Half-Life 2: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(dopisalem "Mesa" gdzie bylo "Black East")
(zmiana z 1. na 3. osbe; okrzyk gordona zmieniony z "ŁOOOM!" na "...!" (wszak Gordon nie mówi); i kilka innych żeczy)
Linia 4: Linia 4:


* '''Point Insertion'''
* '''Point Insertion'''
Główny bohater, Gordon Freeman budzi się w pociągu jadącym w nieznaną mu stronę. Majaczy i ma wizje, które są pozostałością po balandze w Black Mesa. Po chwili okazuje się iż trafiliśmy do Rosji, ale zamiast wódki i rozpalonych lasek, wita nas Dr. Breen i metropolia w której robi za Wielkiego Brata. Etap ten polega głównie na zbieraniu batów od wszechobecnej policji i wrzucania puszek do koszów. Po chwili natrafiamy na starych znajomych, Barneya i Kleinera, oraz postać która była pretekstem do wydania Nude-moda, Alyx Vance.
Główny bohater, Gordon Freeman budzi się w pociągu jadącym w nieznaną mu stronę. Majaczy i ma wizje, które są pozostałością po balandze w Black Mesa. Po chwili okazuje się iż trafił do Rosji, ale zamiast wódki i rozpalonych lasek, wita go niejaki Dr. Breen i metropolia w której robi za Wielkiego Brata. Etap ten polega głównie na zbieraniu batów od wszechobecnej policji i wrzucania puszek do koszów. Po chwili natrafia na starych znajomych, Barneya i Kleinera, oraz postać która była pretekstem do wydania Nude-moda, Alyx Vance.


* '''A Red Letter Day'''
* '''A Red Letter Day'''
Okazuje się iż "Źli obcy" (znani także jako KOMBAJN) klasycznie napadli na Ziemię, i uczynili z jej mieszkańców niewolników. Próba teleportacji zakończyła sie fiaskiem, więc Freeman musi pieszo podróżować do Black Mesa East, by spotkać się z Eli Vance'm. Po dordze do kanałów, dostajemy broń tysiąclecia, ŁOM.
Okazuje się iż "Źli obcy" (znani także jako KOMBAJN) klasycznie napadli na Ziemię, i uczynili z jej mieszkańców niewolników. Próba teleportacji do Black Mesa East zakończyła sie fiaskiem, więc Freeman musi dojść tam na piechotę, by spotkać się z Eli Vance'm. Po drodze do kanałów, dostaje broń tysiąclecia, ŁOM.


* '''Route Canal'''
* '''Route Canal'''
Uzbrojony w łom Freeman, przemierza kawałek stacji kolejowej w City 17, atakując przeciwników z budzącym strach okrzykiem "ŁOOOOOM!" Freeman dociera do małej przystani gdzie dostaje do użytku motorówkę.
Uzbrojony w łom Freeman, przemierza kawałek stacji kolejowej w City 17, atakując przeciwników z budzącym strach okrzykiem "...!" Freeman dociera do małej przystani gdzie dostaje do użytku aerołudź.


* '''Water Hazard'''
* '''Water Hazard'''
Serwując obcym miłą odmianę, Freeman zamiast strzelać, rozjeżdża ich. W momencie gdy rozjeżdżanie obcych robi się monotonne, Freeman spotyka grupkę rebeliantów, którzy montują na jego łodzi działko, za pomocą którego Freeman niszczy helikopter i spokojnie dopływa do Black Mesa East.
Serwując obcym miłą odmianę, Freeman zamiast strzelać, rozjeżdża ich. W momencie gdy rozjeżdżanie obcych robi się monotonne, Gordon spotyka grupkę rebeliantów, którzy montują na jego łodzi działko, za pomocą którego niszczy helikopter i w spokoju dopływa do Black Mesa East.


