ABS: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''ABS''' – system „lepszego” hamowania. W rzeczywistości nie pozwala [[samochód|samochodowi]] za bardzo hamować, żeby przypadkiem nie udało mu się '''zahamować''', zwłaszcza podczas jazdy zimą i w warunkach ekstremalnych. Dzięki niemu, droga hamowania zwiększa się wykładniczo, aby uchronić [[pasażer|pasażerów]] przed nadmiernymi [[przeciążenie|przeciążeniami]] podczas zwalniania. Stosowany jest po to, aby przykleić sobie na tylnej klapie tandetną [[naklejka|naklejkę]] ''ABS'', dzięki której lans zwiększa się [[logarytm|logarytmicznie]]. |
'''ABS''' – system „lepszego” hamowania. W rzeczywistości nie pozwala [[samochód|samochodowi]] za bardzo hamować, żeby przypadkiem nie udało mu się '''zahamować''', zwłaszcza podczas jazdy zimą i w warunkach ekstremalnych. Dzięki niemu, droga hamowania zwiększa się wykładniczo, aby uchronić [[pasażer|pasażerów]] przed nadmiernymi [[przeciążenie|przeciążeniami]] podczas zwalniania. Stosowany jest po to, aby przykleić sobie na tylnej klapie tandetną [[naklejka|naklejkę]] ''ABS'', dzięki której lans zwiększa się [[logarytm|logarytmicznie]]. |
||
Pewna hipoteza głosi, że skrót '''ABS''' pochodzi od angielskich słów: Anti Braking System |
Pewna hipoteza głosi, że skrót '''ABS''' pochodzi od angielskich słów: Anti Braking System . |
||
'''ABS''' - także system w samochodach wymagający od kierowcy Anatomicznego Braku [[szyja|Szyi]]. Szyję można zastąpić karkiem, aby mieć połączenie z głową. Połączenie takie nie jest wymagane podczas prowadzenia samochodów wyposażonych w ten system, jednak według niektórych wygląda estetycznie. ABS został wymyślony po to, aby podczas wyboru samochodu klient mógł go wybrać. |
'''ABS''' - także system w samochodach wymagający od kierowcy Anatomicznego Braku [[szyja|Szyi]]. Szyję można zastąpić karkiem, aby mieć połączenie z głową. Połączenie takie nie jest wymagane podczas prowadzenia samochodów wyposażonych w ten system, jednak według niektórych wygląda estetycznie. ABS został wymyślony po to, aby podczas wyboru samochodu klient mógł go wybrać. |
Wersja z 18:40, 17 paź 2007
ABS – system „lepszego” hamowania. W rzeczywistości nie pozwala samochodowi za bardzo hamować, żeby przypadkiem nie udało mu się zahamować, zwłaszcza podczas jazdy zimą i w warunkach ekstremalnych. Dzięki niemu, droga hamowania zwiększa się wykładniczo, aby uchronić pasażerów przed nadmiernymi przeciążeniami podczas zwalniania. Stosowany jest po to, aby przykleić sobie na tylnej klapie tandetną naklejkę ABS, dzięki której lans zwiększa się logarytmicznie.
Pewna hipoteza głosi, że skrót ABS pochodzi od angielskich słów: Anti Braking System .
ABS - także system w samochodach wymagający od kierowcy Anatomicznego Braku Szyi. Szyję można zastąpić karkiem, aby mieć połączenie z głową. Połączenie takie nie jest wymagane podczas prowadzenia samochodów wyposażonych w ten system, jednak według niektórych wygląda estetycznie. ABS został wymyślony po to, aby podczas wyboru samochodu klient mógł go wybrać.