Witalij Pietrow: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(red)
Linia 1: Linia 1:
'''Witalij Pietrow''' – pierwszy [[Rosja|rosyjski]] kierowca [[Formuła 1|F1]],
{{redakcja|[[Nonsensopedia:Nonsensopedia nie jest|Wikipedia]]}}
ulubieniec wszystkich przedszkoli i narodowy bohater każdej niedzieli, ledwo mieszczący się w kokpicie [[samochód|samochodu]]
'''Witalij Pietrow''' – pierwszy [[Rosja|rosyjski]] kierowca [[Formuła 1|F1]], (ros. Виталий Александрович Петров)
ulubieniec milionerów i narodowy bohater każdej niedzieli . Najwyższy [[kierowca]] w stawce i ledwo mieści się w [[kokpit|kokpicie]]. Patronem Witalija zwanego popularnie Witią jest św.Władimir.


== Przed Formułą 1 ==
== Przed Formułą 1 ==
Witek sporo bawił się przed awansem do F1, śmigał po lodzie na jednośladach i specjalnie przygotowanych (tj. rozebranych do reszty i rozklekotanych) samochodach [[Łada]] po czym trafił do serii GP2 gdzie w oparciu o łud szczęścia i pech rywali zdobył wicemistrzostwo. Później korzystając z pomocy rosyjskich banków, portfela ojca [[Aleksandra Pietrowa]] i rosyjskiego rządu wylądował w [[Renault F1 Team]] jako drugi kierowca i partner Roberta Kubicy.
Witek sporo się bawił przed awansem do F1, śmigał po lodzie na jednośladach i specjalnie przygotowanych (tj. rozebranych do reszty i rozklekotanych) samochodach z serii [[Łada]]. Korzystając z pomocy rosyjskich banków, portfela ojca [[Aleksandra Pietrowa]] i rosyjskiego rządu wylądował w Renault F1 Team jako drugi kierowca i partner [[Robert Kubica|Roberta Kubicy]].


== Formuła 1 ==
== Sukcesy i porażki ==
Debiutu młodego Rosjanina nie można zaliczyć do udanych, gdyż zakończył kilka pierwszych swoich wyścigów po kilku okrążeniach. Pierwszy raz do mety dojechał podczas Grand Prix w [[Chiny|Chinach]], skąd przywiózł aż 6 punktów. Dzięki temu data 18 kwietnia 2010 została świętem narodowym.<br />
Debiutu młodego Rosjanina nie można zaliczyć do udanych gdyż zakończył wyścig po kilku okrążeniach. W [[Australia|Australii]] również nie dojechał do [[meta|mety]] a pobocze zaczął zwiedzać od 18 okrążenia. Na GP [[Malezja|Malezji]] za szybko zmieniał przełożenia i uszkodził skrzynię biegów. Pierwszy raz do mety dojechał podczas Grand Prix Chin skąd przywiózł aż 6 punktów i tym samym data 18 kwietnia [[2010]] została ustawiona świętem narodowym. Przed swoją publicznością na GP Hiszpanii metę minął jako 11 zawodnik a podczas GP Monako dojechał a właściwie nie dojechał ale został sklasyfikowany na [[pech]]owym, 13 miejscu. Podczas GP Turcji "Rakieta z Wyborga" pokazała wielkie serce do walki i przez wiele okrążeń broniła się przed bolidami Ferrari by w końcu stać się ofiarą prawej strony przedniego skrzydła Ferdynanda "Ferdka" Alonso. W ramach rekompensaty Witek wykręcił najszybsze okrążenie wyścigu czym przysporzył sobie wielu nowych fanów. W Kanadzie dojechał na 17 miejscu, w swoim domowym wyścigu w Walencji finiszował na 14 miejscu, na Silverstone szczęśliwa dla niego okazała się "13", w GP Niemiec przywiózł swój kolejny punkt a na Hungaroringu pojechał wyścig życia i popisał się przed obecnymi na torze władzami Łady, rosyjskimi biznesmenami i własną rodziną.
Przed swoją publicznością na Grand Prix [[Hiszpania|Hiszpanii]] metę minął jako 11, a podczas GP Monako 13 zawodnik. W Kanadzie dojechał na 17 miejscu, w swoim domowym wyścigu w Walencji finiszował na 14 miejscu, na Silverstone szczęśliwa dla niego okazała się "13", w GP [[Niemcy|Niemiec]] przywiózł swój kolejny pojedynczy punkt.<br />
Na Hungaroringu pojechał wyścig życia. Popisał się wtedy przed obecnymi na torze władzami Łady, rosyjskimi biznesmenami i własną rodziną.


{{stubsoc}}
[[Kategoria:Kierowcy Formuły 1|Pietrow, Witalij]]
[[Kategoria:Ludzie]]
[[Kategoria:Kierowcy Formuły 1]]

Wersja z 19:00, 26 sie 2010

Witalij Pietrow – pierwszy rosyjski kierowca F1, ulubieniec wszystkich przedszkoli i narodowy bohater każdej niedzieli, ledwo mieszczący się w kokpicie samochodu

Przed Formułą 1

Witek sporo się bawił przed awansem do F1, śmigał po lodzie na jednośladach i specjalnie przygotowanych (tj. rozebranych do reszty i rozklekotanych) samochodach z serii Łada. Korzystając z pomocy rosyjskich banków, portfela ojca Aleksandra Pietrowa i rosyjskiego rządu wylądował w Renault F1 Team jako drugi kierowca i partner Roberta Kubicy.

Sukcesy i porażki

Debiutu młodego Rosjanina nie można zaliczyć do udanych, gdyż zakończył kilka pierwszych swoich wyścigów po kilku okrążeniach. Pierwszy raz do mety dojechał podczas Grand Prix w Chinach, skąd przywiózł aż 6 punktów. Dzięki temu data 18 kwietnia 2010 została świętem narodowym.
Przed swoją publicznością na Grand Prix Hiszpanii metę minął jako 11, a podczas GP Monako 13 zawodnik. W Kanadzie dojechał na 17 miejscu, w swoim domowym wyścigu w Walencji finiszował na 14 miejscu, na Silverstone szczęśliwa dla niego okazała się "13", w GP Niemiec przywiózł swój kolejny pojedynczy punkt.
Na Hungaroringu pojechał wyścig życia. Popisał się wtedy przed obecnymi na torze władzami Łady, rosyjskimi biznesmenami i własną rodziną.

Szablon:Stubsoc