* '''Black Mesa East'''
* '''Black Mesa East'''
Przybywając do Black Mesa East, Gordon zostaje (nareszcie) powitany przez Dr. Mossman, Alyx Vance i kulawego już Eliego Vance'a. Dochodzi do krótkiego spięcia miedzy Alyx i Judith, dyskusującymi co wydarz się w następnym odcinku "Mody na Sukces". Alyx zabiera nas na złomowisko gdzie dostajemy Gravity Guna, urządzenie do miotania melonów, sedesów i grzejników. Po chwili na Black Mesa East napadają obcy, więc Freeman musi dotrzeć do Ravenholm.
Przybywając do Black Mesa East, Gordon zostaje (nareszcie) powitany przez Dr. Mossman, Alyx Vance i kulawego już Eliego Vance'a. Dochodzi do krótkiego spięcia miedzy Alyx i Judith, dyskusującymi co wydarz się w następnym odcinku "Mody na Sukces". Alyx zabiera nas na złomowisko gdzie dostajemy Gravity Guna, urządzenie do miotania melonów, sedesów i grzejników. Niespodziewanie na Black Mesa East napadają kombajniśc. Zawala sie jedyna bezpieczna droga ucieczki więc Freeman nie mając wyboru musi przejść przez Ravenholm.


* '''We don't go to Ravenholm...'''
* '''We don't go to Ravenholm...'''
Zwiedzając wymarłe Ravenholm, natrafiamy na jedynego żywego jeszcze mieszkańca, Ojca "Grigori" Dyrektora, który chroni swojego sekretnego składu wódki przez hordami zombie. Grigori obiecuje zabrać do tego składu, a jako że obcy mogą poczekać, zgadzamy się na tą wyprawę. Tuż przy końcu wędrówki Grigori zamyka nas i sam świętując zwycięstwo otwiera butelkę wodki, która niestety okazuje sie być Koktajlem Molotova, który wybucha podpalony przez pobliską świecę. Freeman ucieka z zamknięcia i dociera nad wybrzeże.
Zwiedzając wymarłe Ravenholm, Gordon natrafia na jedynego żywego jeszcze mieszkańca, Ojca "Grigori" Dyrektora, który chroni przez hordami zombie swój sekretny skład bimbru. Grigori obiecuje zabrać Gordona do tego składu, a jako że obcy mogą poczekać, zgodził się na tą wyprawę. Tuż przy końcu wędrówki Grigori podstępnie zamyka Freemana, aby następnie samemu świętując zwycięstwo, skonsumować butelkę wódki, która niestety okazuje się być Koktajlem Molotova, który wybucha podpalony przez pobliską świecę. Freeman ucieka z zamknięcia i dociera nad wybrzeże.


* '''Highway 17'''
* '''Highway 17'''
Docierając nad wybrzeże, dostajemy od rebeliantów kolejny środek transportu- zdezelowaną limitowaną edycje Fiata 126p. Jako że pojazd ma sporego kopa, bez problemu toruje sobie drogę przez hordy Antlionów. Docierając nad punkt zwrotny naszej wędrówki, zauważamy dźwig, który powinien mieć większą wartość bojową niż nasz dotychczasowy pojazd. Wszystkie próby ruszenia dźwigu nie działają, więc decydujemy się zostawić go na miejscu.
Docierając nad wybrzeże, Freeman dostaje od rebeliantów kolejny środek transportu- zdezelowaną limitowaną edycje Fiata 126p. Jako że pojazd ma sporego kopa, bez problemu toruje sobie drogę miażdżąc hordy Antlionów. Docierając nad punkt zwrotny swojej wędrówki, Freeman zauważa dźwig, który powinien mieć większą wartość bojową niż jego dotychczasowy pojazd. Wszystkie próby ruszenia dźwigu nie działają, więc decyduje sie zostawić go na miejscu.


* '''Sandtraps'''
* '''Sandtraps'''
Freeman dociera do latarni morskiej, gdzie dostaje szansę prawdziwego wypróbowania zdobytej po drodze zabawki, wyrzutni rakiet. Po zniszczeniu latarni, rebelianci zostawiają nas na środku plaży wypełnionej Antlionami. Spotkany po drodze obcy, pomaga nam zaopatrzyć sie w feromony, które pomogą nam kontrolować Antliony.
Freeman dociera do latarni morskiej, gdzie dostaje szansę prawdziwego wypróbowania zdobytej po drodze zabawki, wyrzutni rakiet. Po zniszczeniu latarni, rebelianci zostawiają go na środku plaży wypełnionej Antlionami. Spotkany po drodze obcy, pomaga mu zaopatrzyć sie w śmierdzące gluty, które pozwalają na zahipnotyzowanie Antlionów.


