Pociąg: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Sir Damiinho. Autor wycofanej wersji to 77.115.75.31.)
Linia 5: Linia 5:
Obecnie ze względów oszczędnościowych i ekologicznych rozważa się zredukowanie składu pociągów jedynie do konduktora i kierownika pociągu (być może w liczbie większej niż jeden). Zakłada się zastosowanie rowerokomotywy, czyli przekładni rowerowej, napędzanej przez [[pasażer]]ów; podobno nazywa się to również aktywną turystyką.
Obecnie ze względów oszczędnościowych i ekologicznych rozważa się zredukowanie składu pociągów jedynie do konduktora i kierownika pociągu (być może w liczbie większej niż jeden). Zakłada się zastosowanie rowerokomotywy, czyli przekładni rowerowej, napędzanej przez [[pasażer]]ów; podobno nazywa się to również aktywną turystyką.


Pociąg często występuje w zadaniach z matematyki i fizyki.
Pociąg często występuje w zadaniach z matematyki, biologii i fizyki.


===Zobacz też:===
===Zobacz też:===

Wersja z 18:39, 1 lut 2009

Ikonka pociągu
Bateryjny pociąg

Pociąg (prawidłowa, acz nieczęsto używana nazwa: ciapąg) – środek transportu składający się z lokomotywy, wagonów, maszynisty, kierownika pociągu i konduktorów. Został wymyślony w roku 1829, aby szyny, rogatki, semafory i dworce kolejowe miały jakieś zastosowanie. W Polsce wystepują jedynie pociągi retro.

Obecnie ze względów oszczędnościowych i ekologicznych rozważa się zredukowanie składu pociągów jedynie do konduktora i kierownika pociągu (być może w liczbie większej niż jeden). Zakłada się zastosowanie rowerokomotywy, czyli przekładni rowerowej, napędzanej przez pasażerów; podobno nazywa się to również aktywną turystyką.

Pociąg często występuje w zadaniach z matematyki, biologii i fizyki.

Zobacz też:

Szablon:Stubtrans