Sesja: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(dodatkowe informacja, prubowałem poprawić wszystkie polskie znaki) |
|||
Linia 4: | Linia 4: | ||
[[Kategoria:Oświata]] |
[[Kategoria:Oświata]] |
||
==Sesja - opis choroby.== |
|||
Sesja (ang. session, ros. siesja) |
|||
Choroba ta jest bardzo popularna wśród studentów i |
|||
studentek, na każdej chyba uczelni w Polsce. Dotyka |
|||
szczególnie osobników średnich lat studiowania. Wynika |
|||
chyba z określonego sposobu życia studentów. Ciekawy |
|||
jest okres, kiedy choroba nasila się w taki sposób, że |
|||
mówienie o epidemii nie jest przesad±. Choroba |
|||
przebiega w dwóch fazach: zimowej (od końca listopada |
|||
do połowy lutego, ew. końca marca) oraz letniej (koniec |
|||
maja - początek lipca, osobniki z powikłaniami chorują |
|||
również we wrześniu, choroba wygasa na początku października). |
|||
Stadium I |
|||
Choroba rozpoczyna swoje żniwo około listopada. |
|||
Pierwsze chłody wyjątkowo dobrze sprzyjają inkubacji choroby. Początkowo atakuje najsłabsze jednostki. |
|||
Charakteryzuje się to zwiększą potrzebą przebywania |
|||
w miejscach cichych i dobrze oświetlonych (czytelnia, |
|||
biblioteka, mocne światło w pokoju przy ściszonej |
|||
muzyce) oraz wzmożona konsumpcja kawy, herbaty i |
|||
siedzenia do późnych godzin nocnych. Podobno pewną ulgę |
|||
daje czytanie (szczególnie na głos), uczenie się na |
|||
pamięć czegokolwiek (np. książki telefonicznej) |
|||
ewentualnie ćwiczenia r±k (np. poprzez przepisywanie |
|||
wykładów). Z rozmów z chorymi wynika też |
|||
jednoznacznie że zbawienny potrafi być zapach kserówek, |
|||
szczególnie w większych plikach. Wszelkie zabiegi łagodzą |
|||
jednak jedynie przebieg, nie zmniejszaj± jednak ani jego |
|||
zasięgu ani mocy, z jak± przebiegnie w przyszło¶ci. W |
|||
tym stadium osobniki o silniejszej odporności próbuj± odegnać symptomy choroby poprzez przebywanie w miejscach |
|||
ciemnych i szczególnie głośnych (dyskoteki, prywatki), |
|||
spożywanie odkażających napojów (szczególnie wódki) |
|||
oraz jak najmniejszy kontakt z osobnikami już chorymi. |
|||
Niestety, tuż po Nowym Roku istnieje konieczność |
|||
chociaż sporadycznych z nimi kontaktów, co owocuje zwiększoną |
|||
liczbę zachorowań - dalej zjawisko narasta lawinowo. |
|||
Stadium II |
|||
Studenci mniej odporni chorują już na ostrą postać. |
|||
Zarażają dosłownie wszystkich swoich znajomych, jednak |
|||
nie - studenci nie przechodzą nawet do I stadium, u nich |
|||
choroba z przyczyn niedokładnie poznanych nie rozwija się. |
|||
Większość studentów w trakcie II stadium (około 1-20 |
|||
stycznia) przebywa w okolicach wyżej wymienionych |
|||
cichych miejsc, niektóre najtwardsze osobniki albo nie |
|||
przychodzą na zajęcia, aby uniknąć zarażenia albo zużywaj± |
|||
jeszcze większe dawki odkażaczy. Nie sposób zapomnieć o prowadzących ćwiczenia jako potencjalnych zagrożeń |
|||
dla wszystkich studentów pragnących uniknąć choroby. |
|||
Z niewiadomych przyczyn wymagaj± oni pod koniec semestru |
|||
obecności na zajęciach, aby wypisać im recepty - |
|||
niestety kończy się to masowymi zakażeniami jeszcze |
|||
zdrowych osobników. Co ciekawsze - ani profesorowie, ani |
|||
doktorzy ani nawet marni asystenci nie wykazuj± |
|||
najmniejszych oznak zarażenia. Widocznie po 5 latach |
|||
zmagań z chorobą uzyskuj± na ni± pełną odporność. |
|||
Stadium III |
|||
Ostry przebieg tej choroby przypada na okres 21 stycznia-15 lutego. |
|||
Nie sposób znaleźć zdrowych studentów. Większość |
|||
uczelni przerywa nawet zajęcia, aby dać odpocząć |
|||
chorym i powodować zarażenia nowych. Niestety, |
