Forum:Wielka Zmiana, część I – Zagłada Stubów

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Ten wątek nie był edytowany od 2743 dni. Nie baw się w archeologa i nie odkopuj go. Zamiast tego możesz wrócić na stronę główną forum i założyć nowy temat.

Dawno, dawno temu, w zaściankach Internetu...

NonsensopediA
WIELKA ZMIANA
Pojawiła się mania na oddzielanie artykułów krótkich od długich. W ten sposób powstało wiele szablonów do oznaczania stubów, a każdy z nich miał stub w nazwie. Każdy z edytorów znał recepturę na wstawianie tych szablonów, wielu z nich doświadczyło w tym szczęścia. Kiedy w państwie N nastała monarchia, król nakazał ujednolicić te szablony w jeden, który nazywał się {{Stub}}. Podczas tej zmiany receptura u wielu osób zmieniła się, każda z nich była różna, a przez to przynosiła to coraz mniej szczęścia. W końcu przestała przynosić jakiekolwiek emocje, ludzie zaczęli to ignorować. Z tego powodu wiele artykułów ze stubami były usuwane, albo niezmienione od lat.

Tak w skrócie – stuby (szablony) przestały przynosić korzyści (czyli rozwój danej strony). Głównie jest to spowodowane tym, że użytkownicy piszą artykuł w swoim brudnopisie, a od niedawna także w Inkubatorze. I wolą rozwijać swoje dzieło tam, zamiast tworzyć fundamenty i wstawić tam szablon. Drugim powodem jest to, że mało kto zwraca uwagę na to, że są strony, które wymagają rozwinięcia treści.

SZEWEK, DO RZECZY!! Tyle czekaliśmy na jakieś informacje o Wielkiej Zmianie, a ty jakieś bajeczki tutaj opowiadasz!
Najlepszym sposobem na rozwiązanie tego problemu jest jego usunięcie. Skoro wstawianie {{Stub}} przestało mieć sens, to samo jego istnienie przestało mieć znaczenie. Więc opowiadam się za tym, żeby cały ten szablon, wszystkie jego kategorie i wszystkie jego wystąpienia zostały usunięte.
No ale Kawuś zacznie spamować głosowaniami SDU tych wszystkich stron (z powodem „Krótkie”), które po tej zmianie przestaną być stubami.
To i tak od Was będzie zależało, czy dana strona zostanie, czy nie. Ja zresztą nie chcę ich usuwać, bo przecież w stronie liczy się jakość, a nie ilość.
To będziemy je przenosić do Inkubatora?
Lepiej rozwijać bezpośrednio, zamiast przenosić strony i brudzić Inkubator.
A to ty masz jakąś alternatywę na stuby?
Mam, ale to temat na później. Podpowiem tylko, że będzie warto to organizować.

Głosowanie

Głosowania dla WZ będą wyglądały nieco inaczej.

  1. Głosować mogą użytkownicy, którzy (trzeba spełnić wszystkie opcje):
    • Są zarejestrowani
    • Wykonali swoją pierwszą edycję na Nonsensopedii (będąc zarejestrowanym) nie później, niż miesiąc od rozpoczęcia głosowania
    • Mają przynajmniej 100 edycji, a jeżeli tyle nie posiadają, to przynajmniej w przeciągu miesiąca przed rozpoczęciem głosowania byli aktywni.
    • Nie są botami, ani pacynkami
    • Nie reprezentują osób zbanowanych na Nonsensopedii (niby to są pacynki osób zbanowanych, ale raczej to konta zastępcze)
    • Nie byli zbanowani podczas rozpoczęcia głosowania oraz jego trwania
  2. Najpierw organizowana jest dyskusja. Głosowanie powinno rozpocząć się w przeciągu tygodnia.
  3. Samo głosowanie trwa 7 dni i nie ma opcji zmieniających czas trwania jego głosowania.
    Jest możliwość zorganizowania ponownego głosowania po zakończeniu poprzedniego, jeśli ostatni cel był dla użytkowników niejasny.
  4. Podczas głosowania użytkownik wybiera opcję (Za, Przeciw) względem danemu celowi głosowania. Ów cel się nie zmienia w trakcie głosowania.
  5. Głosy użytkowników mają różne wagi, a decyduje o tym tzw. hierarchia uprawnień:
    • Administrator-biurokrata – 1,(6)
    • Administrator – 1,(3)
    • Moderator treści – 1,25
    • Bałwanek – 1,125
    • Inni – 1
  6. Jeżeli w trakcie głosowania użytkownik, który głosował, otrzymuje bana, to jego głos zostaje wykreślony.
  7. Wynikami głosowania są sumy wag danych opcji dzielone przez sumę wag wszystkich opcji w skali procentowej.
  8. Cel głosowania zostanie przyjęty, gdy wynik opcji Za wyniesie nie mniej niż 60%.
  9. Akcje związane z celem nie muszą być wykonywane od razu.
  10. Zmiany w zasadach nie działają wstecz (obecnie trwające głosowania działają na zasadach, które istniały podczas jego rozpoczęcia).

Wiem, że to trochę pokomplikowane, że niby lepiej wziąć zasady z SDU, ANM, GNM, PUA, OUA, itd... Taki model głosowania bardzo pasuje, jeśli chodzi o zmiany, które mają dotyczyć całej Nonsensopedii, a nie konkretnych stron, bądź użytkowników. Głosowanie powinno się pojawić PRZED sekcją dyskusji. Teraz trwa dyskusja! SZEWEK+ 21:45, maj 25, 2017 (CEST)

Dyskusja

Akurat wpisywanie, że osoby z globalnymi uprawnieniami mogą głosować może doprowadzić do tego, że głosowanie zostanie ustawione i dojdzie do manipulacji takimi osobami. Maanvaiva (dyskusja) 21:48, maj 25, 2017 (CEST)

Helperzy, a tym bardziej angielscy staffowie nie mają pojęcia o kanonach polskiej Nonsensopedii więc nie powinni mieć prawa głosu większego niż user-nowicjusz = °ZelDelet ° = 19:55, maj 25, 2017 (UTC)