Warhammer 40.000: Dawn of War: Różnice pomiędzy wersjami
(rasy) |
|||
Linia 6: | Linia 6: | ||
*''Dark Crusade'' - Tym razem dodawane są dwie nowe rasy - Nekroni (Rasa dla [[noob]]ów, wystarczy parę jednostek dla zniszczenia wroga) oraz Tau (Skomputeryzowani). Również w tym dodatku wprowadzane są nowe jednostki dla reszty ras, lecz kosztem ograniczenia sieki - od tej pory najlepsze jednostki są ograniczane do maksymalnie 1-3 oddziałów. |
*''Dark Crusade'' - Tym razem dodawane są dwie nowe rasy - Nekroni (Rasa dla [[noob]]ów, wystarczy parę jednostek dla zniszczenia wroga) oraz Tau (Skomputeryzowani). Również w tym dodatku wprowadzane są nowe jednostki dla reszty ras, lecz kosztem ograniczenia sieki - od tej pory najlepsze jednostki są ograniczane do maksymalnie 1-3 oddziałów. |
||
*''Soulstorm'' - Trzeci i ostatni dodatek, stworzony z niechęci autorów gry do kodowania Dawn of War 2 (łatwiej było zrobić trzeci dodatek). Dodawani są Mroczni ([[emo]]) Eldarzy oraz Siostry Bitwy ([[Hiszpańska Inkwizycja|Inkwizycja]]), oraz jednostki powietrzne dla każdej z ras. |
*''Soulstorm'' - Trzeci i ostatni dodatek, stworzony z niechęci autorów gry do kodowania Dawn of War 2 (łatwiej było zrobić trzeci dodatek). Dodawani są Mroczni ([[emo]]) Eldarzy oraz Siostry Bitwy ([[Hiszpańska Inkwizycja|Inkwizycja]]), oraz jednostki powietrzne dla każdej z ras. |
||
== Rasy == |
|||
-'''Space marines''' - Zmodyfikowani genetycznie ludzie zamknięci w zbroje jak za czasu wojen krzyżowych. Ich ulubionym zajęciem jest strzelanie heavy bolterem do przeciwników wyrzucanych w górę przez Drednoty. |
|||
-'''Orks''' - Ich matki kupowały wszystko w biedronce i tym podobnych marketach, przez co nauczyli się, że ważna jest ilość, a nie jakość, a co tanie, to zielone... Nie mają zbyt wielkich znajomości angielskiego, ale i tak wszystko tłumaczą pięścią... |
|||
-'''Eldar''' - Zawsze spokojni, nawet podczas paniki i grupowego odwrotu potrafią zachować równy ton głosu. Uwielbiają technologiczne nowinki jak teleportery lub plecaki odrzutowe na pojazdach. Niektóre jednostki lubią też bawić się w magów. |
|||
-'''Chaos''' - wyrzutki Imperium, fanatyczni maniacy ogarnięci pragnieniem panowania nad światem. W ich arsenale znajduje się wiele jednostek, począwszy przez typowych kultystów, przez dezerterów ze space marines na wielkim demonie grającym w baseball mając przeciwników za piłeczkę kończąc. Jeśli lubisz jeść koty o północy na czarnej mszy popijając spirytusem to jest to rasa dla Ciebie! |
|||
-'''Imperial Guard''' - Coś a'la amerykańska armia, z tą różnicą, że gwardia nie dba o swoich żołnierzy. Ważnym ich elementem są pojazdy, w tym wykazujący skłonności sadystyczne hellhound, powoli palący cały wrogi oddział płynnym ogniem. Poborowi tej rasy pieszczotliwie nazywani są "psami" lub "gnojami", a ulubioną odzywką komisarzy jest "Do wyłomu, psy!" |
|||
-'''Necrons''' - Prawdopodobnie bug w grze lub mocne niedociągnięcie. Jednostki tej rasy znacznie różnią się od innych. Główną różnicą jest to, że są '''nieśmiertelne''', ponieważ mogą zostać szybko wskrzeszone przez lorda nekronów. On sam może na jakiś czas zamienić się w samą śmierć, grasując z kosą i będąc całkowicie niewrażliwy na obrażenia. Do tego dołóżmy jeszcze 10-metrowy monolit z 5 działami a wrogowie nie będą mieć szans. |
|||
-'''Tau''' - ich ulubioną taktyką walki jest osiadanie w małej grupie w jakimś przewężeniu i strzelanie do wszystkiego co zobaczą. Nie umieją bić się wręcz, toteż wynajmują osobistych bodyguardów Krootów - coś typu alien. Sami tau z niemałą radością siedzą za plecami krootów i przyglądają się robionej przez nie siece. |
|||
== Rozgrywka == |
|||
Dawn of War z pewnością nie jest grą łatwą. Jeśli zaczynamy grać od gry z komputerem na stopniu wyższym niż standard, po minucie dziwimy się jakim cudem jeden jedyny lord Nekronów zaraz zniszczy nam kwaterę główną, lub ''jakim cudem przeciwnik zdążył wybudować już tyle rębaczy??!?!!?''. Gra w sieci również nie wygląda kolorowo. Ulubioną taktyką większości graczy jest stawianie Bram Osnowy za naszymi plecami (eldarzy), monolitu blisko naszej bazy (nekroni) lub spam mięsem po parudziesięciu sekundach gry, tak zwany rush. Co bystrzejsi gracze szybko podchwytują tą taktykę i używają jej, awansując na nooba lub "Fucking rushera". |
Dawn of War z pewnością nie jest grą łatwą. Jeśli zaczynamy grać od gry z komputerem na stopniu wyższym niż standard, po minucie dziwimy się jakim cudem jeden jedyny lord Nekronów zaraz zniszczy nam kwaterę główną, lub ''jakim cudem przeciwnik zdążył wybudować już tyle rębaczy??!?!!?''. Gra w sieci również nie wygląda kolorowo. Ulubioną taktyką większości graczy jest stawianie Bram Osnowy za naszymi plecami (eldarzy), monolitu blisko naszej bazy (nekroni) lub spam mięsem po parudziesięciu sekundach gry, tak zwany rush. Co bystrzejsi gracze szybko podchwytują tą taktykę i używają jej, awansując na nooba lub "Fucking rushera". |
Wersja z 06:28, 15 wrz 2008
Warhammer 40,000: Dawn of War - Gra RTS stworzona w celu odtworzenia zjawisk zachodzących w układzie pokarmowym krowy.
