Komercja

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 20:05, 14 lis 2011 autorstwa Andrzej19 (dyskusja • edycje) (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Misiek95. Ofiarą rewertu jest 89.78.204.194.)

Komercja – zjawisko uważane za przeciwieństwo tró, aczkolwiek całkowicie od niego nieodróżnialne. Przykładowo: jeżeli ty lubisz Iron Maiden, a nie lubisz Burzum, to na każdym możliwym forum i IRC-u mówisz, że Iron Maiden jest tró, a Burzum to komercja. Oczywiście, zawsze znajdą się tacy, którzy posiadać będą niezbite dowody na to, że jest na odwrót, ty jednak możesz posłużyć się takimi samymi dowodami na to, że masz rację.

Status komercyjności – status, który otrzymuje większość zespołów (zwłaszcza rockowych, zagranicznych) kilka lat (lub szybciej) po wydaniu swojego pierwszego albumu dostrzeżonego przez ludzi. Następnie ma do wyboru jedną z dwóch dróg:

  • opracowanie nowych utworów w podobnym klimacie jaki panował na poprzednim albumie (rozumiane jako zespół grający sprawdzoną muzykę na której wiadome że zarobi);
  • opracowanie nowych utworów różniących się od tych na poprzednim albumie (rozumiane jako zespół, który zapomina o swoich korzeniach i grający teraz wyłącznie pod publiczkę dla pieniędzy).

Jeśli zdarzy się sytuacja że zespół kończy działalność niezależnie od tego czy jego członkowie wciąż muzykują, staje się oczywiste że wszyscy zostaliśmy oszukani ponieważ tak lubiany przez nas album został nagrany od początku do końca tylko dla korzyści finansowych.

Zobacz też

Szablon:Stubsoc