Tramwaje we Wrocławiu: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowa strona)
 
M (Robot dodaje Kategoria:?)
Linia 38: Linia 38:


[[Skoda 16T]]-najstarszy tramwaj jaki kiedykolwiek jeździł we Wrocławiu. Ma 5 członów i 4 przeguby. Trzęsie i robi hałas jak... [[coś]], albo coś jeszcze gorszego. Ten Tramwaj jest produkowany w [[Czechy|kraju ze stolicą w Pradze]].
[[Skoda 16T]]-najstarszy tramwaj jaki kiedykolwiek jeździł we Wrocławiu. Ma 5 członów i 4 przeguby. Trzęsie i robi hałas jak... [[coś]], albo coś jeszcze gorszego. Ten Tramwaj jest produkowany w [[Czechy|kraju ze stolicą w Pradze]].
[[Kategoria:?]]

Wersja z 20:12, 11 gru 2007

Tramwaje we Wrocławiu są-jak spiewała Maria Koterbska-niebieskie, i mkną po szynach (o rozstawie 0,0001435km). Tramwaje we Wrocławiu jeżdżą od dawien dawna (coś koło 1876). Długość wszystkich lini we Wrocławiu to ponad 258mm. We Wrocławiu jest 6 zajezdni tramwajowych (dwie rozwalone) i 20 pętli.


Zajezdnie

Zajezdnia tramwajowa nr 1 - Gaj (ul. Ślężna)-ulubiona zajezdnia żuli, bo mają blisko na dworzec główny oraz do parku.

Zajezdnia tramwajowa nr 2 - Ołbin (ul. Słowiańska)-w ogóle bez sensu, bo leży na zadupiu. Chociaż w sumie to blisko centrum.

Zajezdnia tramwajowa nr 4 - Borek (ul. Powstańców Śląskich)-menele lubią tą zajezdnie. Od niej jest blisko do parku i czasem się załapią na autobus na Bielany.

Zajezdnia tramwajowa nr 6 - Dąbie (ul. Tramwajowa)-również blisko park, na dodatek zoo i Hala Stulecia. Stąd wszystkie tramwaje dojeżdżają do centrum miasta.

Zajezdnie z numerami 3 i 5 są rozwalone, a konkretnie zarabiają na życie w inny sposób.


Linie tramwajowe

0p, 0l, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 20, 21, 22, 23, 24 to linie które kursują we Wrocławiu. Linie 1, 16 i 23 są tymczasowo wtrzymane.

Są również linie zastępcze zaczynające się na 7, a kończące się na ostatnią cyfre zastępowanego tramwaju-np. 71 zastępuje linię 1, a 76 zastępuje 16.

Podczas świąt (np. Wszystkich Świętych) i imprez (np. Hali Stulecia) są uruchamiane linie E jak "ekstra". Ich numery są przypadkowe i chaotycznie niepoukładane. Przykładamy ekstra linii są np. E1, E2, E3, E4.

Pętle

We Wrocławiu jest około 20 pętli. Największe z nich to Leśnica, Krzyki. Najmniejsze to Klecina, Robotnicza.

Modele tramwajów

Wrocławskie tramwaje są dość nieciekawe. Najwięcej jest stopiątek. Wszystkie modele kursujące regularnie po Wrocławiu:

Konstal 105Na-brzydka skrzynka sześciokątna, jeździ wolno (rozpędza się do 6km/dzień) i trzęsie, albo jak kto woli-szaleje, dzięki temu jest bliska statusu krejzola. Takie jest zdanie ignorantów. Faktycznie i fachowo jest to nowy tramwaj, który jeździ prawie beszelestnie. Jest to model lubiany przez społeczeństwo, bo często jest w nim tłok.

Konstal 102Na-najnowszy model we Wrocławiu. Malutki, ma przegub, jeździ szybko, cichutko i ma fajne skórzane siedzenia. Wielką zaletą jest napęd na korbkę zamiast pedałów. Niestety-we Wrocławiu jest tylko 7 stodwójek.

Konstal 105NWr-przerobione przez Protram 105Na, więc całkiem fajny tramwaj. Niestety po przebudowie został oszpecony i ma niefajny wygląd (i mało nowoczesny). Jest cichy i jeździ spokojnie, w końcu jest na podstawie stopiątki.

Protram 204NWrAs-tramwaj niesamowicie podobny do 150NWr, ale mniej fajny, bo stary i na dodatek włożyli do niego starszy silnik (asynchroniczny, dzięki niemu w nazwie jest "As"). Strasznie buja i w ogóle jeździ się nim gorzej niż na koniu. W dodatku robi straszny hałas.

Protram 205NWrAs-to samo co dwieścieczwórka, ale ma trzy człony i dwa przeguby, zamiast dwóch wagonów. No i jest niestety mniejsza i na szczęście nie ma ich więcej niż 10.

Skoda 16T-najstarszy tramwaj jaki kiedykolwiek jeździł we Wrocławiu. Ma 5 członów i 4 przeguby. Trzęsie i robi hałas jak... coś, albo coś jeszcze gorszego. Ten Tramwaj jest produkowany w kraju ze stolicą w Pradze.