Miłośnik kolei: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nastepny punkt) |
|||
Linia 25: | Linia 25: | ||
:* dziewczyna rzuciła – powrót na kolej, powrót „za [[nastawnik]]”, bądź w cięższych przypadkach – położenie się na torach, |
:* dziewczyna rzuciła – powrót na kolej, powrót „za [[nastawnik]]”, bądź w cięższych przypadkach – położenie się na torach, |
||
:* trzy szynobusy na raz – [[płacz]] i [[lament]] (napisanie [[tren]]u). |
:* trzy szynobusy na raz – [[płacz]] i [[lament]] (napisanie [[tren]]u). |
||
;Kółeczkowicz - spędza swój wolny czas wożąc się pociagiem w tą i nazad przemierzając zamarki sieci kolejowej swojego kraju. Kluczowy przy planowaniu [[kółeczko|kółeczka]] czyli owej tułaczki jest "wskaźnik Rydla" - użytkowany przez ortodoksyjnych [[Miłośnik Kolei|miłośników kolei]] mechanizm służący do obliczenia całkowitego czasu spędzonego w pociągu w stosunku do okresu obowiązywania biletu okresowego (2-godzinnego, turystycznego, rocznego) w czasie tzw. [[kółeczko|kółeczka]] Wzór na WR wygląda następująco: |
|||
COB/CSwP x 100% |
|||
gdzie COB to czas obowiązywania biletu, np. bilet turystyczny - 60h, CSwP to czas spędzony w pociągu (zsumowany czas przejazdów w tym okresie czasu). Generalnie im wyższy wskaźnik Rydla, tym bardziej jest to dowartościowujące dla organizatora wyprawy. |
|||
[[Kategoria:Ludzie]] |
[[Kategoria:Ludzie]] |
Wersja z 18:29, 23 sie 2007
Miłośnik Kolei to człowiek, którego hobby jest kolej. Ponadto 99% MK uwielbia parowozy.
Oto kilka z wielu rodzajów Miłośników:
- Fotograf
- Potrafi godzinami czekać w krzakach przy torach, aż uda mu się zobaczyć i sfotografować swoją ulubioną „Siódemkę”, „Byczka”, bądź „Gagarina” itp. Lubi przy tym wypić trochę piwka. Często szuka nowych motywów. Efektem tego może być sfotografowanie swojego ulubionego browara, a w tle swojego ulubionego „Byczka”.
- Istnieją także fotografowie infrastruktury. Ich głównym zadaniem jest stać w lewym oknie pociągu i z aparatem gotowym do użycia czekać, aż stos cegieł, który z niewiadomych przyczyn nazywają dworcem, pojawi się z prawej strony. Albo odwrotnie.
- Modelarz
- Kolejne zajęcie wymagające cierpliwości. Sklejanie kartonowych, bądź plastikowych modeli i często także bawienie się nimi na wielkiej planszy, czyli makiecie.
- Symulatorowiec
- Cały dzień siedzi przed komputerem, prowadząc dzięki symulatorom kolei różnego rodzaju lokomotywy i inne pojazdy trakcyjne. Podczas jazdy zajmuje się ciekawymi rzeczami np. wyłączaniem czuwaka i gapieniem się przed siebie.
- Złodziej lokomotyw
- Bardzo osobliwy rodzaj miłośnika kolei. Całymi dniami chodzi po torach i szuka parowozu, elektrowozu lub spalinowozu, który można by ukraść, aby potem się z nim ożenić. Złodzieje lokomotyw bardzo często wpadają w kryminał, ponieważ lokomotywą jest trudno uciekać, kiedy nie ma się zrozumienia zwrotniczego. Ich dzielna, niedoszła małżonka i tak po kilku latach ląduje na złomie. Nawet Mechanik z Ostrowca jej nie pomoże.
- Poprawkowicz
- Głównym zajęciem poprawkowiczów jest wpisywanie licznych poprawek w rozkład jazdy, zakupiony za ciężkie pieniądze.
- Romantyk
- Pisze poezje o kolejnictwie. W obecnych czasach ubolewa nad stanem kolei, lecz niestety nic nie może zrobić. Zwykle lubuje się w starych lokomotywach, bądź parowozach. Nowoczesny sprzęt uważa za "bezduszny", pozbawiony poetyckiej inspiracji. Myśli nie rozumem, lecz sercem, nie wiedząc że w obecnych liberalnych czasach nie uznaje się takiego sposobu myślenia, szczególnie w zakresie techniki. Oto jego słownik:
- Kółeczkowicz - spędza swój wolny czas wożąc się pociagiem w tą i nazad przemierzając zamarki sieci kolejowej swojego kraju. Kluczowy przy planowaniu kółeczka czyli owej tułaczki jest "wskaźnik Rydla" - użytkowany przez ortodoksyjnych miłośników kolei mechanizm służący do obliczenia całkowitego czasu spędzonego w pociągu w stosunku do okresu obowiązywania biletu okresowego (2-godzinnego, turystycznego, rocznego) w czasie tzw. kółeczka Wzór na WR wygląda następująco
COB/CSwP x 100% gdzie COB to czas obowiązywania biletu, np. bilet turystyczny - 60h, CSwP to czas spędzony w pociągu (zsumowany czas przejazdów w tym okresie czasu). Generalnie im wyższy wskaźnik Rydla, tym bardziej jest to dowartościowujące dla organizatora wyprawy.