FSO Polonez

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 16:51, 13 paź 2009 autorstwa 83.142.222.163 (dyskusja) (Całkowita zmiana tekstu.)

Polonez - polski samochód osobowy produkowany w latach 1977-2002 przez Fabrykę Samochodów Osobliwych stanowiący skrzyżowanie bolidu F1 z karetą.

Samochód skonstruowano w latach 70tych z myślą o bezpieczeństwie, szybkości i ekologii. Aby zapewnić odpowiednie prowadzenie z przodu zastosowano zawieszenie z bolidu F1, co spowodowało jednak drastyczny wzrost kosztów produkcji które zdecydowano się ograniczyć poprzez zastosowanie tylnego zawieszenia z karety króla Jana Kazimierza. Poloneza napędzać miały silniki produkowane nad kanałem Żerańskim ale wobec zatopienia fabryki zdecydowano się na silnika z traktora Perkins. W trosce o środowisko naturalne zastosowano łatwo i w pełni biodegradowalne nadwozie. Na wypadek inwazji zachodnich imperialistów tylny most skonstruowano tak aby wydawał dźwięk myśliwca MiG-29 co miało służyć zastraszaniu i dezinformacji wroga.

Polonez spełniał wszelkie oczekiwania co do bezpieczeństwa i umożliwiał szybkie przemieszczanie się w warunkach korków ulicznych ponieważ był w stanie staranować każdy samochód bez uszkodzeń własnych.

Z uwagi na słabe osiągi, w 1986 roku wprowadzono wersję doładowaną turbosprężarką z bolidu F1 Wolf WR5 ale rok później zarzucono produkcję ponieważ części wyrzucane podczas eksplozji silnika powodowały wiele ofiar śmiertelnych wśród przechodniów i kastrowały kierowców którzy w strachu o klejnoty rodzinne zakładali kolczugi przed każdą jazdą.

Polonez spełniał wszelkie oczekiwania co do bezpieczeństwa i umożliwiał szybkie przemieszczanie się w warunkach korków ulicznych ponieważ był w stanie staranować każdy samochód bez uszkodzeń własnych.

W 1993 roku próbowano rozwiązać kwestię niedostatecznych osiągów poprzez zastosowanie roweru jako jednostki napędowej w wersji GTI. Niestety z uwagi na plotki o zastosowaniu silnika z bolidu F1 Lotusa, sprzedaż tej wersji była niska w obawie przed kolejnymi eksplozjami silników i związaną z tym ewentualną katastrofą demograficzną.

Dane Techniczne

(przedział wartości w zależności od wersji)

Moc maksymalna: 30(1.3)-1500KM(1.5Turbo) Maksymalny moment obrotowy: 300(1.3)-1000Nm(2.0) Prędkość maksymalna: niemierzalna(1.3)-zależna od odwagi kierowcy(1.5Turbo) Przyspieszenie 0-100km/h: wieczność(1.3)-2.5 sekundy(1.5Turbo) Prędkość wznoszenia(2400 Racing): 1000m/min

Nota: Przyspieszenie 0-100km/h wersji 1.5 Turbo obliczono teoretycznie, natomiast nigdy nie zmierzono w praktyce ponieważ żaden sprawdzany egzemplarz nie ukończył próby z powodu eksplozji mostów napędowych.

Ciekawostki

Polonez miał rzekomo być eksperymentalnym, niezniszczalnym samochodem dla służb bezpieczeństwa chroniących sprawiedliwą, socjalistyczną Polskę przed siejącymi zamęt i zniszczenie krwiożerczymi kapitalistami ale na skutek pomyłki wszedł do produkcji jako samochód seryjny.

Sołtys miejscowości Nowa Wieś zakazał wjazdu Polonezów Turbo do jego miejscowości po tym jak eksplozja silnika jednego z tych samochodów doprowadziła do wyludnienia.

Wywiad brytyjski używał Polonezów jako samochodów agentów z oznaczeniem 00 z uwagi na ich odporność na ostrzał.

W Rajdzie Portugalii 1980 Polonez staranował 89 konkurencyjnych samochodów ale na skutek pomyłki pilota nie udało mu się zniszczyć pozostałych 9 gdyż stracił zbyt wiele czasu na przebijaniu tunelu pod Pirenejami.

Zakazano importu Polonezów Turbo do całego Związku Radzieckiego po tym jak wybuch silnika takiego samochodu poważnie uszkodził jeden z reaktorów elektrowni atomowej w Czarnobylu w kwietniu 1986 roku.

Do 1985 roku prowadzono badania nad zastosowaniem zmodyfikowanego silnika z Ferrari zamiast tylnej kanapy. Odnotowano że Polonez z tym silnikiem jest zdolny to lotów stratosferycznych ale wysoka śmiertelność kierowców testowych oraz hałaśliwość pojazdu przyczyniła się do zarzucenia projektu. W związku z tym jedyny prototyp wysłano do muzeum. Niestety samochód musiał dotrzeć do niego samodzielnie, jadąc ulicami Warszawy co wywołało panikę i zawalenie kilku budynków. W stolicy odnotowano wtedy 60 tysięcy przypadków pęknięcia bębenków usznych. Tego samego dnia w Finlandii z okien powypadały szyby ,a w Turcji zanotowano trzęsienie ziemi. W Moskwie uznano to początkowo za atak nuklearny imperialistów amerykańskich na Warszawę i rozpoczęto przygotowania do globalnego kontruderzenia.

W 1995 roku przeprowadzono crashtest Poloneza ale nie przyznano mu żadnych gwiazdek gdyż całkowite unicestwienie ściany nie mieściło się w kryteriach oceniania.