Żuk: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(+ zdjęcie) |
|||
Linia 3: | Linia 3: | ||
== Dane techniczne == |
== Dane techniczne == |
||
[[Grafika:Zuk2.JPG|right|thumb|Kokpit Żuka w wersji opcjonalnej, należy zwrócić uwagę na zegary, które zdradzają prawdziwy potencjał silnika]] |
|||
[[Grafika:Żulwóz.jpg|right|thumb|Kiedy Żuk za dużo pije]] |
|||
* liczba miejsc: kierowca + 1 pasażer + tylnia przestrzeń ładunkowa (równowartość pojemności miejsc stadionu X-lecia w Warszawie) |
|||
* prędkość maksymalna: 200km/rok przy rozstawieniu żagla (tylko w wersji pick-up) |
* prędkość maksymalna: 200km/rok przy rozstawieniu żagla (tylko w wersji pick-up) |
||
* przyśpieszenie 0-100km/h: ok. 70minut (w zależności ile osób pcha) |
* przyśpieszenie 0-100km/h: ok. 70minut (w zależności ile osób pcha) |
Wersja z 16:23, 27 mar 2009
Żuk (Żulerski Układ Kartonów)- rodzina polskich samochodów dostawczych, terenowych, wyścigowych, campingowych, militarnych a także rolniczych.
W 1950 powstała inicjatywa aby skonstruować auto typu "1000 w 1". W 1956 w FSC (Filipińscy Specjaliści Ciągników) pod kierownictwem inż. Mietka powstał projekt. W 1957 FSC mając do dyspozycji 500 ton kartonu i 1000 opakowań kleju w sztyfcie, rozpoczęto produkcje seryjną. Do 1998 wyprodukowano 50mln egzemplarzy z czego większość wyeksportowano do Kongo, gdzie nadal jest oferowany za równowartość 2kg orzeszków ziemnych.
Dane techniczne
- liczba miejsc: kierowca + 1 pasażer + tylnia przestrzeń ładunkowa (równowartość pojemności miejsc stadionu X-lecia w Warszawie)
- prędkość maksymalna: 200km/rok przy rozstawieniu żagla (tylko w wersji pick-up)
- przyśpieszenie 0-100km/h: ok. 70minut (w zależności ile osób pcha)
- prędkość maksymalna: 125-300km/h z przepaści. Rozbieżność prędkości wynika z wysokości z jakiej spada.
- właściwości silnika:
- moc: 2KF (Konie Fizyczne)
- pojemność: 50ml3
- moment max: 2500 zygmuntometrów
- spalanie: 3 tony węgla/100km
- bliźniaczy model silnika można znaleźć w Chińskiej kosiarce spalinowej "Hung-Hoj302"
- w standardzie:
- opony do driftowania
- napęd 8x8
- klucz francuski
- 2 kartony oraz klej w sztyfcie (do naprawy)
- 3 litry rdzy w płynie
- kluczyki do drzwi (za kluczyki do stacyjki trzeba dopłacić)
- kierownica nachylona prostopadle do kąta padania promieni słonecznych
- 1 wycieraczka (3 w 1 ) ktora moze umyć przednia , tylną i boczne szyby
- wyposażenie opcjonalne:
- dodatkowy koń fizyczny
- hamulec aerodynamiczny
- akapulta + spadochron
- poduszka powietrzna + pompka
- pegasus pokładowy
- NITRO (tzw. podtlenek LPG)
- gramofon na plyty gipsowe
Wersje
Żuk wyjechał na drogi/pola w kilku wersjach:
- Pick-Up (domyślnie na dziki zachód dla Cowboyów)
- Bus (dla wielbicieli pociągów drogowych)
- Ciężarówka (dla targmanów)
- Sport (dla fanów wyścigów terenowych)
- Military edition ultimate (milicja i straż pożarna)
- Deluxe bułka edition super turbo
- Deluxe (dla tuningowców)
Zalety
- Produkt Polski
- Kupując go wspomagasz budowanie sklepu monopolowego w Pionkach Małych
- Niemalże nieograniczona pojemność ładunkowa
- Bezpieczne akapultowanie się podczas wypadku
- 1000 w 1
- Dobre osiągi
Wady
- Dotknięcie kierownicy przy 30km/h, grozi dachowaniem
- Pada zbyt częstym łupem dresiarzy
- Brak wersji kabrio
- Słabsza klasa bezpieczeństwa niż w Fiacie 126p