Silent Hunter V: Battle of the Atlantic: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(kasacja)
(Dr.)
Linia 1: Linia 1:
{{kasacja}}
{{kasacja}}
'''Silent Hunter 5'''- gra firmy [[Ubisoft|Ubijsoft]] której fabuła rozgrywa się w czasie [[Druga wojna światowa|Drugiej MMO FPS Światowej]]. W grze dowodzisz [[Niemcy|niemieckim]] <s>rynną</s> okrętem podwodnym (czytaj pralka uszczelniona silikonem). Masz za zadanie zatapiać statki i okręty (co za inwencja twórcza).
'''Silent Hunter 5''' gra firmy [[Ubisoft|Ubijsoft]], której fabuła rozgrywa się w czasie [[Druga wojna światowa|Drugiej MMO FPS Światowej]]. W grze dowodzisz [[Niemcy|niemiecką]] <s>rynną</s> okrętem podwodnym (czytaj pralka uszczelniona silikonem). Masz za zadanie zatapiać statki i okręty (co za inwencja twórcza).




== Fabuła ==
== Fabuła ==
Błąd 404:strony nie znaleziono.
Błąd [[404]] (gra nie posiada fabuły).




== Metody zatapiania statków ==
== Metody zatapiania statków ==


W grze jest duża różnorodność sposobów na utopienie wszelakich okrętów (czytaj wanien). Oto kilka z nich:
W grze jest duża różnorodność sposobów na utopienie wszelakich okrętów. Oto kilka z nich:
*W pozycji nawodnej:
*W pozycji nawodnej:
** taranem; średnio skuteczne; mało praktyczne na okrętach wojennych. Zazwyczaj po takiej próbie toniesz.
** taranem średnio skuteczne, mało praktyczne na okrętach wojennych. Zazwyczaj po takiej próbie toniesz.
** Na [[żul|chama]]: każ oficerowi wachtowemu obsadzić działo, załoga będzie wiedziała co robić, chociaż zamiast strzelać z działa możesz równie dobrze rzucać w okręty kamieniami. Dodatkowo wyślij na przeciwnika 4 torpedy i na dobitkę go staranuj. Tracisz zapasy amunicji i uszkadzasz okręt ale skuteczne.
** Na [[żul|chama]] każ oficerowi wachtowemu obsadzić działo, załoga będzie wiedziała co robić, chociaż zamiast strzelać z działa możesz równie dobrze rzucać w okręty kamieniami. Dodatkowo wyślij na przeciwnika 4 torpedy i na dobitkę go staranuj. Tracisz zapasy amunicji i uszkadzasz okręt ale działasz skutecznie.
**Rozważny sposób: najnudniejszy. Namierzenie celu peryskopem/lornetą UZO (Ónterwaser ziltopik czy jakoś tak), wprowadzenie namiarów do komputera i wysłanie żądanej ilości torped.
**Rozważny sposób (najnudniejszy) – namierzenie celu peryskopem/lornetą UZO (Ónterwaser ziltopik czy jakoś tak), wprowadzenie namiarów do komputera i wysłanie żądanej ilości torped.
**Działem przeciwlotniczym: dupa a nie sposób.
**Działem przeciwlotniczym – [[dupa]] a nie sposób.
**Działem 88mm: czytaj wyżej.
**Działem 88mm – jak wyżej.


== W zanurzeniu ==
== W zanurzeniu ==


Niestety, realistyczność jest w tym wypadku nie wielka, bo nie wiedzieć czemu 250m pod wodą nie można wyjść na pokład. Zejdziesz 10m niżej niż 250m i nie będzie co z okrętu zbierać, bo go zgniecie. Zanurzysz się nie tam gdzie trzeba- rozwalisz sobie okręt o dno. Zastanawiające jest równierz to, że po 2dniach pod wodą załoga się dusi.
Niestety, realistyczność jest w tym wypadku nie wielka, bo (nie wiedzieć czemu) 250 [[metr]]ów pod wodą nie można wyjść na pokład. Jeśli zpłyniesz 10m niżej niż 250m, nie będzie co z okrętu zbierać, bo woda go zgniecie i wywróci na lewą stronę. Zanurzysz się nie tam gdzie trzeba rozwalisz sobie okręt o dno. Zastanawiające jest równierz to, że po dwóch dniach pod wodą załoga się dusi.


== Interakcja ==
== Interakcja ==


W grze można obsługiwać kilka przedmiotów oraz marynarzy (bez skojarzeń proszę).
W grze można obsługiwać kilka przedmiotów oraz marynarzy (bez skojarzeń proszę).
Np można gapić się przez peryskop albo studiować mapę. Można równierz rozmawiać z niektórymi marynarzami, konkretniej oficerami. Można im poprawić morale, wydać rozkazy, ale niestety nie dowiesz się z rozmowy z nimi dlaczego na większości suwaków jest napis YKKK (no nie mów że Ci się to w oczy nie rzuciło).
M. in. można gapić się przez peryskop, czy studiować mapę. Można równierz rozmawiać z niektórymi marynarzami, konkretniej [[oficer]]ami. Można im poprawić morale, wydać rozkazy, ale niestety nie dowiesz się z rozmowy z nimi dlaczego na większości suwaków jest napis YKKK (no nie mów że Ci się to w oczy nie rzuciło).


