FSO Polonez: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Trojanin. Autor wycofanej wersji to 83.22.174.115.) |
|||
Linia 26: | Linia 26: | ||
** przednia szyba w wersji dopłaconej patrz poniżej, |
** przednia szyba w wersji dopłaconej patrz poniżej, |
||
** książkę, gdzie będzie napisane, że to duży i bezpieczny samochód |
** książkę, gdzie będzie napisane, że to duży i bezpieczny samochód |
||
** nadwozie poddające się samoczynnej biodegradacji |
|||
* '''Po dopłacie można otrzymać:''' |
* '''Po dopłacie można otrzymać:''' |
||
** Klimatyzacja (5-strefowa) działająca wyłącznie w zimę. |
** Klimatyzacja (5-strefowa) działająca wyłącznie w zimę. |
Wersja z 23:50, 22 lip 2010
Ten artykuł dotyczy 'samochodu'. Zobacz też polonez (taniec) i polonez (wódka). |
Polonez (właśc. Pomylonez) – coś, co powstało w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł, polska firma OSF przejęła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy Lecha Wałęsy. Wyprodukowała ona wiele samochodów, takich jak Fiat 126p – Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1-osobowego, 2-drzwiowego, 6-razy przepłaconego. W latach 90. Polonezy z odzysku zostały wykorzystane do teleturnieju Koło Fortuny.
Dane techniczne
- liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową;
- prędkość maksymalna: 350 km/h (z przepaści);
- przyspieszenie od 0 do 100 km/h: w 2,0487 h;
- maksymalny moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów;
- pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki;
- pojemność bagażnika: 190 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy: 80 litrów, po otworzeniu klapy bagażnika mamy nieskończenie dużą pojemność (co jest jedną z niewielu, jeśli nie jedyną zaletą tego wozu);
- segment: Premium
- w standardzie:
- kieliszek benzyny do wyjechania za bramę salonu lub z pod drzewa,
- poduszka powietrzna dla kota,
- kołdra powietrzna dla psa,
- wiśniówkę z pobliskiego Monopolowego za 3,50 zł,
- silnik ze złomowca
- piec kaflowy na węgiel do ogrzewania,
- komplet opon dla jazdy po tundrze,
- samochód lub jego pozostałość,
- kluczyki w postaci śrubokręta lub widelca,
- kierownica(w częściach),
- przednia szyba w wersji dopłaconej patrz poniżej,
- książkę, gdzie będzie napisane, że to duży i bezpieczny samochód
- nadwozie poddające się samoczynnej biodegradacji
- Po dopłacie można otrzymać:
- Klimatyzacja (5-strefowa) działająca wyłącznie w zimę.
- Stalofelgi 22" od Malucha.
- sokowirówkę,
- 4 dziurawe poduszki powietrzne, do tego pompka.
- przednią szybę niekoniecznie w całości,
- wycieraczki (ręczne),
- karnet do klubu Go-Go Old Womans,
- elektryczną zapalniczkę która podpala tapicerkę
- pół litra,
- kierownicę obszytą skórą z królika,
- respirator pokładowy,
- dmuchaną prostytutkę do jazdy dziennej lub nocnej,
- szpachlówkę na bazie gipsu lub cementu,
- farbę podkładową na podkładzie spirytusu możliwą do wypicia,
- pól litra likieru/lakieru w kolorze podwozia,
- silnik (o ile nie skołujesz jakiegoś),
- komputer pokładowy z czarno-białym monitorem,
- radio lampowe Unitra,
- worek węgla do pieca kaflowego,
- rękawice ze świńskiej skóry,
- szpachelkę do zeskrobywania ptasich odchodów,
- samochód,
- i kolejne pół litra,
- alarm pokładowy w postaci jamnika,
- naleśnik z dżemem,
- trój-widłową kosiarkę do betonu,
- zestaw dziurek do durszlaka.
- sprzęgło do neostrady
- czujnik parkowania w postaci haka sraka ;-)
Zalety
- Niska cena (350 tys. w wersji podstawowej, 1 400 000 miesięcznie w wersji podrasowanej).
- Masz go wtedy, kiedy chcesz ale musisz wystać swoje.
- W końcu to polski samochód.
- Zawieszenie na resorach dobrze znanych z fiatów 125p, parowozów i furmanek - twój kowal je polubi.
- Po stłuczce nakładamy 1kg szpachli aby wzmocnić pancerz o 20%
- Skonstruowany z myślą o polskich drogach, szczególnie autostradach.
- Brak przedniej klapy od komory silnikowej zapewniał dobre chłodzenie silnika.
- Sprzęgło z genialnej konstrukcji, czyli Żuka
- Opancerzenie
- Dobrze idzie na złomie to części tanie
- Jak większość właścicieli Poldków mówi: Ach te ŚLICZNE Oczka!!
- Gdy nim jedziemy wszyscy wiedzą o tym.
- Szyba papiero-odporna
Wady
- Jest...
- Spala 40 litrów wysokooktanowej benzyny i 5 oleju (silnikowego) / 100 km w cyklu wiejskim, połowę mniej na trasie i około 3 litrów etyliny na godzine podczas postoju.
- Wypoczynkowe hamowanie
- Przy prędkości 40 km/h Polonez wypadał z zakrętu i dachował.
- Zewnętrzna toaleta (zimno jak w dupie).
- W przypadku nie dożywiania alarmu jest możliwa jego utrata.
- Brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów.
- W przypadku awarii pieca pozostaje nam klasyczne nacieranie się laczami lub kaloszami.
- Made in Poland (składane w chinach przy czym 90% śrub uznano za bezużyteczne)
- Zbudowano go na płycie podłogowej Żuka
- Nie powyrywa się na niego zbyt wiele lachonów
Ciekawostki
- Polonez zrobił furorę podczas zamieszek ulicznych, gdyż przy rozjeżdżaniu demonstrantów wcale się nie niszczył.
- Jego karoseria była silna ponieważ wykonana była z mieszanki brązowego kartonu z szarym papierem toaletowym, a jej spoiwo stanowiła mąka ziemniaczana z pastą do butów KIWI.
- W Polsce, staje się coraz bardziej popularne, określenie Poloneza jako "Zemsta Socjalizmu"
Zaprzestanie produkcji
W 2002 roku zaprzestano produkcji z powodu:
- Wybuchów silnika,
- Wypadków spowodowanych poprzez spadnięcie alarmu (jamnika) pod pedał hamulców.
- Awarii sokowirówek, które mieliły całą załogę pojazdu.
- Częstych uduszeń się załogi pojazdu dymem wydobywającym się z pieca, gdyż załoga zapominała otwierać okien.
- Zakończenia emisji Koła Fortuny.
- Częstych wypadków ponieważ kierowca często był za bardzo pijany by prowadzić
- Wypadaniu kierowcy przez fotel, a następnie prze tylne okno