* '''Nova Prospekt'''
* '''Nova Prospekt'''
Freeman dostaje sie do więzienia politycznego, które tak na dobrą sprawę jest kiepsko chronione. Po udanym szturmie, zmierzamy na spotkanie z Alyx Vance.
Freeman dostaje sie do więzienia politycznego, które tak na dobrą sprawę jest kiepsko chronione. Po udanym szturmie, zmierza na spotkanie z Alyx Vance.


* '''Entanglement'''
* '''Entanglement'''
Prowadzimy Alyx do pokoju sterowniczego gdzie próbuje ona uwolnić Eliego. Przez przypadek uwalnia Łukaszenkę, Adolfa Hitlera i George'a Busha. Eli prze przypadek teleportowany jest w nieznane nam miejsce, a my przenosimy sie prosto do labolatorium Kleinera.
Freeman eskortuje Alyx do pokoju sterowniczego gdzie próbuje ona uwolnić Eliego. Przez przypadek uwalnia Łukaszenkę, Adolfa Hitlera i George'a Busha. Eli przez przypadek odjeżdża w nieznane nikomu miejsce, a Gordon i Alyx teleportują się prosto do labolatorium Kleinera.


* '''Anticitizen One'''
* '''Anticitizen One'''
Kleiner niechcący zgubił klucze, przez co w pokoju teleportacyjnym siedzimy przez tydzień. Po wydostaniu się, Freeman rozpoczyna zbieranie powstańców, aby poprowadzić szturm na Cytadelę.
Kleiner niechcący zgubił klucze, przez co w pokoju teleportacyjnym siedzą przez tydzień. Po wydostaniu się, Freeman rozpoczyna zbieranie powstańców, aby poprowadzić szturm na Cytadelę.


* '''Follow Freeman'''
* '''Follow Freeman'''
Zebraliśmy dostatecznie dużą grupę rebeliantów aby atak na Cytadelę sie powiódł. Po drodze znajdujemy pijanego Barneya, który przez cały czas leżał pod stołem. Na naszej drodze stoi jednak budynek sejmu, gdzie ciągle trwają rozmowy na temat ratyfikacji Traktatu Lizbońskiego. Po skończonym głosowaniu, udajemy się dalej.
Po zebraniu dostatecznie dużej grupy rebeliantów, aby atak na Cytadelę sie powiódł, Freeman znajduje pijanego Barneya, który przez cały czas leżał pod stołem. Na jego drodze stoi jednak budynek sejmu, gdzie ciągle trwają rozmowy na temat ratyfikacji Traktatu Lizbońskiego. Po skończonym głosowaniu, udaje się dalej.


* '''Our Benefactors'''
* '''Our Benefactors'''
Dostajemy się do wnętrza Cytadeli, gdzie przy wejściu dostajemy darmowy karnet na wycieczkę po Cytadeli. Korzystamy z okazji i po chwili jedziemy wózkiem, obserwując produkcje broni i żołnierzy.
Gordon dostaje sie do wnętrza Cytadeli, gdzie przy wejściu otrzymuje darmowy karnet na wycieczkę zapoznawczą. Korzystając z okazji, wsiada do wózka i po chwili jedzie, obserwując produkcje broni i żołnierzy.


* '''Dark Energy'''
* '''Dark Energy'''
Dostajemy się na najwyższe piętro Cytadeli, gdzie spotykamy Dr. Breena, który aktualnie więzi Alyx i Eliego. Po krótkim sabotażu, Breen próbuje zwiać olbrzymim teleportem. Jako że teleport to niezwykle niestabilna rzecz, niszczymy go paroma kulami energii. Breen nie żyje, a całe to wydarzenie sprawia że przypominamy sobie balangę w Black Mesa. Znowu zaczynamy majaczyć mieć wizje. Ukazuje się nam tajemniczy rasta, który gratuluje dobrze wykonanego zadania i zaprasza do wspólnej kontemplacji czasoprzestrzeni. Ekran robi się czarny, wyjeżdża lista płac.
Freeman dostaje sie na najwyższe piętro Cytadeli, gdzie spotyka Dr. Breena, który aktualnie więzi Alyx i Eliego. Po krótkim sabotażu, Breen próbuje zwiać olbrzymim teleportem, lecz jako że teleport to niezwykle niestabilna rzecz, Gordon niszczy go paroma kulami energii. Breen nie żyje, a całe to wydarzenie sprawia że przypominamy sobie balangę w Black Mesa. Znowu zaczyna majaczyć i mieć wizje. Ukazuje się mu tajemniczy rasta, który gratuluje dobrze wykonanego zadania i zaprasza do wspólnej kontemplacji czasoprzestrzeni. Ekran robi się czarny, wyjeżdża lista płac.


