Żuk: Różnice pomiędzy wersjami
(+ zdjęcie) |
|||
Linia 57: | Linia 57: | ||
* Słabsza klasa bezpieczeństwa niż w [[Fiat 126p|Fiacie 126p]] |
* Słabsza klasa bezpieczeństwa niż w [[Fiat 126p|Fiacie 126p]] |
||
==Rymowanka o Żuku== |
|||
Jedziemy żukiem ,a nad nami plandeka, |
|||
przed nami jakiś murzyn (nie jestem rasistą, można zamienić na "dziki zwierz") ucieka. |
|||
Jedziemy żukiem droga jest krzywa, |
|||
właśnie tłumnik się nam urywa. |
|||
Zjeżdżamy żukiem pod Borowie, |
|||
a tam wszyscy śpią w rowie. |
|||
Jedziemy żukiem, jest bardzo wesoło, |
|||
właśnie urywa się nam koło. |
|||
Wychodzimy ostro z zakrętu, |
|||
wypadają nam 4 worki cementu |
|||
Jedziemy żukiem droga jest dziurawa, |
|||
bo to jest Warszawa. |
|||
[[Kategoria:Samochody]] |
[[Kategoria:Samochody]] |
Wersja z 22:08, 17 kwi 2009
Żuk (Żulerski Układ Kartonów)- rodzina polskich samochodów dostawczych, terenowych, wyścigowych, campingowych, militarnych a także rolniczych.
W 1950 powstała inicjatywa aby skonstruować auto typu "1000 w 1". W 1956 w FSC (Filipińscy Specjaliści Ciągników) pod kierownictwem inż. Mietka powstał projekt. W 1957 FSC mając do dyspozycji 500 ton kartonu i 1000 opakowań kleju w sztyfcie, rozpoczęto produkcje seryjną. Do 1998 wyprodukowano 50mln egzemplarzy z czego większość wyeksportowano do Kongo, gdzie nadal jest oferowany za równowartość 2kg orzeszków ziemnych.
Dane techniczne
- liczba miejsc: kierowca + 1 pasażer + tylnia przestrzeń ładunkowa (równowartość pojemności miejsc stadionu X-lecia w Warszawie)
- prędkość maksymalna: 200km/rok przy rozstawieniu żagla (tylko w wersji pick-up)
- przyśpieszenie 0-100km/h: ok. 70minut (w zależności ile osób pcha)
- prędkość maksymalna: 125-300km/h z przepaści. Rozbieżność prędkości wynika z wysokości z jakiej spada.
- właściwości silnika:
- moc: 2KF (Konie Fizyczne)
- pojemność: 50ml3
- moment max: 2500 zygmuntometrów
- spalanie: 3 tony węgla/100km
- bliźniaczy model silnika można znaleźć w Chińskiej kosiarce spalinowej "Hung-Hoj302"
- w standardzie:
- opony do driftowania
- napęd 8x8
- klucz francuski
- 2 kartony oraz klej w sztyfcie (do naprawy)
- 3 litry rdzy w płynie
- kluczyki do drzwi (za kluczyki do stacyjki trzeba dopłacić)
- kierownica nachylona prostopadle do kąta padania promieni słonecznych
- 1 wycieraczka (3 w 1 ) ktora moze umyć przednia , tylną i boczne szyby
- wyposażenie opcjonalne:
- dodatkowy koń fizyczny
- hamulec aerodynamiczny
- akapulta + spadochron
- poduszka powietrzna + pompka
- pegasus pokładowy
- NITRO (tzw. podtlenek LPG)
- gramofon na plyty gipsowe
Wersje
Żuk wyjechał na drogi/pola w kilku wersjach:
- Pick-Up (domyślnie na dziki zachód dla Cowboyów)
- Bus (dla wielbicieli pociągów drogowych)
- Ciężarówka (dla targmanów)
- Sport (dla fanów wyścigów terenowych)
- Military edition ultimate (milicja i straż pożarna)
- Deluxe bułka edition super turbo
- Deluxe (dla tuningowców)
Zalety
- Produkt Polski
- Kupując go wspomagasz budowanie sklepu monopolowego w Pionkach Małych
- Niemalże nieograniczona pojemność ładunkowa
- Bezpieczne akapultowanie się podczas wypadku
- 1000 w 1
- Dobre osiągi
Wady
- Dotknięcie kierownicy przy 30km/h, grozi dachowaniem
- Pada zbyt częstym łupem dresiarzy
- Brak wersji kabrio
- Słabsza klasa bezpieczeństwa niż w Fiacie 126p
Rymowanka o Żuku
Jedziemy żukiem ,a nad nami plandeka,
przed nami jakiś murzyn (nie jestem rasistą, można zamienić na "dziki zwierz") ucieka.
Jedziemy żukiem droga jest krzywa,
właśnie tłumnik się nam urywa.
Zjeżdżamy żukiem pod Borowie,
a tam wszyscy śpią w rowie.
Jedziemy żukiem, jest bardzo wesoło,
właśnie urywa się nam koło.
Wychodzimy ostro z zakrętu,
wypadają nam 4 worki cementu
Jedziemy żukiem droga jest dziurawa,
bo to jest Warszawa.