Pociąg: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Sir Damiinho. Autor wycofanej wersji to 77.115.75.31.) |
|||
Linia 5: | Linia 5: | ||
Obecnie ze względów oszczędnościowych i ekologicznych rozważa się zredukowanie składu pociągów jedynie do konduktora i kierownika pociągu (być może w liczbie większej niż jeden). Zakłada się zastosowanie rowerokomotywy, czyli przekładni rowerowej, napędzanej przez [[pasażer]]ów; podobno nazywa się to również aktywną turystyką. |
Obecnie ze względów oszczędnościowych i ekologicznych rozważa się zredukowanie składu pociągów jedynie do konduktora i kierownika pociągu (być może w liczbie większej niż jeden). Zakłada się zastosowanie rowerokomotywy, czyli przekładni rowerowej, napędzanej przez [[pasażer]]ów; podobno nazywa się to również aktywną turystyką. |
||
Pociąg często występuje w zadaniach z matematyki i fizyki. |
Pociąg często występuje w zadaniach z matematyki, biologii i fizyki. |
||
===Zobacz też:=== |
===Zobacz też:=== |
Wersja z 18:39, 1 lut 2009
Pociąg (prawidłowa, acz nieczęsto używana nazwa: ciapąg) – środek transportu składający się z lokomotywy, wagonów, maszynisty, kierownika pociągu i konduktorów. Został wymyślony w roku 1829, aby szyny, rogatki, semafory i dworce kolejowe miały jakieś zastosowanie. W Polsce wystepują jedynie pociągi retro.
Obecnie ze względów oszczędnościowych i ekologicznych rozważa się zredukowanie składu pociągów jedynie do konduktora i kierownika pociągu (być może w liczbie większej niż jeden). Zakłada się zastosowanie rowerokomotywy, czyli przekładni rowerowej, napędzanej przez pasażerów; podobno nazywa się to również aktywną turystyką.
Pociąg często występuje w zadaniach z matematyki, biologii i fizyki.