po trasie.
Wsiobusy znane są także pod nazwą ogórki. Pochodzenie tej nazwy nie jest do końca znane, aczkolwiek ma to coś wspólnego z zapachem panującym wewnątrz wsiobusu.
Mikroklimat Wsiobusu
Wsiobusy słyną z unikalnego mikroklimatu panującego wewnątrz nich. Temperatura w przeciętnym pojeździe tego typu wynosi od ok 40 stopni, do nawet 56 gdy nie ma zimy. Ciśnienie może przekraczać 2-3 atmosfery więc wrażliwi mogą dosłownie stracić głowę. Do tego dochodzi zapach, który jest mieszanką ogórków, spoconych rolników, gnoju na kaloszach i innych cudnych zapachów.
Do czego to służy?
Pierwotnie służyły do transportu turystów, lecz po pojawieniu się innych środków lokomocji, zaczęli używać ich rolnicy do przewozu kur z targu do zagrody i z zagrody do targu.