== Wnętrze U-Boota ==
== Wnętrze U-Boota ==
Linia 47: Linia 47:


== Noob w Silent Hunter V ==
== Noob w Silent Hunter V ==
Żadna gra nie jest pozbawiona debili którzy mówią "rze potrafjom grać" a nie potrafią. Przykłady zachowań takich osób:
Żadna gra nie jest pozbawiona debili którzy mówią, że potrafią grać, a nie potrafią. Przykłady zachowań takich osób:
*pływanie całą drogę na wstecznym
*pływanie całą drogę na wstecznym
*niekorzystanie z trybu rejsowego (przyspieszenia) przy 841 godzinach podróży
*niekorzystanie z trybu rejsowego (przyspieszenia) przy 841 godzinach podróży
*nieuzupełnianie zapasów
*nieuzupełnianie zapasów
*torpedowanie mew
*torpedowanie mew
*wyznaczanie na mapie punktów nawigacyjnych przepiegającyh przez ląd
*wyznaczanie na mapie punktów nawigacyjnych przebiegających przez ląd
*próby zatapiania własnych statków
*próby zatapiania własnych statków
*obsadzanie działa pokładowego w czasie sztormu przy 5 metrowych falach
*obsadzanie działa pokładowego w czasie sztormu przy 5 metrowych falach
*próby zanurzenia się na 300m w porcie
*próby zanurzenia się na 300m w porcie
*torpedowanie lądu
*torpedowanie lądu
*ciągłe pływanie w zanurzenia bo "fkońcó co stego rze akómulatory się rozładójom, tak jest bespjecznij"
*ciągłe pływanie w zanurzenia, bo ''co z tego, że akumulatory się rozładują. Tak jest bezpieczniej!''
*korzystanie z akumulatorów zamiast silników Diesla
*korzystanie z akumulatorów zamiast silników Diesla
[[Kategoria:Gry komputerowe]]
[[Kategoria:Gry komputerowe]]

Wersja z 23:12, 28 sie 2010

Silent Hunter 5 – gra firmy Ubijsoft, której fabuła rozgrywa się w czasie Drugiej MMO FPS Światowej. W grze dowodzisz niemiecką rynną okrętem podwodnym (czytaj pralka uszczelniona silikonem). Masz za zadanie zatapiać statki i okręty (co za inwencja twórcza).


Fabuła

Błąd 404 (gra nie posiada fabuły).


Metody zatapiania statków

W grze jest duża różnorodność sposobów na utopienie wszelakich okrętów. Oto kilka z nich:

  • W pozycji nawodnej:
    • taranem – średnio skuteczne, mało praktyczne na okrętach wojennych. Zazwyczaj po takiej próbie toniesz.
    • Na chama – każ oficerowi wachtowemu obsadzić działo, załoga będzie wiedziała co robić, chociaż zamiast strzelać z działa możesz równie dobrze rzucać w okręty kamieniami. Dodatkowo wyślij na przeciwnika 4 torpedy i na dobitkę go staranuj. Tracisz zapasy amunicji i uszkadzasz okręt ale działasz skutecznie.
    • Rozważny sposób (najnudniejszy) – namierzenie celu peryskopem/lornetą UZO (Ónterwaser ziltopik czy jakoś tak), wprowadzenie namiarów do komputera i wysłanie żądanej ilości torped.
    • Działem przeciwlotniczym – dupa a nie sposób.
    • Działem 88mm – jak wyżej.

W zanurzeniu

Niestety, realistyczność jest w tym wypadku nie wielka, bo (nie wiedzieć czemu) 250 metrów pod wodą nie można wyjść na pokład. Jeśli zpłyniesz 10m niżej niż 250m, nie będzie co z okrętu zbierać, bo woda go zgniecie i wywróci na lewą stronę. Zanurzysz się nie tam gdzie trzeba – rozwalisz sobie okręt o dno. Zastanawiające jest równierz to, że po dwóch dniach pod wodą załoga się dusi.

Interakcja

W grze można obsługiwać kilka przedmiotów oraz marynarzy (bez skojarzeń proszę). M. in. można gapić się przez peryskop, czy studiować mapę. Można równierz rozmawiać z niektórymi marynarzami, konkretniej oficerami. Można im poprawić morale, wydać rozkazy, ale niestety nie dowiesz się z rozmowy z nimi dlaczego na większości suwaków jest napis YKKK (no nie mów że Ci się to w oczy nie rzuciło).

Wnętrze U-Boota

Mało ciekawe. Przypomina bęben pralki.

Rodzaje okrętów i jednostek w grze

Prawidłową klasyfikacją jest: okręty podwodne i do zatopienia, ale tam występuje inna:

  • handlowce czyli:
    • transportowce
    • transatlantyki
    • łódka rybacka Maćka z Klanu
    • i jakieś inne cholerstwo;
  • wojenne
    • niszczyciele
    • krążowniki
    • pancerniki
  • niewielkie kutry z uzbrojeniem (prawdopodobnie umywalki po tuningu)

Występują także samoloty, których klasyfikacja ważna dla Ciebie jest taka:

  • sojusznik
  • wróg

Noob w Silent Hunter V

Żadna gra nie jest pozbawiona debili którzy mówią, że potrafią grać, a nie potrafią. Przykłady zachowań takich osób:

  • pływanie całą drogę na wstecznym
  • niekorzystanie z trybu rejsowego (przyspieszenia) przy 841 godzinach podróży
  • nieuzupełnianie zapasów
  • torpedowanie mew
  • wyznaczanie na mapie punktów nawigacyjnych przebiegających przez ląd
  • próby zatapiania własnych statków
  • obsadzanie działa pokładowego w czasie sztormu przy 5 metrowych falach
  • próby zanurzenia się na 300m w porcie
  • torpedowanie lądu
  • ciągłe pływanie w zanurzenia, bo co z tego, że akumulatory się rozładują. Tak jest bezpieczniej!
  • korzystanie z akumulatorów zamiast silników Diesla