Trolejbus: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(+sdu)
(nowa strona)
Linia 1: Linia 1:
'''Trolejbus''' - w zasadzie [[tramwaj]], który bardzo chciał być [[autobus|autobusem]]. Składa się z kontenera, opon i prądopobieraka. Zazwyczaj kursuje jako największa atrakcja turystyczna w danym mieście.
{{kasacja}}
[[grafika:Trolejbus.jpg|thumb|right|200px|Troll ej bus]]
'''Trolejbus''' (właśc. ''troll ej bus'', co w języku norweskich pigmejów oznacza ''[[mama|mamę]]'') – pojazd kołowo-elektryczno-niewiadomoco, ponury żart historii, okrutna mutacja na temat [[autobus]]u.
Połączenie trolla i (auto)busa, dające w rezultacie mieszankę ohydną i powodującą [[wymioty]], skurcze mięśni pośladkowych i gwałtowną utratę [[melanina|melaniny]].

== Wygląd ==
Z wyglądu trolejbus jest niepodobny zupełnie do niczego. Wyróżniającą cechą są wielkie [[ucho|uszy]] trolla (jednego z elementów troll ej busu), które odbierają z przewodów trakcyjnych prąd elektryczny, a oporność tych uszu jest całkowitym zaprzeczeniem prawa Ohma i wynosi pomnożony przez 4 pierwiastek kwadratowy potęgi liczby 7,687, której wykładnikiem jest wielkość stopy żony [[szofer|kierowcy]] (oznaczana jako S).

== Historia ==
Pierwszy trolejbus został zbudowany w [[1429]] roku przez [[Joanna d'Arc|Joannę d'Arc]]. Legenda mówi, że Joanna miała sen, w którym ujrzała tę koszmarę – ''wklęsły bebzon, straszne nogi i krogulcze miał paznokcie (nie tipsy!)''. Wraz ze słynnym florenckim konstruktorem, malarzem i sprzedawcą ściereczek [[Vileda]] – [[Leonardo di Caprio|Leonardo di Caprio]], podjęła się skonstruowania tej bestyjalnej maszyny. Zajęło im to 3 dni i 3 noce oraz [[4 wesela i pogrzeb]], a kosztowało 12 jenów holenderskich (po średnim kursie – 1 JH = 0,44 funta indyjskiego). Pierwszym odważnym pasażerem był [[Pan Witek|Pan Mietek z Atlantydy]] – dzielny kowboj, który wraz ze swą gitarą mężnie przejechał
z [[Górczyn (Poznań)|Górczyn]]a na [[Junikowo]] (pierwsza trasa trolejbusu, utworzona wraz z pojazdem). Dziś wszystkie 8 linii trolejbusu prosperuje wspaniale i cieszy się wielkim zainteresowaniem turystów z [[Japonia|Japonii]].

[[Kategoria:Komunikacja miejska]]

Wersja z 19:02, 29 lis 2007

Trolejbus - w zasadzie tramwaj, który bardzo chciał być autobusem. Składa się z kontenera, opon i prądopobieraka. Zazwyczaj kursuje jako największa atrakcja turystyczna w danym mieście.