== Tryb multi ==
== Tryb multi ==

Wersja z 20:37, 29 paź 2008

Half-Life 2 (ang. okres połowicznego rozkładu vol. II), HL2 - komputerowy, a także Xboksowy i Play stationowy tytuł FPS, wyprodukowany w latach 1999-2004 przez Valve Corporation, będący sequelem tytułu z 1998 roku, czyli HL1, który był swego czasu notorycznie uznawany za grę wszechczasów, mimo iż dużo ekspertów nad nią nie pracowało, a była to pierwsza produkcja tej firmy. HL2 był wydawany od III kwartału 2004 (komputer) do III kwartału 2007 (Xbox 360 i PS3). Tak długi okres sprawiał, że gracze dogłębnie przestali lubić pierwszego wydawcę - Vivendi Universal Games, a potem drugiego - EA Games. Program otrzymał 35 tytułów gry roku, ale nie obłowił się tak, jak jego poprzednik, który miał ich 50.

Rozdziały

  • Point Insertion

Główny bohater, Gordon Freeman budzi się w pociągu jadącym w nieznaną mu stronę. Majaczy i ma wizje, które są pozostałością po balandze w Black Mesa. Po chwili okazuje się iż trafił do Rosji, ale zamiast wódki i rozpalonych lasek, wita go niejaki Dr. Breen i metropolia w której robi za Wielkiego Brata. Etap ten polega głównie na zbieraniu batów od wszechobecnej policji i wrzucania puszek do koszów. Po chwili natrafia na starych znajomych, Barneya i Kleinera, oraz postać która była pretekstem do wydania Nude-moda, Alyx Vance.

  • A Red Letter Day

Okazuje się iż "Źli obcy" (znani także jako KOMBAJN) klasycznie napadli na Ziemię, i uczynili z jej mieszkańców niewolników. Próba teleportacji do Black Mesa East zakończyła sie fiaskiem, więc Freeman musi dojść tam na piechotę, by spotkać się z Eli Vance'm. Po drodze do kanałów, dostaje broń tysiąclecia, ŁOM.

  • Route Canal

Uzbrojony w łom Freeman, przemierza kawałek stacji kolejowej w City 17, atakując przeciwników z budzącym strach okrzykiem "...!" Freeman dociera do małej przystani gdzie dostaje do użytku aerołudź.

  • Water Hazard

Serwując obcym miłą odmianę, Freeman zamiast strzelać, rozjeżdża ich. W momencie gdy rozjeżdżanie obcych robi się monotonne, Gordon spotyka grupkę rebeliantów, którzy montują na jego łodzi działko, za pomocą którego niszczy helikopter i w spokoju dopływa do Black Mesa East.

  • Black Mesa East

Przybywając do Black Mesa East, Gordon zostaje (nareszcie) powitany przez Dr. Mossman, Alyx Vance i kulawego już Eliego Vance'a. Dochodzi do krótkiego spięcia miedzy Alyx i Judith, dyskusującymi co wydarz się w następnym odcinku "Mody na Sukces". Alyx zabiera nas na złomowisko gdzie dostajemy Gravity Guna, urządzenie do miotania melonów, sedesów i grzejników. Niespodziewanie na Black Mesa East napadają kombajniśc. Zawala sie jedyna bezpieczna droga ucieczki więc Freeman nie mając wyboru musi przejść przez Ravenholm.

  • We don't go to Ravenholm...

Zwiedzając wymarłe Ravenholm, Gordon natrafia na jedynego żywego jeszcze mieszkańca, Ojca "Grigori" Dyrektora, który chroni przez hordami zombie swój sekretny skład bimbru. Grigori obiecuje zabrać Gordona do tego składu, a jako że obcy mogą poczekać, zgodził się na tą wyprawę. Tuż przy końcu wędrówki Grigori podstępnie zamyka Freemana, aby następnie samemu świętując zwycięstwo, skonsumować butelkę wódki, która niestety okazuje się być Koktajlem Molotova, który wybucha podpalony przez pobliską świecę. Freeman ucieka z zamknięcia i dociera nad wybrzeże.

