Programista: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to The Number of the Beast. Autor wycofanej wersji to 217.153.221.169.) |
M (→Zachowanie) |
||
Linia 12: | Linia 12: | ||
* Przed każdą wypowiedzią mówi: ''write''. I gdy oczekuje odpowiedzi, kończy swoją wypowiedź słowem: ''read''. |
* Przed każdą wypowiedzią mówi: ''write''. I gdy oczekuje odpowiedzi, kończy swoją wypowiedź słowem: ''read''. |
||
* Zapamiętuje informacje jako zmienne. |
* Zapamiętuje informacje jako zmienne. |
||
* Na końcu każdej linijki zawsze wstawia średnik; |
* Na końcu każdej linijki zawsze wstawia [[średnik]]; |
||
* Uważa cały świat za jeden wielki program. |
* Uważa cały świat za jeden wielki program. |
||
* Jeśli coś nie uda mu się za pierwszym razem, zanim robi to drugi raz, szuka błędu. |
* Jeśli coś nie uda mu się za pierwszym razem, zanim robi to drugi raz, szuka błędu. |
Wersja z 19:26, 18 lis 2010
Dziewczyna programisty.
- Dowcip
Ten kod to bezład, lecz działa znakomicie.
- Programista o swoim dziele
Człowiek jest wart tyle, ile napisał programów.
- Motto programistów
Programista (koder) – człowiek do zadań specjalnych, władca komputerów. Programista to jedyny gatunek ludzi na świecie, który potrafi rozmawiać z komputerem bez kłótni. Dzięki znajomości języków programowania, programiści piszą (wklepują) miliardy linijek nic nieznaczącego kodu i tak oto powstają programy. Najbardziej znanym programistą na świecie jest Bill Gates, twórca BSoD.
Wygląd
Programistę najłatwiej poznać po wielkim odcisku na tyłku (spowodowanym siedzeniem przy komputerze 25 h na dobę), oczach spawacza oraz charakterystycznej białej opaleniźnie. Najlepsi mają również palce spuchnięte jak rakiety do tenisa.
Zachowanie
- Wypełnia dokumenty w HTML.
- Przed każdą wypowiedzią mówi: write. I gdy oczekuje odpowiedzi, kończy swoją wypowiedź słowem: read.
- Zapamiętuje informacje jako zmienne.
- Na końcu każdej linijki zawsze wstawia średnik;
- Uważa cały świat za jeden wielki program.
- Jeśli coś nie uda mu się za pierwszym razem, zanim robi to drugi raz, szuka błędu.
Zakres obowiązków
- Pisanie błędów w programach;
- Drobiazgowe rozwiązywanie problemów, które już zostały rozwiązane w szczegółach;
- Tworzenie oprogramowania, które i tak nie działa;
- Odkrywanie koła na nowo w postaci kwadratu;
- Przejście Snake'a z poziomu kodu źródłowego.