Bułkowóz
Bułkowóz - pojazd przeznaczony do przewozu bułek oraz innego pieczywa. Jest to przeważnie wsyłużony samochód odkupiony za grosze od niemieckiej poczty, lub krajowy wynalazek typu "Żuk".
Kierowca
Kierowcą bułkowozu jest najczęściej mężczyzna po czterdziestce, o mizernym wyglądzie, przeważnie z wąsem, palący koniecznie tanie papierosy z filtrem. Jego zarobki wynąszą około 500-700 zł (wliczając nadgodziny, wolne soboty, niedziele, święta itd.). Niską pozycję społeczną kierowca bułkowozu rekompensuje sobie szalejąc samochodem po osiedlu na którym mieszka.
Wygląd pojazdu
Na naszych drogach występują 2 typy bułkowozów:
- Żólty opel niemieckiej poczty z widocznymi przebarwieniami na lakierze (pozostałości pocztowych oznaczeń).
- Żuk koloru białego, z duzą budą, beż ważnych badań technicznych (przeważnie nie działają kierunkowskazy oraz hamulce). Poruszając się po drodze buja się od lewej krawędzi jezdni do prawej (niezależnie od zachowania kierowcy).
Uprawnienia w ruchu drogowym
Bułkowozy ze względu na swoje szczególne przeznaczenie posiadają szereg licznych uprawnień które umożliwiają im pracę. Należą do nich:
- Możliwość zatrzymania sie w dowolnym miejscu w dowolnym czasie. Aby nie powodować zagrożenia w ruchu, kierowca powienien włączyć światła awaryjne stojąc na środku jednopasmowej jezdni.
- Możliwość włączania się do ruchu w dowolnym miejscu i czasie. Należy bezwzględnie ustępować pierwszeństwa bułkowozowi włączającemu się do ruchu.
- Kierowca bułkowozu nie musi się stosować się do znaku B-29 (zakaz używania sygnałów dźwiękowych). Poprzez sygnały dźwiękowe kierowca bułkowozu daje upust swojemu niezadowoleniu.
- Kierowaca bułkowozu zawsze może przejechać przez skrzyżowanie na żółtym swietle, nawet jeżeli zatrzymanie pojazdu nie wymaga gwałtownego hamowania.
- Na skrzyżowaniu kierowca bułkowozu zawsze ma pierwszeństwo przed pieszymi.
- Bułkowóz w każdym miejcsu może wyprzedzać rowerzystów, inni uczestnicy drogi są zobowiązaniu umożliwić mu przejazd.