Bułkowóz: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (literówki)
M (Redakcja)
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Bułkowóz.jpeg|thumb|150px|Przykładowy bułkowóz (buda w rozmiarze S)]]
[[Grafika:Bułkowóz.jpeg|thumb|150px|Przykładowy bułkowóz (buda w rozmiarze S)]]
'''Bułkowóz''' - pojazd przeznaczony do przewozu bułek oraz innego pieczywa. Jest to przeważnie wsyłużony samochód odkupiony za grosze od niemieckiej poczty, lub krajowy wynalazek typu "Żuk".
'''Bułkowóz''' pojazd przeznaczony do przewozu bułek oraz innego pieczywa. Jest to przeważnie wysłużony samochód odkupiony za grosze od niemieckiej poczty, lub też krajowy wynalazek typu "Żuk".


----
----
Linia 6: Linia 6:
'''Kierowca'''
'''Kierowca'''


Kierowcą bułkowozu jest najczęściej [[mężczyzna]] po czterdziestce, o mizernym wyglądzie, przeważnie z [[wąs|wąsem]], palący koniecznie tanie [[papierosy]] z filtrem. Jego zarobki wynąszą około 500-700 [[zł]] (wliczając nadgodziny, wolne soboty, niedziele, święta itd.). Niską pozycję społeczną kierowca bułkowozu rekompensuje sobie szalejąc samochodem po osiedlu na którym mieszka.
Kierowcą bułkowozu jest najczęściej [[mężczyzna]] po czterdziestce, o mizernym wyglądzie, przeważnie z [[wąsem]]em, koniecznie palący tanie [[papierosy]] z filtrem. Jego zarobki wynoszą około 500–700 [[zł]] (wliczając nadgodziny, wolne soboty, niedziele, święta, noce itd.). Niską pozycję społeczną kierowca bułkowozu rekompensuje sobie szalejąc samochodem po osiedlu, na którym mieszka.




Linia 13: Linia 13:
Na naszych drogach występują 2 typy bułkowozów:
Na naszych drogach występują 2 typy bułkowozów:
#Żółty [[opel]] niemieckiej poczty z widocznymi przebarwieniami na lakierze (pozostałości pocztowych oznaczeń).
#Żółty [[opel]] niemieckiej poczty z widocznymi przebarwieniami na lakierze (pozostałości pocztowych oznaczeń).
#[[Żuk]] koloru białego, z dużą budą, beż ważnych badań technicznych (przeważnie nie działają kierunkowskazy oraz hamulce). Poruszając się po drodze buja się od lewej krawędzi jezdni do prawej (niezależnie od zachowania kierowcy).
#[[Żuk]] koloru białego, z dużą budą, bez ważnych badań technicznych (przeważnie nie działają kierunkowskazy oraz hamulce). Poruszając się po drodze buja się od lewej krawędzi jezdni do prawej (niezależnie od zachowania kierowcy).




'''Uprawnienia w ruchu drogowym'''
'''Uprawnienia w ruchu drogowym'''


Bułkowozy ze względu na swoje szczególne przeznaczenie posiadają szereg licznych uprawnień które umożliwiają im pracę. Należą do nich:
Bułkowozy ze względu na swoje szczególne przeznaczenie mają szereg uprawnień, które umożliwiają im pracę. Należą do nich:


#Możliwość zatrzymania sie w dowolnym miejscu w dowolnym czasie. Aby nie powodować zagrożenia w ruchu, kierowca powienien włączyć światła awaryjne stojąc na środku jednopasmowej jezdni.
#Możliwość zatrzymania sie w dowolnym miejscu w dowolnym czasie. Aby nie powodować zagrożenia w ruchu, kierowca powienien włączyć światła awaryjne stojąc na środku jednopasmowej jezdni.
Linia 25: Linia 25:
#Kierowca bułkowozu zawsze może przejechać przez skrzyżowanie na żółtym świetle, nawet jeżeli zatrzymanie pojazdu nie wymaga gwałtownego hamowania.
#Kierowca bułkowozu zawsze może przejechać przez skrzyżowanie na żółtym świetle, nawet jeżeli zatrzymanie pojazdu nie wymaga gwałtownego hamowania.
#Na skrzyżowaniu kierowca bułkowozu zawsze ma pierwszeństwo przed pieszymi.
#Na skrzyżowaniu kierowca bułkowozu zawsze ma pierwszeństwo przed pieszymi.
#Bułkowóz w każdym miejcsu może wyprzedzać rowerzystów, inni uczestnicy drogi są zobowiązaniu umożliwić mu przejazd.
#Bułkowóz w każdym miejscu może wyprzedzać rowerzystów; inni uczestnicy drogi są zobowiązani umożliwić mu przejazd.


[[Kategoria:Samochody]]
[[Kategoria:Samochody]]

Wersja z 13:51, 8 cze 2006

Plik:Bułkowóz.jpeg
Przykładowy bułkowóz (buda w rozmiarze S)

Bułkowóz – pojazd przeznaczony do przewozu bułek oraz innego pieczywa. Jest to przeważnie wysłużony samochód odkupiony za grosze od niemieckiej poczty, lub też krajowy wynalazek typu "Żuk".


Kierowca

Kierowcą bułkowozu jest najczęściej mężczyzna po czterdziestce, o mizernym wyglądzie, przeważnie z wąsemem, koniecznie palący tanie papierosy z filtrem. Jego zarobki wynoszą około 500–700 (wliczając nadgodziny, wolne soboty, niedziele, święta, noce itd.). Niską pozycję społeczną kierowca bułkowozu rekompensuje sobie szalejąc samochodem po osiedlu, na którym mieszka.


Wygląd pojazdu

Na naszych drogach występują 2 typy bułkowozów:

  1. Żółty opel niemieckiej poczty z widocznymi przebarwieniami na lakierze (pozostałości pocztowych oznaczeń).
  2. Żuk koloru białego, z dużą budą, bez ważnych badań technicznych (przeważnie nie działają kierunkowskazy oraz hamulce). Poruszając się po drodze buja się od lewej krawędzi jezdni do prawej (niezależnie od zachowania kierowcy).


Uprawnienia w ruchu drogowym

Bułkowozy ze względu na swoje szczególne przeznaczenie mają szereg uprawnień, które umożliwiają im pracę. Należą do nich:

  1. Możliwość zatrzymania sie w dowolnym miejscu w dowolnym czasie. Aby nie powodować zagrożenia w ruchu, kierowca powienien włączyć światła awaryjne stojąc na środku jednopasmowej jezdni.
  2. Możliwość włączania się do ruchu w dowolnym miejscu i czasie. Należy bezwzględnie ustępować pierwszeństwa bułkowozowi włączającemu się do ruchu.
  3. Kierowca bułkowozu nie musi się stosować się do znaku B-29 (zakaz używania sygnałów dźwiękowych). Poprzez sygnały dźwiękowe kierowca bułkowozu daje upust swojemu niezadowoleniu.
  4. Kierowca bułkowozu zawsze może przejechać przez skrzyżowanie na żółtym świetle, nawet jeżeli zatrzymanie pojazdu nie wymaga gwałtownego hamowania.
  5. Na skrzyżowaniu kierowca bułkowozu zawsze ma pierwszeństwo przed pieszymi.
  6. Bułkowóz w każdym miejscu może wyprzedzać rowerzystów; inni uczestnicy drogi są zobowiązani umożliwić mu przejazd.