Potwór (MMORPG)
Ten artykuł tak beznadziejnie zredagowano, że nawet nasz rezolutny szympans w to nie wierzy. A on cierpliwym zwierzęciem jest… Do przetrząśnięcia widłami: wszystko, co się da Jeżeli nie potrafisz operować widłami ani redagować tekstu, zajrzyj do Kanciapy przed wzięciem się za poprawę. Jeżeli nie potrafisz uzasadnić wstawienia szablonu, nie wstawiaj go. |
O kułwa! Ale orszy!
- Tibiczyk po zobaczeniu dużej ilości potworów
Potwór (MMORPG) – zbiór pikseli[1] o określonej sile, zabicie takiego potwora daje nam większe lub mniejsze korzyści, w zależności od jego mocy. U gracza spotkanie potwora może powodować róźnorakie reakcje, w zależności od tego jak jest silny. Słaby – brak szczególnych reakcji, Średni – uradowanie, Dobry – strach, B. Dobry – wkurwienie.
Cechy szczególne
Szczególną cechą potworów w grach MMORPG jest to, że są 10 razy większe i silniejsze, niż w rzeczywistości. Np. szczur jest prawie taki wielki jak człowiek i potrafi go zabić w 3 minuty. Każdy potwór, gdy już polegnie pozostawia po sobie przedmioty – kasę, broń, lub pancerz. Zadziwiające jest jednak to, że nawet pająki noszą ze sobą worki pełne różnorakich przedmiotów. Każdy potwór gdy polegnie zmartwychstaje po kilku minutach, żeby graczą nie nudziło się, gdy już wszystkie wybiją.
Walka
Potwory żywią się punktami HP graczy. Jeżeli gracz pozwoli potworowi wyssać całe HP, wtedy zalicza deda i zależnie od gry traci punkty doświadczenia, skille, przedmioty, lub czas. Duże ilości potworów (patrz ilustracja) mogą spowodać zawieszanie się komputera. Takie zjawisko, nazywane lagiem i zazwyczaj kończy się dedem.
Gatunki Potworów
Potwory dzielą się na gatunki. W niektórych grach występują tak zwane Bossy, są to przywódcy danego gatunku (np. boss smoków), posiadają dużą ilość punktów HP, oraz można z nich wydłubać dużo monet, lub ekwipunek. Zabicie takiego potwora zajmuje przeważnie od jednej do dwóch godzin. I musi w nim brać udział ok. 20 pr0. Mały lag może spowodować śmierć całej ekipy, po której przez pół roku trzeba będzie nadrabiać straty.
Przypisy
- ↑ Lub w przypadku tibi – jeden piksel.