Czołg
Czołg
Pradzieje
Historia czołgu jest tak stara jak Leonardo da Vinci. Prawdopodobnie to ten właśnie makaroniarz walnął na papierze pierwszą grafę czołgu. Później na jakiś czas zaniechano tego pomysłu. Powrócił on do życia dopiero w XXw.
Budowa
Czołg składa się z podwozia, nadwozia i wieżyczki.
Podwozie: najlepsze czołgi budowane były na podwoziu gąsiennicowy. Budowano też czołgi na kołach, ale to już nazywały się wozy opancerzone. Podwozie było odpowiednio wzmacniane przeciwko np. minom pepanc i rosyjskim komandosom ścielących swoje ciała po polu bitwy.
Nadwozie: najlepsze były nadwozia odlewane. Optymalna grubość pancerza to około 100mm. Taki pancerz najlepiej chronił przed koktajlami Mołotowa i pociskami spuszczanymi przez ptaśki, a także różnego rodzaju odłamkami.
Wieżyczka: w niej znajdowałe się działo. Im większa rura, tym większa możliwa amunicja. Im dłuższa rura, tym większa celność. Najchętniej stosowano amunicję dum-dum.
Nowinki techniczne
Najbardziej zaawansowane technicznie były ruskie czołgi, ponieważ musiały wytrzymać promieniowanie rosyjskich komandosów. Znajdowały się tam ekrany promieniochłonne, przez co miejsca było tyle, ile w ruskim czołgu. Miejsca wystarczyło już tylko na sprzęt grający zrywający z lasek ciuchy i 4 członków załogi. Osoba nr 5 musiała 24 godziny na dobę wystawać przez wieżyczkę.
Osiągi i dane techniczne
V max: od 1(kapitalistyczne świnie) do 100'000'000(mateczka rosja) km/h
spalanie: około 1 litr ruskiej śliwowicy na 100'000 km(ruskie czołgi) i około 50 litrów Johny Walkera w przypadku kapitalistów
przyspieszenie od 0 do 100: kapitalisci nie osiągneli 100 na godzinę. Rosjanie stuwę robią w 3,5s(tyle co McLaren F1.