Twierdza (gra): Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Bzyk013. Autor wycofanej wersji to 109.199.3.30.) |
|||
Linia 10: | Linia 10: | ||
=== Twierdza Krzyżowiec (dodatek) === |
=== Twierdza Krzyżowiec (dodatek) === |
||
W dodatku Crusader(o dziwo jak na tamte czasy samodzielnym) doszło paru ciekawych lordów: |
W dodatku Crusader (o dziwo jak na tamte czasy samodzielnym) doszło paru ciekawych lordów: |
||
* '''Kalif''' |
* '''Kalif''' – taki niby gościu w szatach jak Prince of Persia, ale podpalacz z niego taki, że umie nawet podpalić wodę. |
||
* '''Sułtan''' |
* '''Sułtan''' – gościu tak cię zagada (Allah mu pomoże), że nawet nie zauważysz paru szablistów pod zamkiem. |
||
* '''Saladyn''' |
* '''Saladyn''' – wszyscy ludzie Saladyna umieją piec chleb, więc nie dziwota, że jak go poprosisz o jakieś jadło, to nawet połowa połowy *1000 nie zmieści się w twoim tysiącu magazynów. |
||
* '''Lwie Serce''' |
* '''Lwie Serce''' – jedyny chrześcijański (nareszcie) lord. Jest takim kozakiem, że nawet armia rycerzy pro ginie od jego jednego włócznika. |
||
*'''Szeryf z Notthingam''' |
*'''Szeryf z Notthingam''' – jeden z niewielu lordów, który używa mieszanki jednostek (Arabów i chrześcijan). Prezentuje się jako Anglik z Notthingam, ale kto tam go wie... |
||
== Zasady == |
== Zasady == |
Wersja z 06:19, 28 sty 2011
Twierdza – gra strategiczna stworzona przez FireFly Studios. Wbrew pozorom, nie występują tu czary...
Przeciwnicy
Twierdza Deluxe
- Szczur – ot, taki szczurek. Cieszy się, gdy nasyła na Twoją armię swoją, o 10 razy mniejszą.
- Wąż – najlepszy przyjaciel Szczura. Wspiera go psychicznie podczas depresji. Jego wojsko lubi piwo...
- Wieprz – spasiony pseudokibic, o czym świadczy jego zamiłowanie do pałkarzy.
- Wilk – psychopata. Na całym terenie wokół zamku buduje szubienice... Ale lud i tak go lubi.
Twierdza Krzyżowiec (dodatek)
W dodatku Crusader (o dziwo jak na tamte czasy samodzielnym) doszło paru ciekawych lordów:
- Kalif – taki niby gościu w szatach jak Prince of Persia, ale podpalacz z niego taki, że umie nawet podpalić wodę.
- Sułtan – gościu tak cię zagada (Allah mu pomoże), że nawet nie zauważysz paru szablistów pod zamkiem.
- Saladyn – wszyscy ludzie Saladyna umieją piec chleb, więc nie dziwota, że jak go poprosisz o jakieś jadło, to nawet połowa połowy *1000 nie zmieści się w twoim tysiącu magazynów.
- Lwie Serce – jedyny chrześcijański (nareszcie) lord. Jest takim kozakiem, że nawet armia rycerzy pro ginie od jego jednego włócznika.
- Szeryf z Notthingam – jeden z niewielu lordów, który używa mieszanki jednostek (Arabów i chrześcijan). Prezentuje się jako Anglik z Notthingam, ale kto tam go wie...
Zasady
- Lord potrafi zabić dziesięciu żołnierzy, którzy atakują go jednocześnie ze wszystkich stron.
- W grze nie występują noce przez kilkaset lat pod rząd.
- Ludzie mogą żyć wiecznie... No chyba, że ich zabijesz.
- W młynie mogą pracować tylko dzieci.
- Przez twoją fosę mogą chodzić twoi ludzie, za to wróg nie.
- Piekarz mówi, że ma dziś dodatkową sztukę towaru, a w spichlerzu i tak pojawia się osiem
bułeczekbochenków. - Matka, której zadaniem jest tylko wychowanie dziecka, mówi, że od tej pory będzie efektywniej pracować.
- Do produkcji skórzanych pancerzy wykorzystuje się wyłącznie krowy.
- Jednostki potrafią wnikać w drugie.
- Studni nie używa się do czerpania wody w celu napicia się, tylko do gaszenia pożaru.
- Budynki, które są zbudowane z kamienia, wymagają drewna do budowy.
- Jeden kamień wystarcza do budowy dwudziestometrowego muru.
- Żołnierz w skórzanym pancerzu zanim zginie musi oberwać przynajmniej 8 strzałami, za to niedźwiedź trzema.
Przedawkowanie
Jeśli przydarzy ci się jedna z tych sytuacji oznacza to, że za długo grałeś w twierdzę:
- Budzisz się rano, nagle słyszysz "jesteśmy atakowani", patrzysz przez okno, a tam 50 włóczników bije miejscowego drwala,
- Dajesz koledzę hojną łapówkę, a on przestaje jeść.
- Gdy posadzisz kwiatki w ogródku, ludzie ze wsi przestają chodzić do pracy i robią sobie wolne,
- Fosa o głębokości pół metra jest barierą nie do przejścia, chyba że ją się zakopie,
- Wieśniak przed dostaniem pracy musi ci się pokłonić i stanąć przy ognisku przed twoim domem,
- Musisz karmić wszystkich we wsi,
- Bierzesz podatki za samo przybycie do swojej wsi.