  • Highway 17

Docierając nad wybrzeże, Freeman dostaje od rebeliantów kolejny środek transportu- zdezelowaną limitowaną edycje Fiata 126p. Jako że pojazd ma sporego kopa, bez problemu toruje sobie drogę miażdżąc hordy Antlionów. Docierając nad punkt zwrotny swojej wędrówki, Freeman zauważa dźwig, który powinien mieć większą wartość bojową niż jego dotychczasowy pojazd. Wszystkie próby ruszenia dźwigu nie działają, więc decyduje sie zostawić go na miejscu.

  • Sandtraps

Freeman dociera do latarni morskiej, gdzie dostaje szansę prawdziwego wypróbowania zdobytej po drodze zabawki, wyrzutni rakiet. Po zniszczeniu latarni, rebelianci zostawiają go na środku plaży wypełnionej Antlionami. Spotkany po drodze obcy, pomaga mu zaopatrzyć sie w śmierdzące gluty, które pozwalają na zahipnotyzowanie Antlionów.

  • Nova Prospekt

Freeman dostaje sie do więzienia politycznego, które tak na dobrą sprawę jest kiepsko chronione. Po udanym szturmie, zmierza na spotkanie z Alyx Vance.

  • Entanglement

Freeman eskortuje Alyx do pokoju sterowniczego gdzie próbuje ona uwolnić Eliego. Przez przypadek uwalnia Łukaszenkę, Adolfa Hitlera i George'a Busha. Eli przez przypadek odjeżdża w nieznane nikomu miejsce, a Gordon i Alyx teleportują się prosto do labolatorium Kleinera.

  • Anticitizen One

Kleiner niechcący zgubił klucze, przez co w pokoju teleportacyjnym siedzą przez tydzień. Po wydostaniu się, Freeman rozpoczyna zbieranie powstańców, aby poprowadzić szturm na Cytadelę.

  • Follow Freeman

Po zebraniu dostatecznie dużej grupy rebeliantów, aby atak na Cytadelę sie powiódł, Freeman znajduje pijanego Barneya, który przez cały czas leżał pod stołem. Na jego drodze stoi jednak budynek sejmu, gdzie ciągle trwają rozmowy na temat ratyfikacji Traktatu Lizbońskiego. Po skończonym głosowaniu, udaje się dalej.

  • Our Benefactors

Gordon dostaje sie do wnętrza Cytadeli, gdzie przy wejściu otrzymuje darmowy karnet na wycieczkę zapoznawczą. Korzystając z okazji, wsiada do wózka i po chwili jedzie, obserwując produkcje broni i żołnierzy.

  • Dark Energy

Freeman dostaje sie na najwyższe piętro Cytadeli, gdzie spotyka Dr. Breena, który aktualnie więzi Alyx i Eliego. Po krótkim sabotażu, Breen próbuje zwiać olbrzymim teleportem, lecz jako że teleport to niezwykle niestabilna rzecz, Gordon niszczy go paroma kulami energii. Breen nie żyje, a całe to wydarzenie sprawia że przypominamy sobie balangę w Black Mesa. Znowu zaczyna majaczyć i mieć wizje. Ukazuje się mu tajemniczy rasta, który gratuluje dobrze wykonanego zadania i zaprasza do wspólnej kontemplacji czasoprzestrzeni. Ekran robi się czarny, wyjeżdża lista płac.

Tryb multi

W grze standardowo nie pojawia się tryb multiplayer, lecz Te kutasy od haela wydali Half-life 2: Deathmatch, w którym można pocinać przez neta. Można ją ściągnąć za darmo przez Steama, lecz trzeba mieć w swoim złomie kartę graficzną nVidii lub ATi, więc jak masz 3dfx VooDoo lub inny megazłom, to musisz to kupić za jedyne 4,99 $. Gra jest bardzo ciekawą i szybką alternatywą dla wszechobecnego CSa, lecz jest jeden problem: wszechobecne Nooby biegające wszędzie z RPG aka n00b machinem.