Programowanie obiektowe
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 21:09, 23 gru 2008 autorstwa 83.26.69.149 (dyskusja)
Klasa Opis
interfejs:
- const void Wstep() {
- Programowanie obiektowe (ang. object-oriented programming) – metodyka tworzenia programów komputerowych, która łączy metody z zakresu inżynierii oprogramowania i praktycznego wykorzystania teorii klocków Lego.
- const void Wstep() {
- Mając do zaprojektowania jakiś system rozwiązujący zdefiniowany przez klienta problem, jego składowe przedstawia się w postaci kloców Lego. Jeżeli między danymi klockami, zwanymi obiektami zachodzi relacja, ich "łączenia" pasują do siebie.
- }
- const void Filozofia() {
- Największym atutem programowania, projektowania oraz analizy obiektowej jest zgodność takiego podejścia z rzeczywistością - mózg ludzki jest w naturalny sposób najlepiej przystosowany do podejścia, gdyż jak wykazują badania[potrzebne źródło], 95% aktywnych obecnie programistów bawiło się Lego lub innymi podobnymi klockami.
- }
Klasa Przykład_1
interfejs:
- const void Rysuj() {
- }
- const void Opis() {
- Diagram zależności obiektowej przedstawiający architekturę systemu grającego w szachy
- }
Klasa Przykład_2
interfejs:
- const void Rysuj() {
- {
- const void Opis() {
- Diagram zależności obiektowej przedstawiający fragment systemu odpowiedzialnego za ruchy skoczka.
- Między obiektami po lewej stronie zachodzi relacja – niedomknięcie między pierwszym i drugiem od góry obiektem oznacza, że relacja jest jednostronna i przechodzi od obiektu niżej do obiektu wyżej.
- }