Klatki na sekundę
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 00:11, 15 lut 2015 autorstwa 81.190.32.243 (dyskusja)
Szablon:Tokreślenie używane w grach komputerowych, ew. filmach, używane do określenia płynności ruchu.
O co w tym chodzi?
Jak wiadomo, w każdym filmie coś się rusza. Aby wywołać wrażenie płynności ruchu, klatki muszą zapierdzielać tak szybko, żeby oko nie łapało każdej z osobna. Ludzie sprzeczają się, jaka ilość jest wystarczająca, a to oczywiście zależy od zastosowania:
- Szablon:Tkursor w edytorze tekstu;
- Szablon:TPacman, tetris, inicjator u epileptyków;
- Szablon:Tkiepskie animacje, przedwojenne filmy;
- Szablon:Twspółczesne filmy. Od teraz, kiedy pójdziesz do kina i zauważysz migające plamy na ekranie, będziesz wiedzieć, że każda z nich ma swoją 1/24 sekundy!
- Szablon:Tśredni framerate gier komputerowych;
- Szablon:Ttelewizja i DVD w systemie PAL – tak, film w TV zapierdziela szybciej niż w kinie!
- Szablon:Ttyle maksymalnie uciągnie większość współczesnych monitorów[1] – większe wartości służą jedynie do przedłużania męskich narządów płciowych u graczy.
- Szablon:Tśredni framerate campera, który się nie rusza, a jego procesor nadąża za generowaniem tyluż klatek.
- Szablon:T
- Szablon:Tśredni framerate pro, który ma sprzęt za kilka tysięcy, tylko po to by szpanować FPS-ami.
Przypisy
- ↑ o ile nie przestawimy sobie odświeżania
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny informatyki. Jeśli klikasz szybciej niż myślisz – rozbuduj go.