Gra polega na przejmowaniu punktów strategicznych oraz na spamowaniu wroga masą jednostek. W grze występują 4 rasy : Orkowie (mięśniacy), Space Marines (Religijni fanatycy), Eldarzy (Ulepszone elfy) oraz Chaos (Sataniści). Powstały również 3 dodatki do gry, dodające nowe rasy i zdolności:
- Winter Assault - dodatek stworzony do podrasowania statów "Jednostki zabite" oraz "Jednostki uzupełnione". Najważniejsza zmiana w porównaniu do poprzedniej części to nowa rasa - Gwardia Imperialna (Sadyści, wysyłają bezbronnych poborowych przeciw 3 razy większym orkom albo satanistom, podczas utraty morale Komisarze strzelają do swoich), oraz jednostki dla innych ras.
- Dark Crusade - Tym razem dodawane są dwie nowe rasy - Nekroni (Rasa dla noobów, wystarczy parę jednostek dla zniszczenia wroga) oraz Tau (Skomputeryzowani). Również w tym dodatku wprowadzane są nowe jednostki dla reszty ras, lecz kosztem ograniczenia sieki - od tej pory najlepsze jednostki są ograniczane do maksymalnie 1-3 oddziałów.
- Soulstorm - Trzeci i ostatni dodatek, stworzony z niechęci autorów gry do kodowania Dawn of War 2 (łatwiej było zrobić trzeci dodatek). Dodawani są Mroczni (emo) Eldarzy oraz Siostry Bitwy (Inkwizycja), oraz jednostki powietrzne dla każdej z ras.
Rasy
-Space marines - Zmodyfikowani genetycznie ludzie zamknięci w zbroje jak za czasu wojen krzyżowych. Ich ulubionym zajęciem jest strzelanie heavy bolterem do przeciwników wyrzucanych w górę przez Drednoty.
-Orks - Ich matki kupowały wszystko w biedronce i tym podobnych marketach, przez co nauczyli się, że ważna jest ilość, a nie jakość, a co tanie, to zielone... Nie mają zbyt wielkich znajomości angielskiego, ale i tak wszystko tłumaczą pięścią...
-Eldar - Zawsze spokojni, nawet podczas paniki i grupowego odwrotu potrafią zachować równy ton głosu. Uwielbiają technologiczne nowinki jak teleportery lub plecaki odrzutowe na pojazdach. Niektóre jednostki lubią też bawić się w magów.
-Chaos - wyrzutki Imperium, fanatyczni maniacy ogarnięci pragnieniem panowania nad światem. W ich arsenale znajduje się wiele jednostek, począwszy przez typowych kultystów, przez dezerterów ze space marines na wielkim demonie grającym w baseball mając przeciwników za piłeczkę kończąc. Jeśli lubisz jeść koty o północy na czarnej mszy popijając spirytusem to jest to rasa dla Ciebie!
-Imperial Guard - Coś a'la amerykańska armia, z tą różnicą, że gwardia nie dba o swoich żołnierzy. Ważnym ich elementem są pojazdy, w tym wykazujący skłonności sadystyczne hellhound, powoli palący cały wrogi oddział płynnym ogniem. Poborowi tej rasy pieszczotliwie nazywani są "psami" lub "gnojami", a ulubioną odzywką komisarzy jest "Do wyłomu, psy!"
-Necrons - Prawdopodobnie bug w grze lub mocne niedociągnięcie. Jednostki tej rasy znacznie różnią się od innych. Główną różnicą jest to, że są nieśmiertelne, ponieważ mogą zostać szybko wskrzeszone przez lorda nekronów. On sam może na jakiś czas zamienić się w samą śmierć, grasując z kosą i będąc całkowicie niewrażliwy na obrażenia. Do tego dołóżmy jeszcze 10-metrowy monolit z 5 działami a wrogowie nie będą mieć szans.
-Tau - ich ulubioną taktyką walki jest osiadanie w małej grupie w jakimś przewężeniu i strzelanie do wszystkiego co zobaczą. Nie umieją bić się wręcz, toteż wynajmują osobistych bodyguardów Krootów - coś typu alien. Sami tau z niemałą radością siedzą za plecami krootów i przyglądają się robionej przez nie siece.
Rozgrywka
Dawn of War z pewnością nie jest grą łatwą. Jeśli zaczynamy grać od gry z komputerem na stopniu wyższym niż standard, po minucie dziwimy się jakim cudem jeden jedyny lord Nekronów zaraz zniszczy nam kwaterę główną, lub jakim cudem przeciwnik zdążył wybudować już tyle rębaczy??!?!!?. Gra w sieci również nie wygląda kolorowo. Ulubioną taktyką większości graczy jest stawianie Bram Osnowy za naszymi plecami (eldarzy), monolitu blisko naszej bazy (nekroni) lub spam mięsem po parudziesięciu sekundach gry, tak zwany rush. Co bystrzejsi gracze szybko podchwytują tą taktykę i używają jej, awansując na nooba lub "Fucking rushera".