|||
zazwyczaj jest już za późno. Skoncentrujmy się teraz |
|||
na objawach schorzenia. Chory zazwyczaj ma problemy ze |
|||
spaniem. Zaśnięcie jest problemem, a sam sen nie daje żadnej ulgi. Większość z nich wygląda rano bardzo |
|||
niedobrze, zaczynaj± pić kawę w ilościach zagrażających |
|||
ich zdrowiu. Niektórzy zaczynaj± mieć omamy, gadaj± |
|||
do siebie (szczególnie nad książkami), wykazują |
|||
niezwykłe wręcz uwielbienie pomniejszanych książek, |
|||
zeszytów; tak jakby czytanie mniejszych liter umożliwiało |
|||
przeżycie dnia. Pal±cy studenci pal± jeszcze więcej, |
|||
niepalący zaczynają palić. Niektórzy uciekaj± się |
|||
do narkotyków typu amfetamina, speed aby odpędzić od |
|||
siebie chorobę i przeżyć kilka chwil bez pamiętania o |
|||
niej. Kończy się to jednak zazwyczaj niedobrze - |
|||
choroba wzmaga się. Co ciekawsze - osobniki, które |
|||
zapadły na ni± wcze¶niej, szybciej zdrowiej±, |
|||
natomiast u osób, które choruj± stosunkowo krótko - |
|||
choroba przedłuża się, mogło również wystąpić |
|||
niekorzystne powikłania (trwające nawet do października, |
|||
rzadko do końca życia). Chorzy często chudną, |
|||
dziewczyny brzydną, a u mężczyzn można zauważyć |
|||
nieogolony zarost. Aby poprawić sobie humor, studenci organizuj± ex-aminy, kiedy przez kilka godzin wygl±daj± |
|||
naprawdę dobrze, a niektórzy nawet lepiej niż zwykle (mocny |
|||
makijaż, lepsze niż zwykle ubranie, nienaganne |
|||
uczesanie). Ta kuracja dobrze działa na jednych, często |
|||
jednak pogarsza stan u drugich. |
|||
Stadium IV |
|||
U osób, które nie maj± powikłań pochorobowych, |
|||
sytuacja szybko wraca do normy. Odzyskuj± wagę i poprzedni wygląd. Stan ich poprawia się najbardziej po |
|||
oddaniu książeczki zdrowia do dziekanatu poszczególnych |
|||
wydziałów, gdzie dziekan potwierdza fakt przejścia |
|||
choroby. U osób z powikłaniami choroba często trwa aż |
|||
do końca marca, czasem - jak już wspomniałem do października. |
|||
Jednak choroba nawet u tych osób powoli ustępuje, aż |
|||
do momentu, kiedy i oni oddadzą swoje książeczki do dziekanatu. Mogą spodziewać się spokoju aż do końca |
|||
maja, kiedy choroba ma swój nawrót. Jej przebieg jest |
|||
podobny do choroby zimowej, jednak powikłania często |
|||
mają charakter chroniczny i trwaj± przez całe lato. |
|||
Nie opracowano jeszcze skutecznej metody leczenia. |
|||
Okazuje się, że po 10 przebytych chorobach, organizm |
|||
uzyskuje skuteczną odporność, u osób z ciężkimi, |
|||
nawet rocznymi powikłaniami liczba ta może być wyższa. |
|||
Ocenia się, że jedynie 0.02 % populacji studentów nie |
|||
zapada na ni± ani w zimie, ani w lecie. Posiadaj± oni |
|||
przeciwciało wrodzone, zwane ITS. 10% populacji przebywa |
|||
jedynie lżejszą odmianę, ci z kolei maj± modyfikację |
|||
w genie Q-ION. Pomimo rozpoznania objawów, jak również osobników odpornych nie udaje się dotąd uzyskać |
|||
szczepionki. Niektórzy z pacjentów po odchorowaniu otrzymuj± od państwa zapomogę, tzw. stypę co dziwne |
|||
otrzymują ją jedynie osobniki bez powikłań, które |
|||
w miarę szybko zwalcz± chorobę. Osobniki z powikłaniami |
|||
(w tym ciężkimi) muszą natomiast płacić za |
|||
potencjalne zagrożenie innych. |
Wersja z 19:17, 13 lis 2007
Sesja - System Eliminacji Studentów Jest Aktywny, z łac. sesjus - znaczy wyrwać studentowi narządy wewnętrzne przez przełyk. Najbardziej znany sposób uwalenia studenta, pozbawiający go młodzieńczych nadziei i planów na barwne życie studenckie: balowanie i obijanie się przez minimum 5 lat. Każdy student chciałby, żeby tydzień przed sesją trwał 14 dni.