Magia: Różnice pomiędzy wersjami
(języki) |
|||
Linia 13: | Linia 13: | ||
*'''Magię szamańską''' praktykowaną przez prymitywne ludy [[Ork|orków]] w afryce. Owa magia opiera się przede wszystkim na dziwacznych rytuałach, rzeźbieniu w drewnie. Magia szamańska wbrew pozorom rozprzestrzeniła się również do krajów [[Europa|europejskich]] jako dziwaczne wierzenia, przesądy i uroki. Rzucanie ''kurwami i chujami'' to taka nasza [[polska]] magia szamanistyczna. |
*'''Magię szamańską''' praktykowaną przez prymitywne ludy [[Ork|orków]] w afryce. Owa magia opiera się przede wszystkim na dziwacznych rytuałach, rzeźbieniu w drewnie. Magia szamańska wbrew pozorom rozprzestrzeniła się również do krajów [[Europa|europejskich]] jako dziwaczne wierzenia, przesądy i uroki. Rzucanie ''kurwami i chujami'' to taka nasza [[polska]] magia szamanistyczna. |
||
*'''Magię przywoływawczą''', dzięki której przywołuje się summony zdolne roznieść w pył twojego przeciwnika albo przynajmniej ładnie wyglądające w terrarium i nie trzeba ich karmić. Nasz przywołany summon może być wszystkim na co starczy nam many. Nierzadko widuje się magików summonujących króliki. |
*'''Magię przywoływawczą''', dzięki której przywołuje się summony zdolne roznieść w pył twojego przeciwnika albo przynajmniej ładnie wyglądające w terrarium i nie trzeba ich karmić. Nasz przywołany summon może być wszystkim na co starczy nam many. Nierzadko widuje się magików summonujących króliki. |
||
*'''Magię Jedi''', znaną (w świecie Star Łorsuw) jako wszechpotężna moc, która (jak to mówi mistrz jojo, czy jakiś tam) otacza wszystko co się rusza i wszystko co się nie rusza. Dostępna tylko rycerzom dżedaj i sifom (czy jakimś tam). |
|||
[[Kategoria:Religia]] |
[[Kategoria:Religia]] |
||
[[Kategoria:Kultura]] |
[[Kategoria:Kultura]] |
Wersja z 15:58, 5 lis 2009
Abrakadabra bim sala bim!
- Magik podczas używania Magii
Magia - niesamowita, zwykle, niewiarygodna siła będąca marną, a do tego bezczelną podróba mocy,a do tego wymagającą many. Ciemną i jasną stronę mocy też skopiowali tylko pod inną nazwą Czarnej i białej magi. Uważamy, że George Lucas ma święte prawo pozwać magików do sądu pod zarzutem kradzieży własności intelektualnej.
Sprawa użytkowania
Magia czyli owa moc, która cały czas w nas siedzi może być użytkowana praktycznie w każdej dziedzinie życia. Ułatwia nam bytowanie pojawiając nam śniadanie albo znikając bałagan w pokoju. Proste prawada? A wcale nie bo trzeba znać odpowiednie zaklęcie(od bezokolicznika klnąć). Najpopularniejsze i najbardziej uniwersalne zaklęcie to Abrakdabra! chociaż potężnym przeciwnikiem owego zaklęcia jest zaklęcie O kurwa! mimo nie tak uniwersalnych właściwości. Magia oficjalnie została uznana przez admina gry Ludzki żywot jako cheat.
Sprawa many
Nawet noob w Tibii wie, że nie da się czarować bez many. Mana bowiem jest tym co wzmacnia naszą magię i nie pozwala się jej wyczerpać chyba, że się wyczerpie. Manę można kupić w każdym spożywczym w małych fiolkach. Jest niebieska. Za każdym razem kiedy rzucimy zaklęcie widać jak mana trochę opada i trzeba ją dopełnić, zero many to zero czarowania taka jest zasada. To ile many nam opadnie zależy od siły zaklęcia. Siłę mierzy się w ilości zużywanej many. Niektórzy twierdzą, że mana się nie marnuje, a ale spala podobnie jak paliwo w samochodzie.
Sprawa czarnej i białej magii
W magii występuje pojęcie dobra i zła pod kolorami czarnym i białym. Jeżeli rzucamy dobre zaklęcie jest one białe i ma jasne, przyjemne kolory. Jeżeli zaś rzucamy zaklęcie złe nasza magia jest czarna i ma mroczne kolory. Ci, którzy użytkują magię białą to zwykle magowie, wróżki i czarodziejki, a ci którzy używają czarnej to czarnoksiężnicy. Niektórzy sądzą, że czarna magia jest potężniejsza, ale jest więcej osób, które twierdzą, że to biała magia wiedzie prym w krainie magi. Ciekawostką jest, że jest więcej typów magii, a wszyscy skupiają się na białej i czarnej.
Sprawa wszystkich innych magii
Wśród magii można wyróżnić między innymi:
- Magię kapłańską praktykowaną praktycznie co niedziela w waszych kościołach. Potrafi ona uzdrawiać, niszczyć, przemieniać. Właściwie to wszystkiego po trochu, a zaklęcia kapłańskie to modlitwy.
- Magię szamańską praktykowaną przez prymitywne ludy orków w afryce. Owa magia opiera się przede wszystkim na dziwacznych rytuałach, rzeźbieniu w drewnie. Magia szamańska wbrew pozorom rozprzestrzeniła się również do krajów europejskich jako dziwaczne wierzenia, przesądy i uroki. Rzucanie kurwami i chujami to taka nasza polska magia szamanistyczna.
- Magię przywoływawczą, dzięki której przywołuje się summony zdolne roznieść w pył twojego przeciwnika albo przynajmniej ładnie wyglądające w terrarium i nie trzeba ich karmić. Nasz przywołany summon może być wszystkim na co starczy nam many. Nierzadko widuje się magików summonujących króliki.
- Magię Jedi, znaną (w świecie Star Łorsuw) jako wszechpotężna moc, która (jak to mówi mistrz jojo, czy jakiś tam) otacza wszystko co się rusza i wszystko co się nie rusza. Dostępna tylko rycerzom dżedaj i sifom (czy jakimś tam).